Chihuahua's en kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Chihuahua's en kvv

Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ik zie ook dat ik aan konijnenoren kan komen (kiezebrink) zo t zien met v8, is dat iets?
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

konijnenoren zijn altijd leuke en goede snacks , zeker voor een pup die zich daar op kan uitleven  :)
goede bezigheid en over een tijdje ook goed met het wisselen van de tandjes  ;)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ja idd hartstikke leuk, ikzelf haal wel het fluff grotendeels weg omdat het voor Tom al snel teveel is en ik droog zeg omdat hij ze rauw niet eet (en nu we het erover hebben...van de week heeft ie een rauwe gekregen en ik heb geen flets idee waar die gebleven is  :o toch maar even gaan zoeken vandaag  :biggrin2:).
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ow top ;D heb dan nu om te knabbelen: Kippennekken, kippenruggen, runderoren en konijnenoren. En in huis al pensstaafjes en kippenvleugeltjes. Kan ik bv inplaats van kippennekken ook eendennekken nemen of is dat weer een stuk harder? En van die oren dus de vacht eraf halen of iig een groot gedeelte? Haha nou ben benieuwd
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ik bestel mijn konijnenoren bij een website die ze voor me droogt, de ooraanzet inclusief fluf zit er dan nog aan en als snackje vind ik dat al gauw te groot, ik knipt ze dus door en de ene hond krijgt het oor, de andere het flulf, ik wissel het af en ze genieten er beide van, niet weggooien dus dat fluf.

Bij de parelhoen hoef je in principe geen spiervlees toe te voegen tenzij je hond hele harde ontalsting krijgt. de mijne hebben er geen last van.
dit staat op de website van All Animal:
All Animal gebruikt voor de All Animal parelhoen, hele volwassen parelhoenders, van deze parelhoenders zijn de filets afgesneden. Ondanks dat de filets zijn afgesneden, bevatten deze parelhoenders nog voldoende vlees
Nog even over de honingzalf, zo zag ik er uit na de val, AU:
Afbeelding

En zo na een week:
Afbeelding
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Mijn hond gaat aan de kots van fluff dus ik gooi het wel weg  ;)
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

[quote="Martine-Tom"]
Mijn hond gaat aan de kots van fluff dus ik gooi het wel weg  ;)
[/quote]

Nee dan maar weggooien, mijn honden verteren het allebei prima, het is echt een traktatie ook de fluf
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Jeetje dat is een lelijke val geweest, fijn dat het zo mooi genezen is. Honingzalf staat op mijn lijstje  :) Konijnenoren ga ik eerst maar rauw proberen die vacht erbij vind ik wel wat hebben.
Goh ik kan niet wachten tot alles binnen is.. Het begint nu al een beetje op een verslaving te lijken!

Vind het top dat jullie zo meedenken zonder deze site als back up had ik de overstap van brok naar kvv nooit durven maken. Bedankt daarvoor  8)
Kan iemand me vertellen of het verstandig is de eendennekken te kiezen inplaats vd kippennekken (puur voor de variatie)
Ik lees dat ze wel wat groter zijn en wat harder.. Hij is nu 1300 gram denken jullie dat dat kan?
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

eendennekken zijn ok als uitbereiding als de kippennekken t goed doen :)
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Het is ook verslavend. Eendennekken kunnen inderdaad ook, alleen zal een eendennek voor jou hondjes te groot zijn denk ik. Ze zijn rminstens 2x zo grot en dik als een kippennek. mar qua bot is het geen probleem het zijn allemaal werveltjes
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Nou fijn dan begin ik met de kippennekken en de volgende x bestel ik de eendennekken erbij. Mn vriezer zal dan bijna helemaal vol zijn en dat voor een chihuahua die nog geen 1,5 kilo weegt  ;D
Ik denk dat ik toch mss een gedeelte barf wil gaan doen. Bv 5 dagen kvv en dan in het weekend barfhappen..Of ga ik nu te snel?
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

nee hoor kan prima  :)
persoonlijk vind ik het beter naast kvv te barfen , dit is dan weer goed om de tanden schoon te houden  ;)
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ja vind het toch wel een fijn idee dat hij niet alleen maar gemalen vlees eet maar zelf ook wat moeite moet doen. Ik lees dat je dan ook niet heel erg hoeft te letten op de barf percentages? Als ik die 2 dagen iig een kwarteleitje geef, een stukje oor, een stukje rug of karkas en een groentenprutje geef zit ik dan een beetje in de goeie richting? Zal wel even puzzelen zijn qua grote maar dat komt vast goed  :)
Maar het is het beste dat wat je als barf geeft niet in je kvv's zit toch? Lijkt me wat lastig met zoveel verschillende diersoorten..
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

[quote="Iris & Django"]
Ja vind het toch wel een fijn idee dat hij niet alleen maar gemalen vlees eet maar zelf ook wat moeite moet doen. Ik lees dat je dan ook niet heel erg hoeft te letten op de barf percentages? Als ik die 2 dagen iig een kwarteleitje geef, een stukje oor, een stukje rug of karkas en een groentenprutje geef zit ik dan een beetje in de goeie richting? Zal wel even puzzelen zijn qua grote maar dat komt vast goed  :)
Maar het is het beste dat wat je als barf geeft niet in je kvv's zit toch? Lijkt me wat lastig met zoveel verschillende diersoorten..[/quote]

als je al veel diersoorten met kvv geeft zal een kippennek of eendennek geen probleem zijn ( tenzij je alleen eend of kip voert  :) )
Joaquin
5-sterren
5-sterren

Bericht door Joaquin »

Ok nou fijn om te horen :) De bestelling is eindelijk goed doorgekomen maar een aantal dingen waren niet leverbaar.
Het is geworden: All animal: Kwartel, Parelhoen en Haring. Tinlo: Konijn en Groenten mix. Haaksbarf: Paard en Alaska: Lam
Als barfhappen dus: Kippennekken, Kippenruggen, Konijnenoren en gedroogde Runderoren. Het leukste van alles is dat ze t morgen meteen al leveren  ;D

Blij als een kind!
Laatst gewijzigd door Joaquin op za 27 jul 2013, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie