Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Hier komen de pompoenen en courgettes ook pas sinds kort tot leven hoor. Ik heb dus alleen geen flauw benul meer wat wat is, maar goed dat is dan maar een verrassing! Leggen jullie trouwens iets van stro onder de pompoenen/ kalebassen? Die kleigrond is hier altijd vochtig, ben anders bang dat ze weg rotten...
Zou ik dan een nieuwe kunnen zaaien? Daar is het toch te laat voor?Jantina schreef: Hier komen de pompoenen en courgettes ook pas sinds kort tot leven hoor. Ik heb dus alleen geen flauw benul meer wat wat is, maar goed dat is dan maar een verrassing! Leggen jullie trouwens iets van stro onder de pompoenen/ kalebassen? Die kleigrond is hier altijd vochtig, ben anders bang dat ze weg rotten...
M'n komkommer plantjes groeien nu ineens ook idd, terwijl ik op het punt sta om boerenkool te zaaien
Het is idd een goed idee om er dan stro onder te leggen. Ik las dat ze dat ook bij komkommers doen. Zowiezo is dat beter omdat de aarde dan niet uitdroogd.
Heb mijn boontjes verwaarloost
zonde, allemaal te dik geworden nu.
Gisteren bij de intratuin deze op de kop getikt, raad eens voor hoeveel?

Gisteren bij de intratuin deze op de kop getikt, raad eens voor hoeveel?

@ eelke: vertel vertel
Wat zijn de afmetingen?
Is zo'n kleintje, 60 x 60 x 90Roosj schreef: @ eelke: vertel vertelWat zijn de afmetingen?
Ziet er goed uit kaio! Ik heb er 1 pompoenplant bij met ook zo`n groen gestreepte kleur als jouw (fles-?!?)pompoen maar dan een grote ronde. En ik heb een witte pompoen aan diezelfde plant ??? Ben benieuwd wat dat gaat wordenKaio schreef: Nou zo ziet mijn pompoen oerwoudje eruit
En mijn tomaten'plantje' sodeju wat is dat ding groot!![]()
De tomatenplant zou je even naar kunnen kijken, volgens mij is het goed om die te toppen. Misschien weet iemand ie hoe dat ook alweer precies gaat? Of is dat nu te laat, gezien de grootte
Leuke bak eelke, vertel!! Mooie deal gemaakt?!?
Zaaien is te laat denk ik hoor. Maar dit waren planten die we maanden terug erin gezet hadden en helemaal waren weg gevreten en verrot. Toch maar dat zielige stengeltje laten staan en nu zijn het grote planten. Nog niet allemaal met vruchten overigens.Roosj schreef: Zou ik dan een nieuwe kunnen zaaien? Daar is het toch te laat voor?
M'n komkommer plantjes groeien nu ineens ook idd, terwijl ik op het punt sta om boerenkool te zaaien
Het is idd een goed idee om er dan stro onder te leggen. Ik las dat ze dat ook bij komkommers doen. Zowiezo is dat beter omdat de aarde dan niet uitdroogd.
Boerenkool plantjes staan hier ook al.
We gaan ze dan toch maar allemaal verwennen met een bedje van stro denk ik... Zou zonde zijn!
Mijn pompoenen zijn het meteen goed gaan doen toen het zo warm en zonnig werd.
Tomatenplantje had ik als pietluttig plantje gekocht en opeens werd die enorm heb er een hek om gezet om te bedwingen
Oh stro dat heb ik niet, lijkt me nu ook nog moeilijk erin te krijgen bij dat oerwoud.
@ Nienke, ja die flespompoen is een butternut, nog nooit gegeten maar ziet er wel zo lief uit.
Heb je dan zuiver pompoenzaad, 2 door elkaar aan 1 plant?
Tomatenplantje had ik als pietluttig plantje gekocht en opeens werd die enorm heb er een hek om gezet om te bedwingen
Oh stro dat heb ik niet, lijkt me nu ook nog moeilijk erin te krijgen bij dat oerwoud.
@ Nienke, ja die flespompoen is een butternut, nog nooit gegeten maar ziet er wel zo lief uit.
Heb je dan zuiver pompoenzaad, 2 door elkaar aan 1 plant?
die zijn erg lekker kaio
Nou, heb2 soorten geplant : die kleine ronde en wat grotere pompoenen (ben de namen even kwijt
) dus geen idee waar die witte en groene vandaan komen ??? Zal er straks eens een foto van maken, misschien dat iemand het herkent 
Kaio, je kunt, op de plek waar de pompoen op de grond komt te liggen, een dikke hand stro eronder wurmen
OT: Heb gisteren bij de intratuin nog boerenkoolplantjes gescoord, ik denk dat de vorige week gezaaide niet meer echt gaan groeien
Verder nog andijvie en slaplantjes. De knul bij die afdeling dacht dat ik extra mest moest geven voor deze periode, omdat ik zei dat mijn plantjes al 2 maanden geheel niet gegroeid waren
Zelf had ik het idee dat er misschien wel teveel mest in zat, en dat ze daarom niet groeiden. Maar goed, we gaan het proberen
Mijn pompoenplantje begint ook goed te groeien nu, ben benieuwd wanneer de eerste pompoen zichtbaar gaat worden
Ik ga hem wel na die eerste vrucht aftoppen, omdat het al zo laat in het seizoen is 
OT: Heb gisteren bij de intratuin nog boerenkoolplantjes gescoord, ik denk dat de vorige week gezaaide niet meer echt gaan groeien
Verder nog andijvie en slaplantjes. De knul bij die afdeling dacht dat ik extra mest moest geven voor deze periode, omdat ik zei dat mijn plantjes al 2 maanden geheel niet gegroeid waren
Mijn pompoenplantje begint ook goed te groeien nu, ben benieuwd wanneer de eerste pompoen zichtbaar gaat worden
-
Barbaravh
- 4-sterren

