Hebben jullie tips tegen mieren ?
Ik heb echt belachelijk veel mieren in mn tuin en op mn planten... en ik zou toch niet graag hebben dat ze ook naar binnen komen straks
Mijn paksoi is nadat ik de eerste stronk had geoogst weer terug gekomen en heeft nu een mooie volle plant gemaakt, met prachtig gele bloemen ! Voorlopig og geen zaad, maar dat vind ik niet zo erg, vind dit erg mooi om te zien !
Via barfplaats iemand gevonden voor de moestuin van paps en mams! Das nog eens leuk!
En direct een leermomentje erbij, de plant die moeders altijd 'uitschold' voor munt blijkt citroenmelisse te zijn!
Had zojuist een pol bij mij in de tuin gezet voor de door de sapjes hahaha! Op zoek naar een munt stekje denk ik....
Nina013 schreef:
Op zoek naar een munt stekje denk ik....
Dat moet niet zo moeilijk zijn denk ik, tis net onkruid ! Sjonge wat groeit dat spul hard !
Ik heb het in een pot staan, maar die pot heb ik al paar keer helemaal kort geknipt !
Woon je in de buurt van Delft ?
Hier heeft baking soda op de mierennesten strooien (veel op elke ingang/uitgang die je kan vinden)) goed geholpen, voordeel is dat het niet giftig is voor de huisdieren, de bijen doen er niks mee en gaan er dus niet dood van.
En alleen harde regen haalt de baking soda weg zodat je het weer moet strooien maar met gewone regen blijft het werken.
Het staat niet echt mooi overal van die witte hoopjes baking soda maar zolang het werkt gebruik ik het.
miik schreef:
Hebben jullie tips tegen mieren ?
Ik heb echt belachelijk veel mieren in mn tuin en op mn planten... en ik zou toch niet graag hebben dat ze ook naar binnen komen straks
Mijn paksoi is nadat ik de eerste stronk had geoogst weer terug gekomen en heeft nu een mooie volle plant gemaakt, met prachtig gele bloemen ! Voorlopig og geen zaad, maar dat vind ik niet zo erg, vind dit erg mooi om te zien !
Anneloog schreef:
Hier heeft baking soda op de mierennesten strooien (veel op elke ingang/uitgang die je kan vinden)) goed geholpen, voordeel is dat het niet giftig is voor de huisdieren, de bijen doen er niks mee en gaan er dus niet dood van.
En alleen harde regen haalt de baking soda weg zodat je het weer moet strooien maar met gewone regen blijft het werken.
Het staat niet echt mooi overal van die witte hoopjes baking soda maar zolang het werkt gebruik ik het.
Ze zitten op en tussen de aarbeien planten vooral... strooi ik het dan over de plantjes, of over de aarde ?
(en kan ik de aardbeien en plantjes dan nog eten ?. want dat is heel zout toch ?)
En de calendula/goudsbloem... ik heb zalf liggen maar bedoel je dat je die ertussen zaait ? of ehhh wat doe je met de calendula ?
Hier strooi ik de baking soda ook gewoon op de aarde en tussen de planten maar wel op de ingangen van de mierennesten anders heeft het weinig zin, en ja goudsbloemen planten/zaaien werkt ook heel goed helaas mijn kweek goudsbloemen is erg mager dit jaar dus moest naar de baking soda uitwijken.
miik schreef:
Ze zitten op en tussen de aarbeien planten vooral... strooi ik het dan over de plantjes, of over de aarde ?
(en kan ik de aardbeien en plantjes dan nog eten ?. want dat is heel zout toch ?)
En de calendula/goudsbloem... ik heb zalf liggen maar bedoel je dat je die ertussen zaait ? of ehhh wat doe je met de calendula ?
Ertussen zaaien idd Maar je kunt ook proberen om een soort thee te zetten en dat te sprayen.
Nynke schreef:
ik ga maar even de tuin bewateren, want vanavond lijkt er niet veel te komen en morgen ook niet
Zo zie je maar, Nynke heeft ook weleens ongelijk Jeetjemineetje, wat regende het hard vannacht !!! Nu regent het nog steeds, lekker voor de natuur en de moestuintjes
Er is weer een vrouwtjes bloem open van m'n pompoen plant. De meest rijpe mannetjes bloem heb ik maar geknipt, open gepeld en op de stamper van het vrouwtjes bloem gewreven.. Maar ik moest dat met handschoenen doen omdat ik pijnlijke bultjes op m'n vingers krijg van de prikkels van de pompoenplant. En door de onhandigheid van handschoenen is de vrouwelijke bloem wat gescheurd. Ik hoop dat het maar goed komt...
De vrucht van de vorige vrouwtjes bloem begint een rare vorm te krijgen. Is dat normaal?