mooie bull is O.P.
American Pitbull Bully xxl van brok naar vlees
Moderator: Lizzy
Re: American Pitbull Bully xxl van brok naar vlees
hoi benny , welkom op het barfplaatsforum
mooie bull is O.P.
mooie bull is O.P.
-
Optimus Prime
- 1-ster

@Winni
Hey winni, dat er nog vaker schildklieren in de nekken zit was mij totaal onbekend en dus weer een goede aanvulling,
Dat je met name de lever en nieren van jonge dieren pakt vanwege vervuiling kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik heb alleen gelezen dat lam nog wel eens voor diarree kan zorgen dus daar ga ik eerst eens met experimenteren.
je Bleu Fawn lijkt erg veel op onze logee hond, mooi hoor.
@Lizzy
Mooie aanvulling Lizzy en dat het dieet je bekend voorkomt dat snap ik niet
Groenten gaan zeker een rol spelen en ik ben er echt wel van overtuigd dat vleeseters net zo goed in de natuur wel eens wat planten verwerken.
Ik heb het menu gemaakt op 45 % vleesbot en van daaruit ga ik verder aanpassen, maar dat er minder vlees aan de karkassen zit is zeker een
reminder. De panharing en ei zit er dan bij deze weer in, maar ik neem aan dat er dan een rauw ei bedoelt wordt, het liefst een vers ei.
@Haasje
Hoe groter hoe beter is het motto geloof ik
Thnx haasje dat had ik ff nodig.
grote vriezer wordt het dan maar
Ik heb meteen Degomeat gemaild over eventuele aanmelding, omdat ik al eerder met hem gemaild had over eventuele bestellingen.
Ik hoop dat ik er nog tussenkom.
@Annemarie Rijnveld
Thnx Annemarie, ik maak de mensen wel eens wijs dat het een labrador is maar dan krijg ik vreemde blikken, heerlijk hahaha
Ja inderdaad, die mooie mascara heeft optimus ook om zijn oogjes.
@Naomi B
Ik zie het gezicht van men kindjes al als ik met een geitje kom aanlopen voor Optimus hahahaha
@Laurav

Ik heb het dieet na wat tips en adviezen aangepast vooral omdat enkele vleessoorten wat lastiger te krijgen zijn dan gedacht en ik voor te starten
niet her en der wil bestellen maar eerst eens bij 1 leverancier, anders maak ik het mezelf al meteen lastig.
Ik heb 1 maal de eendennek eruit gehaald en vervangen door Fazantkarkas, de parelhoenvleugels vervangen door bosduifkardas en
de sardientjes vervangen door panharing.
Maandag:
540 gram kippenvleugel
120 gram groenten
525 gram runderkopvlees
Extra: panharing
Dinsdag:
540 gram kippenkarkas
120 gram groenten
280 gram runderpens + 280 gram ander orgaan (hart, nier, lever)
Extra: rauwe gemalen walnoten, amandelnoten, hazelnoten, paranoten.
Noot: geef nooit macademia's!
Woensdag:
540 gram eendennek
120 gram groenten
525 gram geitenvlees
Extra: ei
Donderdag:
540 gram parelhoenkarkas
120 gram groenten
Vrijdag:
540 gram haaskarkas of konijnkarkas
120 gram groenten
525 gram runderkopvlees
Zaterdag:
540 gram fazantkarkas
120 gram groenten
525 gram lamsvlees
Zondag:
540 gram bosduifkarkas
120 gram groenten
280 gram pens + 280 gram ander orgaan (hart, nier, lever)
Extra: yoghurt
Hey winni, dat er nog vaker schildklieren in de nekken zit was mij totaal onbekend en dus weer een goede aanvulling,
Dat je met name de lever en nieren van jonge dieren pakt vanwege vervuiling kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik heb alleen gelezen dat lam nog wel eens voor diarree kan zorgen dus daar ga ik eerst eens met experimenteren.
je Bleu Fawn lijkt erg veel op onze logee hond, mooi hoor.
@Lizzy
Mooie aanvulling Lizzy en dat het dieet je bekend voorkomt dat snap ik niet
Groenten gaan zeker een rol spelen en ik ben er echt wel van overtuigd dat vleeseters net zo goed in de natuur wel eens wat planten verwerken.
Ik heb het menu gemaakt op 45 % vleesbot en van daaruit ga ik verder aanpassen, maar dat er minder vlees aan de karkassen zit is zeker een
reminder. De panharing en ei zit er dan bij deze weer in, maar ik neem aan dat er dan een rauw ei bedoelt wordt, het liefst een vers ei.
