Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Hebben jullie tips tegen mieren ?
Ik heb echt belachelijk veel mieren in mn tuin en op mn planten... en ik zou toch niet graag hebben dat ze ook naar binnen komen straks  :-\
Mijn paksoi is nadat ik de eerste stronk had geoogst weer terug gekomen en heeft nu een mooie volle plant gemaakt, met prachtig gele bloemen ! Voorlopig og geen zaad, maar dat vind ik niet zo erg, vind dit erg mooi om te zien !
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Via barfplaats iemand gevonden voor de moestuin van paps en mams! Das nog eens leuk!
En direct een leermomentje erbij, de plant die moeders altijd 'uitschold' voor munt blijkt citroenmelisse te zijn!
Had zojuist een pol bij mij in de tuin gezet voor de door de sapjes hahaha! Op zoek naar een munt stekje denk ik....
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Nina013 schreef: Op zoek naar een munt stekje denk ik....
Dat moet niet zo moeilijk zijn denk ik, tis net onkruid ! Sjonge wat groeit dat spul hard !
Ik heb het in een pot staan, maar die pot heb ik al paar keer helemaal kort geknipt !
Woon je in de buurt van Delft ?
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Hier heeft baking soda op de mierennesten strooien (veel op elke ingang/uitgang die je kan vinden)) goed geholpen, voordeel is dat het niet giftig is voor de huisdieren, de bijen doen er niks mee en gaan er dus niet dood van.
En alleen harde regen haalt de baking soda weg zodat je het weer moet strooien maar met gewone regen blijft het werken.

Het staat niet echt mooi overal van die witte hoopjes baking soda maar zolang het werkt gebruik ik het.
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Deze avond een groentenstoofpotje gemaakt met groentjes uit de koelkast en sugar snaps en snijbiet uit de tuin. Heerlijk was het.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

miik schreef: Hebben jullie tips tegen mieren ?
Ik heb echt belachelijk veel mieren in mn tuin en op mn planten... en ik zou toch niet graag hebben dat ze ook naar binnen komen straks  :-\
Mijn paksoi is nadat ik de eerste stronk had geoogst weer terug gekomen en heeft nu een mooie volle plant gemaakt, met prachtig gele bloemen ! Voorlopig og geen zaad, maar dat vind ik niet zo erg, vind dit erg mooi om te zien !
Goudsbloem/calandula
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Anneloog schreef: Hier heeft baking soda op de mierennesten strooien (veel op elke ingang/uitgang die je kan vinden)) goed geholpen, voordeel is dat het niet giftig is voor de huisdieren, de bijen doen er niks mee en gaan er dus niet dood van.
En alleen harde regen haalt de baking soda weg zodat je het weer moet strooien maar met gewone regen blijft het werken.

Het staat niet echt mooi overal van die witte hoopjes baking soda maar zolang het werkt gebruik ik het.
Ze zitten op en tussen de aarbeien planten vooral... strooi ik het dan over de plantjes, of over de aarde ?
(en kan ik de aardbeien en plantjes dan nog eten ?. want dat is heel zout toch ?)
En de calendula/goudsbloem... ik heb zalf liggen  :P  maar bedoel je dat je die ertussen zaait ? of ehhh wat doe je met de calendula ?
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Hier strooi ik de baking soda ook gewoon op de aarde en tussen de planten maar wel op de ingangen van de mierennesten anders heeft het weinig zin, en ja goudsbloemen planten/zaaien werkt ook heel goed helaas mijn kweek goudsbloemen is erg mager dit jaar dus moest naar de baking soda uitwijken.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

miik schreef: Ze zitten op en tussen de aarbeien planten vooral... strooi ik het dan over de plantjes, of over de aarde ?
(en kan ik de aardbeien en plantjes dan nog eten ?. want dat is heel zout toch ?)
En de calendula/goudsbloem... ik heb zalf liggen  :P  maar bedoel je dat je die ertussen zaait ? of ehhh wat doe je met de calendula ?
Ertussen zaaien idd ;) Maar je kunt ook proberen om een soort thee te zetten en dat te sprayen.
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

Roosj schreef: Hij zal vast wel trots op je neer kijken ;)
:-*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Nynke schreef: ik ga maar even de tuin bewateren, want vanavond lijkt er niet veel te komen en morgen ook niet  >:( ;)
Zo zie je maar, Nynke heeft ook weleens ongelijk  :D :D :D :D :D  Jeetjemineetje, wat regende het hard vannacht !!! Nu regent het nog steeds, lekker voor de natuur en de moestuintjes  :) :)
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Er is weer een vrouwtjes bloem open van m'n pompoen plant. De meest rijpe mannetjes bloem heb ik maar geknipt, open gepeld en op de stamper van het vrouwtjes bloem gewreven.. Maar ik moest dat met handschoenen doen omdat ik pijnlijke bultjes op m'n vingers krijg van de prikkels van de pompoenplant. En door de onhandigheid van handschoenen is de vrouwelijke bloem wat gescheurd. Ik hoop dat het maar goed komt...

De vrucht van de vorige vrouwtjes bloem begint een rare vorm te krijgen. Is dat normaal?
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Nog even geduld en dan.........

Rozenbottels, ze ruiken héérlijk nu.
Afbeelding

Peultje
Afbeelding

Rode framboos
Afbeelding

Gele framboos
Afbeelding

Japanse wijnbes
Afbeelding

Aardappels
Afbeelding

Munt en tijm, en rechts een bak onkruid  8) waar straks lavendel in komt. Moet toch die alg eens van de potten schrobben.  :biggrin2:
Afbeelding

En komkommerkruid, dat vind ik toch zo'n geweldig mooie plant!
Afbeelding
berenboot
5-sterren
5-sterren

Bericht door berenboot »

jammie, frambozen! Ziet er goed uit annemarie  :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik wil ook zo'n ouderwetse roos. Waar haal je zo'n ding? Ik heb nu een klimmende, geurende roze, maar wil ook zo'n andere.

Gesloten