Nieuwe hond, maar hoe ging barfen ook alweer?
Moderator: Lizzy
Re: Nieuwe hond, maar hoe ging barfen ook alweer?
Ik kijk altijd hoeveel het scheeld, als het net te weinig is dan doen ik de volgende dag meer geven van zelf samen gestelde dingen.
Dus als voorbeeld even met mijn hondje.
1 helen kwartel is ongeveer 200 Gr ze eet zo tussen de 300 à 500 Gr afhankelijke van het weer en de beweging die ze krijgt.
Dus nu doe ik dan 2 kwartel en dan de volgende dag 100 Gr meer, dus dan krijgt ze de enen dag 400 Gr en de anderen dag 600 Gr
Als dat voor jou niet haalbaar is dan zou ik het aan vullen volgens de percentages die je altijd gebruikt.
Dus dan reken je de eend als compleet en de wat je bij moet vullen verspreid je over bot, vlees, organen, vis, groeten en overig.
Dus als voorbeeld even met mijn hondje.
1 helen kwartel is ongeveer 200 Gr ze eet zo tussen de 300 à 500 Gr afhankelijke van het weer en de beweging die ze krijgt.
Dus nu doe ik dan 2 kwartel en dan de volgende dag 100 Gr meer, dus dan krijgt ze de enen dag 400 Gr en de anderen dag 600 Gr
Als dat voor jou niet haalbaar is dan zou ik het aan vullen volgens de percentages die je altijd gebruikt.
Dus dan reken je de eend als compleet en de wat je bij moet vullen verspreid je over bot, vlees, organen, vis, groeten en overig.
Normaal gesproken haalde ik mijn spullen altijd bij de slager en poelier Kukeleku.
Maar het wildseizoen is voorbij, het aanbod is niet gevarieerd en het vlees is duur.
Ik heb dus mijn eerste bestelling geplaatst bij Degomeat.
Allereerst ga ik het mezelf makkelijker maken.
Stond ik eerst een halve dag in de keuken te hakken en te zagen om dagpakketten samen te stellen, nu met de kiloverpakkingen van Degomeat begin ik daar niet meer aan.
Ik heb dus alles zo in de vriezer gemieterd.
DUke eet ongeveer een pond vleesbot en 250 gram spiervlees per dag, dus dit gaat makkelijk met die kiloverpakkingen.
Alleen van de bestelde organen namelijk eendenlever, konijnorganen gemengd (hart,long,nier,lever) en lamsnier ga ik pakketjes voor drie dagen maken.
De schapenpens heb ik van Stawi en die is per 400 gram verpakt, dus dat kan ook zo de ijskast in.
Wat heb ik besteld?
Aan vleesbotten:
Geitenbout
Lamsribben
Eendenrugstukken
Zalmkoppen
Zalmkarkassen
Kalf (vlees met zacht bot)
Ganskarkas
Konijnen met kop
Lamsnek
Biologische kipkarkassen
Patrijzenpoten
Fazantkarkassen
Bosduifkarkassen
Parelhoenkarkassen
De parelhoenkarkassen zaten er echter niet bij, wel 2 zalmkoppen extra en 2 ganzenkarkassen van een kilo per stuk
Ipv de geitenbout is lamsbout geleverd.
Het spiervlees is wél allemaal goed gegaan.
Ik had besteld:
Rundvlees 97/3, de duurste dus
Paardensucade. ook het duuste paardenvlees
Wild konijnenvlees
Kalkoendijvlees
Ik moet zeggen ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van alles.
De karkassen zijn zeer goed bevleesd en het spiervlees zou ik zelf zo opeten.
Verder was alles stijf bevroren en goed en zo plat en vierkant mogelijk verpakt.
Morgen krijgt Duke bosduif, dat weet hij nog niet, btw!
Ik laat nog wel weten wat hij er van vond........
Maar het wildseizoen is voorbij, het aanbod is niet gevarieerd en het vlees is duur.
Ik heb dus mijn eerste bestelling geplaatst bij Degomeat.
Allereerst ga ik het mezelf makkelijker maken.
Stond ik eerst een halve dag in de keuken te hakken en te zagen om dagpakketten samen te stellen, nu met de kiloverpakkingen van Degomeat begin ik daar niet meer aan.
Ik heb dus alles zo in de vriezer gemieterd.
DUke eet ongeveer een pond vleesbot en 250 gram spiervlees per dag, dus dit gaat makkelijk met die kiloverpakkingen.
Alleen van de bestelde organen namelijk eendenlever, konijnorganen gemengd (hart,long,nier,lever) en lamsnier ga ik pakketjes voor drie dagen maken.