@Haasje
Hoe groter hoe beter is het motto geloof ik
grote vriezer wordt het dan maar
Ik heb meteen Degomeat gemaild over eventuele aanmelding, omdat ik al eerder met hem gemaild had over eventuele bestellingen.
Ik hoop dat ik er nog tussenkom.
@Annemarie Rijnveld
Thnx Annemarie, ik maak de mensen wel eens wijs dat het een labrador is maar dan krijg ik vreemde blikken, heerlijk hahaha
Ja inderdaad, die mooie mascara heeft optimus ook om zijn oogjes.
@Naomi B
Ik zie het gezicht van men kindjes al als ik met een geitje kom aanlopen voor Optimus hahahaha
@Laurav
Ik heb het dieet na wat tips en adviezen aangepast vooral omdat enkele vleessoorten wat lastiger te krijgen zijn dan gedacht en ik voor te starten
niet her en der wil bestellen maar eerst eens bij 1 leverancier, anders maak ik het mezelf al meteen lastig.
Ik heb 1 maal de eendennek eruit gehaald en vervangen door Fazantkarkas, de parelhoenvleugels vervangen door bosduifkardas en
de sardientjes vervangen door panharing.
Maandag:
540 gram kippenvleugel
120 gram groenten
525 gram runderkopvlees
Dinsdag:
540 gram kippenkarkas
120 gram groenten
Extra: rauwe gemalen walnoten, amandelnoten, hazelnoten, paranoten.
Noot: geef nooit macademia's!
Woensdag:
540 gram eendennek
120 gram groenten
525 gram geitenvlees
Donderdag:
540 gram parelhoenkarkas
120 gram groenten
Vrijdag:
540 gram haaskarkas of konijnkarkas
120 gram groenten
525 gram runderkopvlees
Zaterdag:
540 gram fazantkarkas
120 gram groenten
525 gram lamsvlees
Zondag:
540 gram bosduifkarkas
120 gram groenten
280 gram pens + 280 gram ander orgaan (hart, nier, lever)
Extra: yoghurt
-
Optimus Prime
- 1-ster

voor de mensen die een idee willen krijgen betreft de kosten heb ik hier een bestelling geplaats voor plus minus 5 weken voor een hond van
43 kg. Met als bovenstaande menu als eetpatroon natuurlijk.
Soort Prijs/kg gr/week prijs kg/5 week prijs totaal
kippenvleu 1.50 540 0.81 3 4.50
kip karkas 1.65 540 0.90 3 4.95
rund kopvl 4.00 1050 4.20 5 20.00
rund pens 1.50 840 1.26 5 7.50
eend nek 2.95 540 1.60 3 8.85
geite bout 4.25 525 2.24 3 12.75
parelhoen kark 2.49 540 1.34 3 7.47
konijn kark 2.95 540 1.60 3 8.85
fazant kark 2.00 540 1.08 3 6.00
lam nek 3.75 525 1.96 3 10.75
bosduif kar 2.00 540 1.08 3 6.00
orgaan 840
rund hart 3.00 0.60 2 6.00
rund nier 2.50 0.50 1 2.50
lam lever 2.00 0.40 1 2.00
kip maag 2.50 0.50 1 2.50
Totaal per week 20.07 Totaal per 5 weken 110.62 42 kg
natuurlijk zal dit per leverancier verschillen maar ik verwacht geen tientallen euro's.
Het verbaasde me dat dit aanzienlijk goedkoper is dan kwalitatief goede en tevens dure brokken.
43 kg. Met als bovenstaande menu als eetpatroon natuurlijk.
Soort Prijs/kg gr/week prijs kg/5 week prijs totaal
kippenvleu 1.50 540 0.81 3 4.50
kip karkas 1.65 540 0.90 3 4.95
rund kopvl 4.00 1050 4.20 5 20.00
rund pens 1.50 840 1.26 5 7.50
eend nek 2.95 540 1.60 3 8.85
geite bout 4.25 525 2.24 3 12.75
parelhoen kark 2.49 540 1.34 3 7.47
konijn kark 2.95 540 1.60 3 8.85
fazant kark 2.00 540 1.08 3 6.00
lam nek 3.75 525 1.96 3 10.75
bosduif kar 2.00 540 1.08 3 6.00
orgaan 840
rund hart 3.00 0.60 2 6.00
rund nier 2.50 0.50 1 2.50
lam lever 2.00 0.40 1 2.00
kip maag 2.50 0.50 1 2.50
Totaal per week 20.07 Totaal per 5 weken 110.62 42 kg
natuurlijk zal dit per leverancier verschillen maar ik verwacht geen tientallen euro's.
