Ik heb hier nog geen gele vliegende enge beesten gezienhannabelgje schreef: Ik laat de bevruchting van de pompoenen over aan de natuur. Die heeft er tenslotte voor gestudeerd.![]()
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Violen zijn wel over ja... Deze week met behulp van moeder en oma ook alle violen weg gedaan en de bakken opnieuw gevuld met een mix van lila campanula, paarse lavendel en een impatiens met grote bloemen in gemengde pasteltinten. Lieflijke kleurtjes dit keer! Moestuin gaat gestaag verder...
Ow, ik dacht dat ze tot in de herfst gingen.. Jammer..Jantina schreef: Violen zijn wel over ja... Deze week met behulp van moeder en oma ook alle violen weg gedaan en de bakken opnieuw gevuld met een mix van lila campanula, paarse lavendel en een impatiens met grote bloemen in gemengde pasteltinten. Lieflijke kleurtjes dit keer! Moestuin gaat gestaag verder...
Ik heb idd ook Campanula's. Dat zijn vaste planten, komen elk jaar terug. Die staat nu mooi in bloei bij ons.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn bosviooltjes bloeien altijd tot de herfst.
Ja, volgens mij deden die van mij dat vorig jaar ook... Maar nu zijn ze grotendeels geel..hannabelgje schreef: Mijn bosviooltjes bloeien altijd tot de herfst.
-
Marielle1988
- 2-sterren

Vandaag een doornloze braam aangeschaft, die gaat straks nog even de grond in 
Ik had als "wanhoopspoging" nog 50 stamslaboontjes gezaaid, omdat de anderen in de tuin toch niet helemaal lekker op gang kwamen. En ja hoor, heb ik weer, alle 50 komen natuurlijk ook op (er zouden nog een paar naar opa gaan, maar die heeft geen plek meer...) dus nu zit ik met al die plantjes hahaha. Straks kijken wat ik nog kwijt kan in de tuin, als iemand nog belang heeft ...hint!...
Verder moet ik nog de kleine sla en andijvie plantjes in de grond stoppen, die zijn met het lekkere warme weer ook ontzettend hard gegroeit in de kas. Dus dat ook maar even doen straks. Alles gaat hier z'n gangetje, heerlijk met dit weer!
Ik had als "wanhoopspoging" nog 50 stamslaboontjes gezaaid, omdat de anderen in de tuin toch niet helemaal lekker op gang kwamen. En ja hoor, heb ik weer, alle 50 komen natuurlijk ook op (er zouden nog een paar naar opa gaan, maar die heeft geen plek meer...) dus nu zit ik met al die plantjes hahaha. Straks kijken wat ik nog kwijt kan in de tuin, als iemand nog belang heeft ...hint!...
Verder moet ik nog de kleine sla en andijvie plantjes in de grond stoppen, die zijn met het lekkere warme weer ook ontzettend hard gegroeit in de kas. Dus dat ook maar even doen straks. Alles gaat hier z'n gangetje, heerlijk met dit weer!
volgend jaar zet ik de spitskool in de kippenren, dan kunnen de kippies de koolrupsjes opeten in plaats van de koolrupsjes de kool

-
hannabelgje
- 5-sterren

Al mijn spitskoolplanten zijn gescheurd
ik heb er eentje kunnen eten.
Te droog gestaan misschien??hannabelgje schreef: Al mijn spitskoolplanten zijn gescheurdik heb er eentje kunnen eten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nou het heeft nogal geregend hier.
Ja, maar toch niet elke dag ??hannabelgje schreef: Nou het heeft nogal geregend hier.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nou vorige week heeft het hier echt bijna heel de week geregend. Geloof ik... misschien ligt het ook wel aan de wisselende temperaturen. Ik weet het niet.
De bladen vd spitskool ingekort. Nu heeft de snijbiet meer licht. Mn laatste Chinese kool ook weggehaald. Nadia, ik had ook blommen! En ook veel oorwurmen erin. Nu in dat vak van die romeinse sla gezaaid. Morgen (vandaag) ff wat losse sla plukken en wat eikenbladsla voor op mn werk. Mijn eikebladsla groeit als een soort stammetje. Beetje vreemd (maar wel lekker). Ik zsl morgen weer wat foto's plaatsen. Dat lukt niet met de phone.
De potten vd kinders doen het ook goed. En ik heb tomaatjes gezien! Mn paprika en peper staan jog steeds binnen.
De potten vd kinders doen het ook goed. En ik heb tomaatjes gezien! Mn paprika en peper staan jog steeds binnen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wat er gisteren allemaal uit de krop andijvie kwam gekropen...
ik heb em heeeeel lang schoongespoeld.