Ja als dieetvoer het nog onbekende merk Forza10. Dit merk verwerkt nutraceuticals door het voer en dusdanig dat deze minder verhit zijn. Geen vlees uit de bio industrie enz. We hebben veel tijd en ook ergernis in dit voermerk zitten ivm veranderen distributeur en later ook nog verandering naam en verpakkingMartine-Tom schreef: Verkopen jullie naast deze 3 merken nog meer?
Wat ik altijd zo jammer vind is dat het na deze 3 vaak ophoud...Clinic zie je nog wel eens en dan houd het op.
En de gemiddelde da houd hierna op. Toen ik zoekende/dolende was wat ik mijn diabetische kat moest voeren kreeg ik RC mee, nou veel slechter kan je niet kiezen. Heb destijds zelfs nog gemaild met RC waarin ze dat toegaven, maar het vanwege hun productieproces niet konden aanpassen (teveel KH). Dan vind ik dat als je het als producent al weet dat je een slecht product neerzet je het gewoon niet moet doen maar ala...
Als je dan al commercieel voer wil verkopen doe het dan goed lijkt mij![]()
Als niet dieetvoer kan ik Orijen mooi als voorbeeld nemen. Wij waren zo'n 7 jaar terug één van de eerste verkooppunten van Orijen. Er kwamen problemen met de levering en het is mij gelukt om Peter M. de ontwikkelaar en eigenaar van Orijen in Canada persoonlijk telefonisch te spreken. Ik zal een heel lang verhaal kort houden want het heeft wat gerommeld met de levering van Orijen
Het vriesdroog voer K9 lag zeer snel op de plank en heeft veel tijd en moeite gekost om rendabel te verkopen. En eerlijk gezegd echt rendabel is het niet want gezien de prijs zal het nooit een hardloper worden.
Eukanuba had ik 8 jaar geleden geweigerd te verkopen maar wat ik al schreef er is daar het één en ander veranderd en hier vind je wat en daar laat je wat. Zij waren in de nascholing het eerlijkst. Gaven fouten toe en zeiden ook eerlijk wat bij een concurrerend dieetmerk een sterk punt was tov hun eigen voer. Bij de andere merken was dat wel anders
De brokken die we verkopen daar kunnen we veel over vertellen. Heel wat meer dan " moet op de verpakking staan anders weet ik het ook niet"
Én dan heb je vaak een opening!
Zoniet dan behoud ik een klant die tevreden met een zak brokken die bij hem/haar past.
Deze klant komt terug, veel van de merken die wij verkopen liggen niet bij alle dierenwinkels en/of da, en dan gebeurd het best regelmatig dat zo'n klant iedere keer ziet hoeveel rauw er gekocht wordt, ze heel voorzichtig vragen gaan stellen en voorzichtig toch maar wat meenemen om te proberen.
JA, wij hebben de verkoop van brokvoeding nodig en ja we moesten een tikkie terug in onze felheid, gedrevenheid, enthousiasme of geef het een naam in de spreekkamer. Maar dat maakt ons niet meer of minder voorstanders van rauwe voeding.
We doen namelijk heel veel om rauwe voeding te kunnen onderbouwen en (in de toekomst) goed te kunnen verdedigen. Dit gebeurd merendeels achter de schermen.
Net zoals Erwin een aantal keren benaderd is
om een receptuur van een nieuw te ontwikkelen brok te bekijken en zijn mening te geven. Dit doet ie in stilte maar geeft aan dat zijn kennis over voeding ansich serieus genomen wordt.
Ja zelfde verhaal. Schesir ligt al jaaaaaaren bij ons op de plank nog voordat al die andere blikjes kwamen met vlees als hoofdbestanddeel. Om als vb te noemen.Annemarie Rijnveld schreef: Ok, kan ik best inkomen.....wat is jullie idee over een goed blikvoer. ?Ik zou bijvoorbeeld liever, zeker wanneer het katten betreft, blikvoer adviseren.....