Het verbaasde me dat dit aanzienlijk goedkoper is dan kwalitatief goede en tevens dure brokken.
Laatst gewijzigd door Optimus Prime op za 13 jul 2013, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
hou dr evt rekening mee dat niet heel veel honden duiven lekker vinden ....
en dat je mooie rode kopvlees krijgt , niet van die vette witte dus.....
en dat je mooie rode kopvlees krijgt , niet van die vette witte dus.....
-
Optimus Prime
- 1-ster

Hey laura, ik heb het kopvlees van degomeat en die zag er op foto erg goed uit, maarja blijft een foto he dus even afwachten tot ik iets binnen krijg.
en de duif tja we gaan het zien en zo niet dan gaan ze in de pastei
en de duif tja we gaan het zien en zo niet dan gaan ze in de pastei
Ik hoop dat je er tussenkomt bij dego
, de kosten vallen erg mee en het is idd niet duurder dan brokken. Ben benieuwd of hij de fazant lust, daar hadden ze hier in het begin problemen mee omdat het wild is. Als hij het niet lust, niet weggooien, daar weten ze op bp wel raad mee. Ik haal tegenwoordig alle organen eruit, gooi de darmen en de krop (incl galblaas) weg en spoel wat overblijft af. De groenten aten honden vroeger in de vorm van voorverteerde plantenresten in prooien, ze kunnen de plantaardige cellen zelf niet afbreken dus daarom even koken of pureren. Anders komt het er onverteerd aan de achterkant uit.
Je hebt alles aardig compleet zo, nu nog even in praktijk brengen maar dat is leuk dus het valt allemaal hartstikke mee toch
.
Je hebt alles aardig compleet zo, nu nog even in praktijk brengen maar dat is leuk dus het valt allemaal hartstikke mee toch
mijn bull lust ook niet alles, ik geef hem nu de ene dag kvv en de andere dag barf, zo hoef ik op de barf dag geen of weinig orgaan te voeren omdat in de kvv al voldoende orgaan zit. ik ben slager en kan aan kwaliteit vlees komen, zodoende kom ik toch aan een gemiddeld acceptabel voer. nekken en karkassen en kvv bestel ik bij lotgering, goedkoop en mijn hond lust het, niet zo gretig als de barfhappen maar ja, zo krijgt hij toch binnen war hij moet hebben , volgens de barf regels, aan organen van verschillende dieren is toch moeilijker aan te komen.
mooie bully btw. er lopen er hier verschillende rond, ga ze steeds mooier vinden
mooie bully btw. er lopen er hier verschillende rond, ga ze steeds mooier vinden
-
Optimus Prime
- 1-ster

@haasje
Tja het is even afwachten wat hij gaat lusten en wat niet.
Maar als je een karkas besteld dan zitten er toch geen organen meer in ??
De groenten wil ik gaan pureren en in zakjes de vriezer in.
zal ff wennen worden om iedere dag op tijd een maaltijd uit de vriezer te halen
@Haba
Ik moet zeggen dat de wat grotere leveranciers toch redelijk compleet zijn op gebied van organen en vlees.
Uiteindelijk zal ik zeker ook eens een kvv ertussen moeten gooien, ik zie mezelf al met een schapenkop bij het bezoek binnenlopen.
Natuurlijk wel handig als je slager bent, al je materialen bij de hand.
wel even opletten met klanten natuurlijk " nee mevrouw....de eendennekken zijn niet voor de verkoop
"
Net gesproken met een collega over barf. Hij heeft zelf een kennel en heeft naar eigen zeggen ervaring met barf.
Hij raad het me weer af vanwege de rotzooi in je tuin en de vliegen en dergelijke, daarnaast hadden zijn honden veel problemen met de ontlasting.
Nou kan ik me voorstellen als je 12 honden hebt rondrennen het een ietwat ander verhaal wordt als je er een paar rauwe kippen de tuin in gooit.
Wij hebben 1 hond die we heel nauwkeurig een voedingspatroon kunnen geven en zodanig aanpassen.
Er worden geen kippen of konijnen de tuin ingegooid, nee deze worden netjes geportioneerd en in een metalen bakje geserveerd.
Nou kan het wel eens dat er hier of daar wat bloed in het rond vliegt maar dat zal reuze meevallen, dus maw ik bestel vlees
Nou las ik ergens dat de aanpak verandering van brok naar vlees ook verschilt in welke brok optimus momenteel eet.
