Hier ook, help, teken!

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Hier ook, help, teken!

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik vind neem behoorlijk sterk ruiken, maar met lavendel en citroenolie maskeer je dat dan weer  :biggrin2:
Van neem is wel aangetoond dat het een anti-parasitaire werking heeft, maar omdat het een natuurproduct is kan de sterkte nog wel eens flink verschillen.

Ik maak voor de paarden vaak zelf een anti-dazen en -vliegenspray en daar gaat ook neem in, en ik heb geheel anekdotisch wel het idee dat het wat doet. Iig werkt het niet slechter dan al die peperdure sprays uit de winkel. En het stinkt ook niet erger  :-X
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik heb neemolie via bol.com besteld en gemengd met wat appelazijn. We wandelen nu al een dag of 5 in tekenrijk gebied, maar.........nog geen teek op de hond gezien! :D Bij elke wandeling wordt ze met een klein beetje uit het spuitflesje ingesmeerd en we gebruiken er zelf ook wat van.
de redder
2-sterren
2-sterren

Bericht door de redder »

Dit jaar naar drenthe geweest lekker de bossen en wielanden in . We hebben het geweten.
We vonden 16 teken. Voor één teek zijn we toch wel even naar de DA gegaan. Er zat er
ééntje nl vlak onder haar oog. Dat durfde ik echt niet aan.

Met de tekentang de andere 15 moeiteloos verwijderd.
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

Ik heb gekeken naar de neemolie en appelazijn heb ik nog in huis. In wat voor verhouding gebruik jij het en moet er dan nog water bij?
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik heb er eigenlijk op goed geluk een scheutje azijn bij gegoten, verder niks. Het zit in een klein spuitflesje en ik schud het steeds voordat ik wat in mijn hand spuit en de hond insmeer. We zijn nu 7 dagen in tekenrijk gebied en nog steeds niks!!!
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Inmiddels weer thuis, geen teek op de hond gehad in Drenthe, is dat niet schitterend??

Plaats reactie