Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
biervallen zetten
ik heb gelezen dat dan alle buurtslakken ook komen meegenietenNadia schreef: biervallen zetten
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het allerbeste middel tegen slakken is om een paar avonden met een zaklamp te gaan vangen. De eerste nacht vang je er een heleboel en na een paar avonden zul je er niet veel meer vinden. Wat ook schijnt te helpen is Chinese kool ernaast zetten, dan eten ze die op en laten de rest met rust.
ziet er goed uit nadia!!!!
ziet er goed uit nadia!!!!
Dank voor de tips! Ik baal vooral van de courgetteplanten, die zijn gewoon helemaal weg en te laat om opnieuw te zaaien.
Ga morgen de biervallen maar is proberen en er wat proberen weg te vangen (maar vind ze zo vies!)
Ga morgen de biervallen maar is proberen en er wat proberen weg te vangen (maar vind ze zo vies!)
Nou, slakken vangen heeft hier geen zin. Haal er na een regenbui met gemak 30 uit de tuin. Gelukkig laten ze mijn groente met rust.
Sommige dingen gaan goed idd. Maar enkele lijkt me niet te lukken....
Ben jaloers op degene die al zoveel hebben geoogst.
Hoe gaat het met de aardbeien pallets? Mijn planten kregen te weinig water, heb de pallet weer plat gelegd.
Sommige dingen gaan goed idd. Maar enkele lijkt me niet te lukken....
Hoe gaat het met de aardbeien pallets? Mijn planten kregen te weinig water, heb de pallet weer plat gelegd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Omdat de aardbeienpallet hier nog niet goed vol zit, ligt hij nu nog.
Tegen slakken helpt zand. De slakken schijnen het niet fijn te vinden dat dat aan hun slijm blijft hangen en dus gaan ze er niet overheen... Tenminste, hier helpt het wel.. Daar waar geen zand ligt, verdwijnen m'n planten spontaan..
Wat maakt een diepe gang in m'n tuin? Het is maar een heel klein gangetje.. Ik zal toch geen muizen onder mijn verhoogde tuin hebben zitten?
Wat maakt een diepe gang in m'n tuin? Het is maar een heel klein gangetje.. Ik zal toch geen muizen onder mijn verhoogde tuin hebben zitten?
-
Barbaravh
- 4-sterren

Is niet nodig, ik heb pas mijn boontjes gezaaid en de paprika's buiten gepland. Tomaten staan nu een week in de serre, wij hebben dan wel laat tomaten, maar eten tot laat in het jaar tomaten.Nadia schreef:
een woelmuis ??Roosj schreef: Tegen slakken helpt zand. De slakken schijnen het niet fijn te vinden dat dat aan hun slijm blijft hangen en dus gaan ze er niet overheen... Tenminste, hier helpt het wel.. Daar waar geen zand ligt, verdwijnen m'n planten spontaan..
Whoehahahahahhahahaa. ik zie die foto's van Nadia en bedenk me ineens dat wat ik dacht dat snijbiet was dus chinese kool was (zag er alleen anders uit dan in de winkel). Dus we hebben stamppot op van chinese kool ipv snijbiet. De bak ernaast lijkt bij mij idd op de foto van de snijbiet.
Jammer genoeg is het restant chinese kool wat er nog stond, opgevreten door een nest oorwurmen. Heb gister 2 planten weg gegooid inclusief die krengen. Het wasren alleen nog maar gaten.
Ik vind het alleen wel raar dat mijn chinese kool van die prikkerige haartjes heeft... Vreemd hoor.
Gister maar weer slakkenkorrels gestrooid. Anders heb ik ook geen sla meer over straks.
Mijn dille doet het wel heel goed. Die ga ik eruit halen en overplanten in een bak voor kruiden. Want wil ook nog little gem zaaien.
Jammer genoeg is het restant chinese kool wat er nog stond, opgevreten door een nest oorwurmen. Heb gister 2 planten weg gegooid inclusief die krengen. Het wasren alleen nog maar gaten.
Ik vind het alleen wel raar dat mijn chinese kool van die prikkerige haartjes heeft... Vreemd hoor.
Gister maar weer slakkenkorrels gestrooid. Anders heb ik ook geen sla meer over straks.
Mijn dille doet het wel heel goed. Die ga ik eruit halen en overplanten in een bak voor kruiden. Want wil ook nog little gem zaaien.
Mijn chinese kool heeft ook een 'baard' maar dat is het blad. De eigenlijke kool moet er nog in groeien..
Nou, ik kan je vertellen, dat blad is dus best lekker in een stamppot..... 
Ach, waarom ook niet? Rauw erin? Of gekookt?
Het zal toch niet?Nynke schreef: een woelmuis ??
Zojuist heb ik slakken aangetroffen in het tuintje dat ik anti-kat heb gemaakt
Ja is nu nog aan het plukken van de aardbeien, zal straks een foto maken als hij terug is.