Daar bedoel ik mee dat hij momenteel Sanimed heeft wat een geextrudeerde brok is.
Waar moet ik bij de overgang van een geextrudeerde brok naar vlees op letten ??
@Haba
Ik moet zeggen dat de wat grotere leveranciers toch redelijk compleet zijn op gebied van organen en vlees.
Uiteindelijk zal ik zeker ook eens een kvv ertussen moeten gooien, ik zie mezelf al met een schapenkop bij het bezoek binnenlopen.
wel even opletten met klanten natuurlijk " nee mevrouw....de eendennekken zijn niet voor de verkoop
Net gesproken met een collega over barf. Hij heeft zelf een kennel en heeft naar eigen zeggen ervaring met barf.
Hij raad het me weer af vanwege de rotzooi in je tuin en de vliegen en dergelijke, daarnaast hadden zijn honden veel problemen met de ontlasting.
Nou kan ik me voorstellen als je 12 honden hebt rondrennen het een ietwat ander verhaal wordt als je er een paar rauwe kippen de tuin in gooit.
Wij hebben 1 hond die we heel nauwkeurig een voedingspatroon kunnen geven en zodanig aanpassen.
Er worden geen kippen of konijnen de tuin ingegooid, nee deze worden netjes geportioneerd en in een metalen bakje geserveerd.
Nou kan het wel eens dat er hier of daar wat bloed in het rond vliegt maar dat zal reuze meevallen, dus maw ik bestel vlees
Nou las ik ergens dat de aanpak verandering van brok naar vlees ook verschilt in welke brok optimus momenteel eet.
Daar bedoel ik mee dat hij momenteel Sanimed heeft wat een geextrudeerde brok is.
mij lijkt het dat je je hond gelijdelijk moet overzetten, maar dat kom je op dit forum vast wel te weten.
ik weet dat er veel aangeboden wordt bij de leveranciers, maar let wel op de kwaliteit, en velen vragen prijzen die ik niet wil betalen.
nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen hier: maar ik vind de meeste menu s hier zwaar overdreven, met allerlei exotisch vlees en soms wel meer dan 10 diersoorten. ontzettend veel werk en ik ben er niet van overtuigd dat het meerwaarde heeft.
de barfmaaltijden van mijn hond zijn vrij eenzijdig, rundvlees en runderorganen+geitenorgaan en dan een kippennek of eendennek . 3 x in de week kvv aangevuld met wat tafelresten. als extra 1 x in de week pens en 1 x in de week haring .hij doet het er super op !!
toen ik mijn eerste bull had wist ik niet eens wat barf was , die at heel zijn leven elke dag een flinke bak met mager rundvlees gemengd met lange vingers
anders lustte meneer het niet. nu weet ik dat dat verre van ideaal was, maar ik bedoel maar..... hond is nooit ziek geweest, en was 1 van de tophonden uit die tijd, en ik was ervan overtuigd dat het door de manier van voeren kwam.....
ps. houd er wel rekening mee dat alle bullen een voorkeur hebben voor eten, die ik nu heb was doodsbang voor de parelhoen karkassen en vertikte het om binnen te komen als die dingen in zijn voerbak lagen.
ik weet dat er veel aangeboden wordt bij de leveranciers, maar let wel op de kwaliteit, en velen vragen prijzen die ik niet wil betalen.
nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen hier: maar ik vind de meeste menu s hier zwaar overdreven, met allerlei exotisch vlees en soms wel meer dan 10 diersoorten. ontzettend veel werk en ik ben er niet van overtuigd dat het meerwaarde heeft.
de barfmaaltijden van mijn hond zijn vrij eenzijdig, rundvlees en runderorganen+geitenorgaan en dan een kippennek of eendennek . 3 x in de week kvv aangevuld met wat tafelresten. als extra 1 x in de week pens en 1 x in de week haring .hij doet het er super op !!
toen ik mijn eerste bull had wist ik niet eens wat barf was , die at heel zijn leven elke dag een flinke bak met mager rundvlees gemengd met lange vingers
ps. houd er wel rekening mee dat alle bullen een voorkeur hebben voor eten, die ik nu heb was doodsbang voor de parelhoen karkassen en vertikte het om binnen te komen als die dingen in zijn voerbak lagen.