De schapenpens heb ik van Stawi en die is per 400 gram verpakt, dus dat kan ook zo de ijskast in.
Wat heb ik besteld?
Aan vleesbotten:
Geitenbout
Lamsribben
Eendenrugstukken
Zalmkoppen
Zalmkarkassen
Kalf (vlees met zacht bot)
Ganskarkas
Konijnen met kop
Lamsnek
Biologische kipkarkassen
Patrijzenpoten
Fazantkarkassen
Bosduifkarkassen
Parelhoenkarkassen
De parelhoenkarkassen zaten er echter niet bij, wel 2 zalmkoppen extra en 2 ganzenkarkassen van een kilo per stuk
Ipv de geitenbout is lamsbout geleverd.
Het spiervlees is wél allemaal goed gegaan.
Ik had besteld:
Rundvlees 97/3, de duurste dus
Paardensucade. ook het duuste paardenvlees
Wild konijnenvlees
Kalkoendijvlees
Ik moet zeggen ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van alles.
De karkassen zijn zeer goed bevleesd en het spiervlees zou ik zelf zo opeten.
Verder was alles stijf bevroren en goed en zo plat en vierkant mogelijk verpakt.
Morgen krijgt Duke bosduif, dat weet hij nog niet, btw!
Ik laat nog wel weten wat hij er van vond........
Nou, hoe is het mogelijk!
Na we heel snel door het noodweer hier in Scheveningen de sanitaire behoeft hadden vervuld, ging Duke verwachtingsvol bij zijn bak zitten.
'Wat zou het vrouwtje vandaag voor een lekkers hebben" zag je hem denken.
Een stuk zalmkarkas en 3 bosduiven, bij elkaar ongeveer een pond vleesbot dus.
De duiven werden argwanend besnuffeld en terzijde gelegd, het stuk zalmstaart ging met smaak naar binnen.
Maar daarna begon hij toch aan het "onbekende" beest.
"Nou, das lekker, baas' zag je hem denken.
Enfin, 5 minuten later waren de bosduiven schoon op.
Hij lust ze!!!!
Na we heel snel door het noodweer hier in Scheveningen de sanitaire behoeft hadden vervuld, ging Duke verwachtingsvol bij zijn bak zitten.
De duiven werden argwanend besnuffeld en terzijde gelegd, het stuk zalmstaart ging met smaak naar binnen.
Hij lust ze!!!!
[quote="Nugget"]
Hij lust ze!!!!
[/quote]
Top!! En noodweer, ja dat kan je wel zeggen.
Als je weer gaat bestellen, pb dan even. Er zijn meer mensen hier in de wijk die willen bestellen bij Lupa, Degomeat oid. 
Hij lust ze!!!!
[/quote]
[quote="Els en Max"]
Als je weer gaat bestellen, pb dan even. Er zijn meer mensen hier in de wijk die willen bestellen bij Lupa, Degomeat oid. 
[/quote]
Ik ben heel blij dat hij bosduif eet, want weer een diersoort erbij én biologisch, daarom geef ik ook zoveel mogelijk wild.
Ik zal je zeker pb'en, ik kwam nu niet aan de 100 euro, goed plan. Over een week of 4 moet ik weer bestellen!
[/quote]
Ik ben heel blij dat hij bosduif eet, want weer een diersoort erbij én biologisch, daarom geef ik ook zoveel mogelijk wild.
Ik zal je zeker pb'en, ik kwam nu niet aan de 100 euro, goed plan. Over een week of 4 moet ik weer bestellen!
Vandaag was het tijd voor wat nieuws, ganskarkas dus.
Ze zijn enorm bevleesd en inclusief organen.
Maar, ook de bevederde kop zit er nog aan........en die kijkt je dan zo aan......
En om 's ochtends vroeg door een gans aan te worden gekeken en vervolgens zijn nek door te zagen is toch niet echt mijn hobby.
Maar goed, je moet wat voor je hond overhebben!
Ik had nog een paar bosduifjes en verder kreeg Duke dus de nek en kop van de gans.
Ook de kont heb ik er af gesneden waarbij gelijk de darmen naar buiten kwamen glibberen die ik ook maar in zijn bak heb gedaan.
Alles ging schoon op.
De snavel, de veren, alles werd tevreden weggeknaagd.
Ik heb niets terug gevonden op 3 grassnippers na.
Maar, hoe kan ik nu het enorme lichaam van die gans het beste verdelen?
Met een wildschaar de ribben openknippen en uit elkaar trekken?
Iemand tips?
Maar, ook de bevederde kop zit er nog aan........en die kijkt je dan zo aan......
