Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
fransbulletje
Re: Bakken is ontspanning
Hier vandaag een Amaretto-amaretticake gebakken met zelfgebakken amaretti koekjes 
Vanmorgen een kaneelcake van amandelmeel gebakken.....mmmm heerlijk
(kon het niet laten om een stukje te proeven
)
http://gezondlevenvanjacoline.blogspot. ... lmeel.html

(kon het niet laten om een stukje te proeven

Zeker een leuk topic! Maar ik vind dat je niet meer zomaar namen van baksels mag roepen zonder recept
!!!
Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar het recept van de carrot cake van Jantine of de worteltaart van Dreetje. Of het bananen/noten teabread van hannabelgje... Als het geheime recepten zijn, mag PB ook
.
Ik heb net een lavendelcake gebakken. Recept heb ik niet echt
want ik had nog een pak cakemix staan dat een keer op moest en heb daar 2 eetlepels gedroogde lavendelbloemetjes doorheen gedaan. Het is heeeeeeeerlijk! Het ruikt alleen zo luchtverfrisserachtig 
Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar het recept van de carrot cake van Jantine of de worteltaart van Dreetje. Of het bananen/noten teabread van hannabelgje... Als het geheime recepten zijn, mag PB ook
Ik heb net een lavendelcake gebakken. Recept heb ik niet echt
-
fransbulletje
Wow die ziet er lekker uit, zie op die site nog heel veel meer lekkere gezonde recepten.Dreetje schreef: Vanmorgen een kaneelcake van amandelmeel gebakken.....mmmm heerlijk
(kon het niet laten om een stukje te proeven)
![]()
-
purple_ikke
- 1-ster

Niet zozeer bakken want het gaat op lage temperatuur (43 graden) maar wilde het toch laten zien 
Crackers in de dehydrator
Met knoflook, tomaat, wortel en lijnzaad (bruin en blank) en pompoenpitten

Crackers in de dehydrator
Met knoflook, tomaat, wortel en lijnzaad (bruin en blank) en pompoenpitten

-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag zin in zoet. Ik heb paleo vriendelijke sesamkoekjes gemaakt die echt goddelijk lekker zijn en chocolade bolletjes gemaakt. Jummie jummie.
En dat zeg je zonder recept?hannabelgje schreef: Vandaag zin in zoet. Ik heb paleo vriendelijke sesamkoekjes gemaakt die echt goddelijk lekker zijn en chocolade bolletjes gemaakt. Jummie jummie.
Hebben jullie nog leuke en makkelijke recepten met ingrediënten die je gewoon bij de supermarkt kunt halen?
-
calimero_a
- 4-sterren

is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn
)
-
Martine-Tom
agavesiroop?calimero_a schreef: is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn)
-
calimero_a
- 4-sterren

calimero_a schreef: en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn![]()
Voor de zoetigheid ? Gemalen vijg/ dadel/ rozijn....?calimero_a schreef: is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn)
Wat wil je precies bakken? Mijn ingrediënten komen meestal ook gewoon uit de supermarkt. Een enkele keer de Chinese toko, maar dat is alleen voor Aziatische kooksels.eelke schreef: Hebben jullie nog leuke en makkelijke recepten met ingrediënten die je gewoon bij de supermarkt kunt halen?
Wortel kan je ook een eind mee komen. En idd zoet fruit. Dat valt wel onder de noemer fructose, maar is geen apart dinges.calimero_a schreef: is er eigenlijk iets wat je kunt gebruiken als vervanging voor suiker bij het bakken? (en het mag ook geen honing, siroop, fructose etc zijn)
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zou dadels gebruiken als zoetstof.
Receptje chocoladeballetjes:
6 dadels
El notenpasta
El cacaopoeder
Alles met de vingers in een kom door elkaar mengen. Je krijgt een soort deeg. Daar maak je balletjes van maatje soepbal ofzo. Dan rol je de balletjes door geraspte kokos of kaneelpoeder. Bewaren in de koelkast. Ze zijn heerlijk, vooral die met kaneel.
Receptje chocoladeballetjes:
6 dadels
El notenpasta
El cacaopoeder
Alles met de vingers in een kom door elkaar mengen. Je krijgt een soort deeg. Daar maak je balletjes van maatje soepbal ofzo. Dan rol je de balletjes door geraspte kokos of kaneelpoeder. Bewaren in de koelkast. Ze zijn heerlijk, vooral die met kaneel.