-
Summerditches
- 5-sterren

[quote="Optimus Prime"]
@haasje
@Haba
"
[/quote]
Herkenbaar
..Alles gaat hier ook gewoon in bakjes of zelfs..met een placemate eronder..Wij hebben een normale tuin die behalve voor de hond ook nog voor ons eigen plezier is..heb soms het idee dat barfers je een beetje een miep vinden als je geen hele kippen in de rondte slingert..maar onze AB laat regelmatig van alles uit zijn giechel vallen en als dat op de tegels komt..wordt het direct weggehaald want je hebt echt direct vliegen..laatst bullepezen gedroogd..nou dan zit je echt niet lekker in je tuintje..je hoort en voelt alleen maar vliegen..
Succes en welkom...
@haasje
@Haba
[/quote]
Herkenbaar
Succes en welkom...
Mijne eet binnen op een kleedje wat alleen gebruikt wordt voor haar om op te eten. Regelmatig gaat dat ding op 90 graden en klaar is kees, maar bij goed weer eet ze buiten op haar kleedje. Mocht ze iets laten liggen na het eten (kaak van een kop bijv) dan ruim ik dat direct op en gaan de vliegen uiteindelijk ook weer weg. Vlees en orgaan leg ik ook gewoon in haar metalen bak, maar als het karkassen van redelijk groot formaat zijn, leg ik die direct neer op haar kleed zodat ze niet zelf met alles gaat lopen slepen en er een bloedfestijn van maakt 
- pearlsofpassion
- Moderator
[quote="haba"]
mij lijkt het dat je je hond gelijdelijk moet overzetten, maar dat kom je op dit forum vast wel te weten.
anders lustte meneer het niet. nu weet ik dat dat verre van ideaal was, maar ik bedoel maar..... hond is nooit ziek geweest, en was 1 van de tophonden uit die tijd, en ik was ervan overtuigd dat het door de manier van voeren kwam.....
[/quote]
De richtlijn is erg duidelijk.
Min 4 verschillende diersoorten plus vis. Waaronder min 2 verschillende botsoorten.
Daar doe je zelf verder mee wat je zelf wil.
Meer variatie is inderdaad niet noodzakelijk. Maar het kan ook geen kwaad als je dat zelf graag wil. Eigen keuze
[/quote]
De richtlijn is erg duidelijk.
Min 4 verschillende diersoorten plus vis. Waaronder min 2 verschillende botsoorten.
Daar doe je zelf verder mee wat je zelf wil.
Meer variatie is inderdaad niet noodzakelijk. Maar het kan ook geen kwaad als je dat zelf graag wil. Eigen keuze
Er zitten weleens organen bij karkassen. Bijvoorbeeld bij de wilde eendkarkas en konijnkarkas van dego. De fazant had ik daar niet vandaan, maar ik denk dat dat hetzelfde is.
Wat betreft de plek waar ze eten maak ik me niet druk hoor, ze eten hier buiten in de tuin vanuit hun bak. Er drupt genoeg op de tegels, vooral bij het echte kauwwerk, dan gaan ze ermee liggen. Achteraf likken ze de tegels af en dan heb ik het over een ruimte van nog geen halve vierkante meter. Geen vliegen, alleen als ze een stukje fazantkarkas laten liggen, dat ruim ik dan op. Desnoods spoel ik water eroverheen, maar ik heb niet echt smetvrees dus als ik geen vliegen zie vind ik het prima. Ik vind het wel vies om een ei vast te houden en vervolgens mijn handen niet te wassen bijvoorbeeld.
Wat betreft de plek waar ze eten maak ik me niet druk hoor, ze eten hier buiten in de tuin vanuit hun bak. Er drupt genoeg op de tegels, vooral bij het echte kauwwerk, dan gaan ze ermee liggen. Achteraf likken ze de tegels af en dan heb ik het over een ruimte van nog geen halve vierkante meter. Geen vliegen, alleen als ze een stukje fazantkarkas laten liggen, dat ruim ik dan op. Desnoods spoel ik water eroverheen, maar ik heb niet echt smetvrees dus als ik geen vliegen zie vind ik het prima. Ik vind het wel vies om een ei vast te houden en vervolgens mijn handen niet te wassen bijvoorbeeld.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hier eten ze buiten en na het eten gaat er een emmer sop (vaak het afwaswater, wij zijn hand-afwassers
) overheen, ff schrobben en geen vliegen.
Hier eten ze ook altijd buiten , ze hebben alle drie een vaste plek . Mogen dus ook niet slepen etc door de tuin met hun eten . Dat bespaart mij een hoop schrobwerk
Zodra ze klaar zijn moeten ze naar binnen , er gaat hier ook eerst heet sop overheen , daarna de tuinslang nog even en geen vliegen
Zodra ze klaar zijn moeten ze naar binnen , er gaat hier ook eerst heet sop overheen , daarna de tuinslang nog even en geen vliegen