Ja dat bedoel ik ook. Een ouder dier hersteld minder vlug van een zware operatie dan een jong dier.Senta schreef: Idd, als de prognose goed was dan wordt het een ander verhaal, maar een ouder dier heeft meer moeite met herstellen, en in dit verhaal wordt het lijden met een lange IJ.
Tumor aan de Milt
Moderator: Lizzy
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Tumor aan de Milt
-
HoochieHummie
- 3-sterren

Ik heb ook slechte ervaring met mildtumoren, uiteindelijk zelfs de hond tijdens operatie in laten slapen. (ik was er zelf bij).
Ik zou er ook niet weer voor kiezen om te opereren.
Heel veel sterkte!
Ik zou er ook niet weer voor kiezen om te opereren.
Heel veel sterkte!
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik zou niet opereren. De prognose is gewoon heel slecht bij een haemangiosarcoom, ik vind die 2-3 maanden nog rooskleurig.
Sterkte
dit zijn geen makkelijke beslissingen.
Sterkte
Helaas ook hier slechte ervaring. Niet opereren en blij zijn met elke goede dag.
Sterkte!
Sterkte!
-
Sylvi@
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik heb precies dezelfde ervaring, ik heb er 3 of 4 gezien en alle waren binnen 2 weken overleden (sommige dezelfde dag van de operatie).hannabelgje schreef: Toen ik nog in een Da praktijk werkte hebben we een paar keer honden met een milttumor geopereerd en dat is bij geen van de honden goed afgelopen. Is er niet achter te komen of het inderdaad uitgezaaid is? Dat zou ik toch wel willen weten voor ik een beslissing nam.
Heel veel sterkte!
Sorry, ondanks jullie adviezen om niet te opereren ben ik een beetje eigenwijs.
Morgenochtend gaan we eerst longfoto's maken, zijn die slecht dan laat ik haar gelijk inslapen.
Zijn die "goed" dan gaan we opereren maar met de DA afgesproken dat hij dan eerst de andere organen goed bekijkt of hij daar uitzaaiingen kan vinden. Is dat niet het geval dan de milt er uit en er maar het beste van hopen.
Misschien iets onnozel maar ze is net zo mooi beetje bij beetje aan het herstellen van een zwakke achterhand. En ik gun het haar zo zeer gun om daar nog weer van te kunnen genieten.
Volgens de dierenarts in het ziekenhuis zou het herstel hoog uit een week duren, was niet veel zwaarder dan een sterilisatie ????
Als ik "voel" dat het niets meer wordt dan ben ik er ook heel "makkelijk/hard" in om haar de laten gaan maar dat gevoel heb ik nog niet. Iets in mij zeg nog even doorzetten, nog niet opgeven.......
En nee ik ben niet iemand die kan "genieten" van die laatste dagen (want die zijn oa door de bloedarmoede niet zo goed) met haar, dat zou mij veel meer pijn doen dan haar direct te laten gaan.
Dus morgen afwachten.....
Morgenochtend gaan we eerst longfoto's maken, zijn die slecht dan laat ik haar gelijk inslapen.
Zijn die "goed" dan gaan we opereren maar met de DA afgesproken dat hij dan eerst de andere organen goed bekijkt of hij daar uitzaaiingen kan vinden. Is dat niet het geval dan de milt er uit en er maar het beste van hopen.
Misschien iets onnozel maar ze is net zo mooi beetje bij beetje aan het herstellen van een zwakke achterhand. En ik gun het haar zo zeer gun om daar nog weer van te kunnen genieten.
Volgens de dierenarts in het ziekenhuis zou het herstel hoog uit een week duren, was niet veel zwaarder dan een sterilisatie ????
Als ik "voel" dat het niets meer wordt dan ben ik er ook heel "makkelijk/hard" in om haar de laten gaan maar dat gevoel heb ik nog niet. Iets in mij zeg nog even doorzetten, nog niet opgeven.......
En nee ik ben niet iemand die kan "genieten" van die laatste dagen (want die zijn oa door de bloedarmoede niet zo goed) met haar, dat zou mij veel meer pijn doen dan haar direct te laten gaan.
Dus morgen afwachten.....
- Angelique
- 5-sterren

Het is jouw hond, dus je moet natuurlijk altijd datgene doen wat jij goed acht. Dan gaan we gewoon duimen dat jouw hond een uitzondering op de regel is. 
Ik heb ook wel gelezen dat ze vrij snel weer herstellen. Zo'n tumor schijnt energie te vreten en na de operatie is het lijf blij ervan bevrijd te zijn en dat geeft extra energie. Maar meestal dus van korte duur. Ik vind het wel knap dat ze met het blote oog uitzaaiingen denken te vinden.
Afijn, sterkte morgen, hopelijk zijn de longfoto's een beetje acceptabel.
Ik heb ook wel gelezen dat ze vrij snel weer herstellen. Zo'n tumor schijnt energie te vreten en na de operatie is het lijf blij ervan bevrijd te zijn en dat geeft extra energie. Maar meestal dus van korte duur. Ik vind het wel knap dat ze met het blote oog uitzaaiingen denken te vinden.
Afijn, sterkte morgen, hopelijk zijn de longfoto's een beetje acceptabel.
Ik zal je de exacte verhalen besparen...maar denk hier niet te licht over.......mijn ervaringen zijn op die leeftijd, bij een gunstige prognose erg slecht.Dagmar S schreef:
Ik wist niet dat je tegenwoordig uitzaaingen met het blote oog kon zien, is daar een nieuwe techniek voor die ik niet ken?Dagmar S schreef:
Re: Tumor aan de Milt (te laat ze leeft niet meer)
De keuze hoeft niet meer gemaakt te worden.
In de loop van de avond ging Sonja steeds verder achteruit en steeds meer in shock.
Tijdens de autorit op weg naar de dierenarts is ze overleden.
In de loop van de avond ging Sonja steeds verder achteruit en steeds meer in shock.
Tijdens de autorit op weg naar de dierenarts is ze overleden.
ohhh nee 
gecondoleerd
gecondoleerd
Heel veel sterkte! 
O wat erg... en wat is dat snel gegaan 
Heel veel sterkte!

Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte