Hier ook druk met oogsten. De eerste bramen zijn geplukt dus er staan 2 potjes bramenjam af te koelen.
Nu staat er een pan op waar ik straks hoop appelstroop uit te kunnen gieten
Morgen maar weer eens een dagje op de knieën door de moestuin ; onkruid wieden, eea oogsten en bedenken of ik er nog wat aan winterspul neer ga zetten.
Als je in mijn buurt woont, wil ik je best helpen eten
Ik heb net m'n lege vakken ingezaaid en 3 mini sla plantjes verplaatst (waarvan 1 die weer opnieuw opkwam na het afknippen bij de grond..) naar hun winter vak. De rode bieten die niet groter groeide als 3 tot 5 cm, heb ik eruit gehaald. Deze ga ik samen met mijn 275 gram pompoen drogen voor de konijnen.
Wat ik gezaaid heb:
- Knolvenkel
- Rodebieten
- Andijvie
- Bloemkool
- Boerenkool
- Paksoi
Wat ik nog ga zaaien als die vakken leeg zijn:
- Witlof
- Wortel
- Pastinaak
- Ruccola
- Winterpostelein
- Veldsla
- Sla
- Broccoli
Ben benieuwd welke groenten het in de winter blijven doen
Laatst gewijzigd door Roosj op di 13 aug 2013, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
*Marga* schreef:
Net weer een komkommer en heel veel ik dacht 20 mini komkommers weggegeven aan buren/buren /buren.
Kilo's tomaten komen er af.Ook spaanse tomaten erg vlezig..
diepvries met 6 laden vol met ingevroren fruit
Pronkbonen en sperziebonen....
Spitskool en rode kool jeetje kan het niet aaneten
Hier valt de totale oogst tegen Heel veel plantjes staan al 2 maanden en zijn net 1 of 2 cm gegroeid, heel veel doorgeschoten en in verhouding maar heel weinig eetbare groenten
Vandaag 4 tomaatjes geoogst die wel rood zijn maar nog heel stevig, hopen dat ze in de vensterbank verder narijpen.
Mijn tomaten rijpen gewoon af, maar die heb ik onder plastic gehad tot een week of 6 geleden, ze zijn ook nog verplant.
Er wordt ook gewoon gesproeid. Ik heb er nu totaal 6 eetbare af, van 1 plant, de rest van de tros moet nog verder rijpen.
Courgette en pompoen doen het niet echt goed.
Ik heb iedere keer van die kleine tomaatjes. Ze worden echt niet groter dan een cm of anderhalf. En ze rijpen ook niet allemaal tegelijk. Maar ze zijn lekkerrrrrrrr
Naomi M. schreef:
Ik heb iedere keer van die kleine tomaatjes. Ze worden echt niet groter dan een cm of anderhalf. En ze rijpen ook niet allemaal tegelijk. Maar ze zijn lekkerrrrrrrr
Hier ook kleintjes, de groten rijpen helemaal (nog) niet. Als het vanavond droog is en de plantjes ook opgedroogd zijn, ga ik er plastic overheen spannen, om een soortement kasje te creëren. Dan nog wat uurtjes zon per dag en hopelijk komen ze dan alsnog 8)