En om 's ochtends vroeg door een gans aan te worden gekeken en vervolgens zijn nek door te zagen is toch niet echt mijn hobby.
Ik had nog een paar bosduifjes en verder kreeg Duke dus de nek en kop van de gans.
Ook de kont heb ik er af gesneden waarbij gelijk de darmen naar buiten kwamen glibberen die ik ook maar in zijn bak heb gedaan.
Alles ging schoon op.
Iemand tips?
[quote="Nugget"]
Alles ging schoon op.
Iemand tips?
[/quote]
Ik knip botten met een snoeischaar en hanteer daarbij de regel dat als ik er niet doorheen kom de hele handel de kliko in gaat. In het verleden heb ik staan knoeien met een verstekbak en zaagje, maar dat doe ik mezelf niet meer aan.
Alles ging schoon op.
Iemand tips?
[/quote]
Ik knip botten met een snoeischaar en hanteer daarbij de regel dat als ik er niet doorheen kom de hele handel de kliko in gaat. In het verleden heb ik staan knoeien met een verstekbak en zaagje, maar dat doe ik mezelf niet meer aan.
[quote="Els en Max"]
[/quote]
Ja, die snoeischaar die ken ik!
Alleen is die een beetje kwijt, misschien eens tussen de rozenstruiken zoeken.
Het gaat me meer om het portioneren, daar ben ik niet zo handig in.
Ik sta dan met broodmessen te zagen/klungelen.
[/quote]
Ja, die snoeischaar die ken ik!
Alleen is die een beetje kwijt, misschien eens tussen de rozenstruiken zoeken.
Het gaat me meer om het portioneren, daar ben ik niet zo handig in.
Ik sta dan met broodmessen te zagen/klungelen.
Verbazingwekkend genoeg gleed mijn broodmes zo door het ganzenkarkas heen!
Tuinschaar is foetsie, maar geen probleem dus.
Waarschijnlijk een jonge gans.
Toen Duke de halve gans uit zijn bak wilde pakken, lazerde zijn bak om, dus hij schoot geschrokken uit de keuken de woonkamer in!
"It's alive" zag je hem denken!
Maar het beest uiteindelijk schoon op.
Vandaag en gisteren heeft de fazantpoten gekregen.
Duidelijk harder bot, maar hij vond het erg lekker.
Tot nu toe gaat het dus goed met alle nieuwe soorten vleesbotten die ik besteld heb!
(Yesssss!!!!, een hond die zowel bosduiven als fazant lust!!!!
)

Tuinschaar is foetsie, maar geen probleem dus.
Waarschijnlijk een jonge gans.
Toen Duke de halve gans uit zijn bak wilde pakken, lazerde zijn bak om, dus hij schoot geschrokken uit de keuken de woonkamer in!
"It's alive" zag je hem denken!
Maar het beest uiteindelijk schoon op.
Vandaag en gisteren heeft de fazantpoten gekregen.
Duidelijk harder bot, maar hij vond het erg lekker.
Tot nu toe gaat het dus goed met alle nieuwe soorten vleesbotten die ik besteld heb!
(Yesssss!!!!, een hond die zowel bosduiven als fazant lust!!!!

Laatst gewijzigd door Nugget op vr 28 jun 2013, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hè, hè, ik snap hoe ik vanuit Dropbox foto's kan plaatsen!!! 
Mijn hond Duke, met zijn lievelingsballen.....die oranje dus, hè, hij heeft ze niet meer.

Mijn hond Duke, met zijn lievelingsballen.....die oranje dus, hè, hij heeft ze niet meer.

Uit dropbox? Vertel. Dat gebruik ik ook maar nog nooit voor hier gebruikt.
[quote="Naomi M."]
[/quote]
Ehm, ff denken hoe ik het ook alweer deed hoor.......
Naar dropbox op internet gaan, inloggen,dan een foto openen en kopieren naar "public folder", dan public folder openen, met rechtermuis op foto klikken en dan "link' selecteren en dan copý/pasten.
Zo ongeveer dus......
Overigens staat in het mapje Public Folder een txt met uitleg......
Succes!
[/quote]
Ehm, ff denken hoe ik het ook alweer deed hoor.......
Naar dropbox op internet gaan, inloggen,dan een foto openen en kopieren naar "public folder", dan public folder openen, met rechtermuis op foto klikken en dan "link' selecteren en dan copý/pasten.
Zo ongeveer dus......
Overigens staat in het mapje Public Folder een txt met uitleg......
Succes!
ok, ik ga het ff proberen.
ff geprobeerd, maar het lukt me niet.... ???later nog maar eens proberen...