Hier ook courgettes en pompoenen in kleigrond, nog nooit stro onder gelegd.
Kaio; ik zou de tomatenplant eerder vastbinen een een stevige stok dan draad rond te zetten. Normaal gezien moet je een tomatenplant dieven, dus de okselscheuten eruit halen. Dat lijkt me nu vrij moeilijk met die draad er rond?
Kaio; ik zou de tomatenplant eerder vastbinen een een stevige stok dan draad rond te zetten. Normaal gezien moet je een tomatenplant dieven, dus de okselscheuten eruit halen. Dat lijkt me nu vrij moeilijk met die draad er rond?
Ik heb dikke vette oogst van mijn augurk planten, zo leuk! Smaken precies als komkommer maar dan wat kleiner.
Pompoenen zijn de planten bij mij gigantisch, heb ze op de mesthoop staan, alleen nog maar 3 pompoenen eraan... Daar baal ik dan wel een beetje van, zou dat nog kunnen komen?
Pompoenen zijn de planten bij mij gigantisch, heb ze op de mesthoop staan, alleen nog maar 3 pompoenen eraan... Daar baal ik dan wel een beetje van, zou dat nog kunnen komen?
Een stok had ie maar was niet voldoende. Aja dieven, dat heb ik idd niet gedaan, moet ik eens kijken.
Ik vind augurk anders smaken dan komkommer, ook wat minder waterig.
Ik heb ontzettend veel bloemen in de pompoenen, maar merk dat de bijtjes en hommels met de warmte verdwenen zijn, er is veel minder bedrijvigheid. En nog wordt hier dus niet alles bevrucht.
Ik vind augurk anders smaken dan komkommer, ook wat minder waterig.
Ik heb ontzettend veel bloemen in de pompoenen, maar merk dat de bijtjes en hommels met de warmte verdwenen zijn, er is veel minder bedrijvigheid. En nog wordt hier dus niet alles bevrucht.
Mijn bak kostte wel 5 hele euro's!!!
Was een soort uitverkoop bij de intratuin, showroom model. Hij stond voor 15 te koop, toen ik er bij stond te kijken veranderde de man het tactisch in 10 euro maar ik mompelde dat ik er dan zelf nog worteldoek enzo in zou moeten doen, dus toen ik wegliep zei hij voor 5 euro mag je hem hebben
oke!
Was alleen een beetje vergeten dat we niet met mijn busje waren maar met de twingo van mijn zusje. Paste net
Was een soort uitverkoop bij de intratuin, showroom model. Hij stond voor 15 te koop, toen ik er bij stond te kijken veranderde de man het tactisch in 10 euro maar ik mompelde dat ik er dan zelf nog worteldoek enzo in zou moeten doen, dus toen ik wegliep zei hij voor 5 euro mag je hem hebben
Was alleen een beetje vergeten dat we niet met mijn busje waren maar met de twingo van mijn zusje. Paste net
Oe voor 5 euro kan je niet tobben! Leuk!