Bomann droogmachientje veranderd in bakoven

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bomann droogmachientje veranderd in bakoven

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Doranto schreef: Als er geen verzendkosten bijkomen is dat inderdaad nog goedkoper  :)
Maar als ik de kunststof rekjes zou willen is het bij globentrotter weer goedkoper....
Ik weet nog niet wat de voor en nadelen zijn van het ene of het andere. Dat moet ik dan eerst nog even uit zien te vissen  ;)
Ik geloof dat rvs hygiënischer is, en het verkleurt ook niet.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Anne in Duitsland schreef: Ik geloof dat rvs hygiënischer is, en het verkleurt ook niet.
De plastic kunnen vaak ook in de vaatwasser. Het nadeel van plastic is dat het kan verkleuren als er eens een keer wat "sappigs" in gelegen heeft. Dat betekent niet dat het minder hygiënisch is dan RVS-roosters, het ziet er alleen een beetje goor uit.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ronald schreef: De plastic kunnen vaak ook in de vaatwasser. Het nadeel van plastic is dat het kan verkleuren als er eens een keer wat "sappigs" in gelegen heeft. Dat betekent niet dat het minder hygiënisch is dan RVS-roosters, het ziet er alleen een beetje goor uit.
Er was geloof ik ook nog iets anders mee op het gebied van hygiëne, maar ik weet niet meer wat. Mijn internet hier is te langzaam om er uitgebreid naar te kunnen zoeken (dan ben ik uren bezig), maar dat moet wel te vinden zijn ergens.
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

de rvs roosters kan je rustig uit je vingers laten vallen zonder dat er wat mee gebeurd  ;)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

flodder en dwarrel schreef: de rvs roosters kan je rustig uit je vingers laten vallen zonder dat er wat mee gebeurd  ;)
De Bomann die ik nu heb is ook van plastic, maar die kan er goed tegen als die eens valt. Is de Sockli van een breekbare soort kunststof dan?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

flodder en dwarrel schreef: de rvs roosters kan je rustig uit je vingers laten vallen zonder dat er wat mee gebeurd  ;)
Tenzij je tenen er onder zitten  :o
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Doranto schreef: De Bomann die ik nu heb is ook van plastic, maar die kan er goed tegen als die eens valt. Is de Sockli van een breekbare soort kunststof dan?
Ik ben nogal lomp ;-)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Ik dacht ook een tijd aan een droger maar vermits ik alleen nog Berre's voer droog om in reepjes te knippen als snoepjes( en dat niet echt stinkt, hoogstens flauwtjes ruikt), droog ik gewoon in de keukenoven (90 breed 2 lagen omwille van 2 roosters, warme lucht, deur op een kier). Als ik dan hier de problemen lees, is dan een keukenoven (ev. tweedehands) niet handig om ergens in een schuurtje te zetten als droogoven?? of is 't resultaat toch anders?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

inni schreef: Ik dacht ook een tijd aan een droger maar vermits ik alleen nog Berre's voer droog om in reepjes te knippen als snoepjes( en dat niet echt stinkt, hoogstens flauwtjes ruikt), droog ik gewoon in de keukenoven (90 breed 2 lagen omwille van 2 roosters, warme lucht, deur op een kier). Als ik dan hier de problemen lees, is dan een keukenoven (ev. tweedehands) niet handig om ergens in een schuurtje te zetten als droogoven?? of is 't resultaat toch anders?
Als je maar héél af en toe wat wilt drogen, zou dat natuurlijk kunnen. Maar een droogapparaat is speciaal gemaakt om te drogen en doet dat dan ook beter en effectiever. Bovendien is het drogen in een oven nogal wat duurder qua energieverbruik!
Hier kun je o.a. wat lezen over drogen http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkw ... edsel.html
Lil

Bericht door Lil »

Hier een Stockli met RVS roosters, maar zonder timer.

RVS is erg prettig als ik dat vergelijk met de kunststofroosters van de Severin en de Bomann. Ze gaan niet stuk, ze kunnen in de vaatwasser (maar dat doe ik niet, veel te groot en onhandig) en het is inderdaad erg hygienisch, alles gaat weer er vanaf.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Ik doe mijn roosters van de bomann ook in  vaatwasser geen verschil tussen de oude en nieuwe roosters.
En altijd schoon ;)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

flodder en dwarrel schreef: Ik ben nogal lomp ;-)
;D
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik denk dat ik (als ik het bedrag bij elkaar gespaard heb) voor de plastic versie van de stockli ga. Die is wat minder duur dan de metalen versie, en zal waarschijnlijk net zo goed zijn werk doen. Dat die misschien wat verkleurt maakt mij niets uit.
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Ik de mijne bij getreidemuehlen.de gekocht.....

Plaats reactie