http://pmep.cce.cornell.edu/profiles/ex ... n-ext.htmlDaantje schreef: ik ben er ook wel klaar mee .
Volgens mij gaat het werkzame stofje van de Scaliborband via de talgklierlaag,dus ik hou nu niet alleen z'n hals in de gaten.
Van de site van Scalibor:
Scalibor Protectorband bevat als werkzame stof 4 % Deltamethrin dat niet alleen het aanhechten van teken en het bloedzuigen door zandvliegen voorkomt, maar ook voorkomt dat uw hond gebeten wordt door muggen. De werkzame stof komt via een uniek, gepatenteerd releasemechanisme door wrijving met de huid vrij. Scalibor Protectorband heeft een werkingsduur van 5 tot 6 maanden./b]
Nu is het misschien heel achterdochtig ,maar ik weet dat bepaalde engelse rassen en katten niet tegen Permetrhin kunnen,
een absolute no-no
zou het kunnen dat de Deltamethrin van de Scalibor daar een "familiestofje " van is?
Wat is dit voor plek?Vraagje +foto
Moderator: Lizzy
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Re: Wat is dit voor plek?Vraagje +foto
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Lees deze link maar eens 
http://pmep.cce.cornell.edu/profiles/ex ... n-ext.html
O jee, ik zie dat het eerdere bericht toch aangekomen is, nu staat het dus dubbel, sorry.
Ik had problemen met pc, blokkeerde iedere keer...
http://pmep.cce.cornell.edu/profiles/ex ... n-ext.html
O jee, ik zie dat het eerdere bericht toch aangekomen is, nu staat het dus dubbel, sorry.
Ik had problemen met pc, blokkeerde iedere keer...
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op za 29 jun 2013, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Met dat soort dingen ga ik altijd naar een goede Da en ga ik niet zelf smeren.
Is toch een soort van gokken denk ik, want na de advantix zijn de huidklachten bij Joep begonnenMonique77 schreef: Geen idee wat het is, maar het ziet er niet lekker uit
Voor mij nu wel een definitieve bevestiging op het dilemma of ik de scaliborband of Advantix ga gebruiken in Frankrijk .... Na het zien van de foto's gaan we definitief voor Advantix !
Hoop dat jullie kanjer snel weer opgeknapt is![]()
En bedankt Eelkeeelke schreef: Is toch een soort van gokken denk ik, want na de advantix zijn de huidklachten bij Joep begonnen![]()
Nee ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar ja ... Risico van zandvliegjes wil ik ook niet lopen
Heb serieus overwogen om de honden hiervoor thuis te laten, maar ja ... We hebben daar een waar hondenparadijs geboekt speciaal voor hun
Ja sorry, tis gewoon zoMonique77 schreef: En bedankt Eelke![]()
Nee ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar ja ... Risico van zandvliegjes wil ik ook niet lopen
Heb serieus overwogen om de honden hiervoor thuis te laten, maar ja ... We hebben daar een waar hondenparadijs geboekt speciaal voor hun
Gijs had nergens last van. Ik zou dan eerder de pipetjes thuis vast 'testen' als ze er op reageren, liever thuis dan daar toch?
Haha, je hebt ook gewoon gelijk !eelke schreef: Ja sorry, tis gewoon zo
Gijs had nergens last van. Ik zou dan eerder de pipetjes thuis vast 'testen' als ze er op reageren, liever thuis dan daar toch?
En pipetjes testen, tsja ... Aan de ene kant denk ik, ja idd ... Mochten ze reactie krijgen dan weten we dat hier aan de andere kant ... mochten ze geen reactie krijgen dan heb ik het een keer voor niets gebruikt (voor in NL vind ik het allemaal niet zo spannend nl)
Sorry, ik vervuil het topic van Daantje helemaal
Nou ,ik zit ook met dezelfde overwegingen omdat er dus geen middel overblijft om in te zetten tegen die tekenexplosies
behalve dan sprayen met de huismiddeltjes
De wondplekken reageren redelijk op de honingzalf,het wordt rustiger en van jeuk heeft hij weinig last.
Ik zal het morgen weer verder aankijken ,anders maak ik maandag een afspraak om er goed naar te laten kijken.
behalve dan sprayen met de huismiddeltjes
De wondplekken reageren redelijk op de honingzalf,het wordt rustiger en van jeuk heeft hij weinig last.
Ik zal het morgen weer verder aankijken ,anders maak ik maandag een afspraak om er goed naar te laten kijken.
Jeetje, het ziet er idd niet goed uit zeg 
Hoop dat jullie er snel achter zijn wat het is !
Hoop dat jullie er snel achter zijn wat het is !
Doe je goed, ziet erg pijnlijk uit! Hoelang heeft hij dit al, en is hij niet door een berenklauw gelopen?
jeetje hilje, ziet er niet fijn uit, deze plek.
Ik hoop dat je snel iemand treft die weet wat het is en hoe te handelen.
beterschap voor de woef
@ nien-newfies ,dankjewel ,hopelijk weten we snel meer
@ senta, Hij heeft dit nu 3 a 4 dagen,het lijkt wel een soort brandwond .
Een berenklauw lijkt me niet ,die heb ik hier nog niet gespot.
Vorig jaar had hij op dezelfde plek een soort hotspot die na 6 weken gepruts ( o.a verschillende AB-kuren heel slecht genas)
en als zwarte eelt-achtige huid met bobbels is gebleven.
Ik zoek idd. nu een goede dermatoloog,ik heb dit ook even gevraagd in de bar ,in de hoop dat iemand zo'n goede kent.
@ senta, Hij heeft dit nu 3 a 4 dagen,het lijkt wel een soort brandwond .
Een berenklauw lijkt me niet ,die heb ik hier nog niet gespot.
Vorig jaar had hij op dezelfde plek een soort hotspot die na 6 weken gepruts ( o.a verschillende AB-kuren heel slecht genas)
en als zwarte eelt-achtige huid met bobbels is gebleven.
Ik zoek idd. nu een goede dermatoloog,ik heb dit ook even gevraagd in de bar ,in de hoop dat iemand zo'n goede kent.
Na overleg en foto's mailen kan Winston a.s woensdagmorgen terecht bij mevr.Vroom in Oisterwijk.
Fijn zeg!!
Meestal lukt dat niet zo snel had ik begrepen.
Meestal lukt dat niet zo snel had ik begrepen.