Erna schreef:
Ik vind dat best wel raar eigenlijk. Je baseert je consultprijs in de praktijk op veel meer zaken dan tig diploma's en jaren ervaring namelijk ook je vaste kosten e.d. Het salaris van een Da is maar een klein onderdeel van de consultprijs. Simpel gesteld hoor je als bedrijf zijnde alle vaste kosten op een hoop te gooien en naar aanleiding daarvan je tarief te bepalen. Daarnaast vermoed ik zomaar dat Erwin (daar hebben we het immers over) sowieso al een hoger salaris heeft dan jullie andere dierenarts zodat de consultprijs naar ratio verdeeld zou moeten zijn.
Feitelijk betalen jullie clienten al het hogere uurtarief van Erwin omdat jullie die kosten hebben meeberekend in de consultprijs. Als het je niet om het geld gaat zoals je in een later bericht stelt en zuiver om de kennis van Erwin beter te benutten zul je naar het agenda beheer moeten kijken en je clienten daarover moeten informeren.
Even dat dikgedrukte. dat valt tegen

zijn nog steeds met investeringen bezig
Vooral je laatste zin is een rake. Daar ben ik, samen met mijn collega's, erg mee bezig en het gaat ons steeds beter af. We communiceren veel met elkaar hoe het beste te handelen aan de telefoon om de agenda zo efficiënt mogelijk in te plannen zonder dat het belang van een dier in gedrang komt.
Het gaat dus om de klant die ondanks de informatie van onze kant perse de nagels geknipt willen hebben door Erwin. En als dat nu om een paar oude (op één hand te tellen) vertrouwde klanten gaat dan hoef ik niet lang na te denken, geen probleem. Maar het zijn er wel meer dan op één hand te tellen en dat geeft nu al een te grote belasting op zijn agenda.
Borke schreef:
Ik vind het niet uit te leggen dat Erwin bijv op donderdag enig werkend DA is en dan X kost en op bijv dinsdag als er ook een andere DA is XX kost.
Ik zou gewoon die eenvoudiger afspraken niet meer bij hem maken.
Gewoon duidelijk zijn.
Dat doen we al. Momenteel zijn we nog niet zo ver dat de collega da heel veel dagen werkt van de 7 dat we open zijn. Eenvoudige handelingen die een dag of twee dagen later kunnen worden bij haar ingepland.
De (een)voudige handelingen die niet uitgesteld kan worden worden dezelfde dag ingepland ongeacht Erwin of collega werkt. WIJ maken dan de beslissing en dat zal de klant geen euro meer kosten.
Wat we in de toekomst willen is vijf dagen in de week Erwin en collega en met twee spreekkamers (verbouwing zit al in de planning). Dan kunnen we nog een stuk efficiënter werken. Helaas moet je voordat het zover is door een overgangsperiode en ik ben dus erg bezig omdat zo soepel en zo eerlijk mogelijk te overbruggen.
Ik ben heel blij met de input van jullie!

Mijn gevoel is dus juist het is lastig uit te leggen via bijvoorbeeld de website. Misschien, wat ik hieruit kan halen, is het het beste dat wij de regie in handen nemen en durven vast te houden aan de indeling agenda zoals het het beste uitkomt (klanten krijgen wel een paar opties hoor qua tijd en/of dag) en durven te zeggen dat Erwin bepaalde dingen niet meer doet en zijn collega dat heeft overgenomen.
Op deze manier hoeft er geen drempel opgeworpen te worden in hogere kosten maar moeten wij paraveterinaire voet bij stuk houden ook al betekend dat weleens een boze klant