Oren schoonmaken
Moderator: Lizzy
Re: Oren schoonmaken
Ja ga ik ook doen en blijf ze gewoon regelmatig controleren 
- Angelique
- 5-sterren

Zo vaak als nodig is. Dus is een oor schoon dan doe ik er niets aan. Zit er iemand te harken of klapperen dan krijgt dat oor een bad. Haren uit de oren verwijderen gebeurd wel regelmatig.Iris & Django schreef: Niet pluizende is dan wel een optie jaNee alleen het beginstukje toch? En hoe vaak doe jij dit?
-
Genji Miles
- 2-sterren

Krabben, flapperen of wrijven tegen iets aan (grond, bank enz) kan erop duidden dat ze last hebben van de oren, doen ze dit niet en zit er geen oorsmeer of weinig in de oorschelp, lekker vanaf blijven 
Als het goed is zul je op dit forum oorproblemen trouwens procentueel minder tegen komen.
Oorproblemen zie je hoofdzakelijk bij honden die slechte voeding krijgen.
Oorproblemen zie je hoofdzakelijk bij honden die slechte voeding krijgen.
Bedankt weer voor de berichtjes
Top dat jullie meedenken! @ Doranto blij dat ik nu vers voer 
-
Martine-Tom
Ik maak ze nooit schoon, is tot op heden nog niet nodig geweest 
Nou goed om te weten..Laat het gewoon met rust en laat kvv zn werk doen 
-
NL_Annemieke
- 2-sterren

Ik gebruik ipv wattenschijfjes die hele goedkope microvezel wegwerp stofdoekjes, niet droog, maar vochtig gemaakt met gekookt water. Pluist in elk geval niet 
-
bulldogluna
- 1-ster

Ik gebruikte voor mijn hond een oorcleaner met teatrea olie, paar druppels in het oor laten vallen, even inmasseren, even laten schudden met de kop en dan de restanten eruit halen met een wattenbolletje. Wattenbolletjes pluizen bijna niet en vind het persoonlijk makkelijker dan met n wattenschijfje. Deze oorcleaner ruikt ook lekker fris.
Je kan het vinden op www.huisdierendokter.nl onder het kopje oren en dan bij oorreiniger.
Het hoeft zeker niet dalijks maar eens in de paar dagen als ze echt veel last hebben.
Succes!
Je kan het vinden op www.huisdierendokter.nl onder het kopje oren en dan bij oorreiniger.
Het hoeft zeker niet dalijks maar eens in de paar dagen als ze echt veel last hebben.
Succes!
Dankjewel voor de tips 
Tot nu toe is het geen 1 x nodig geweest om ze schoon te maken ze zien er altijd keurig uit en hij heeft er ook nooit last van. Maar wel fijn om te weten wat goed werkt mocht het een x nodig zijn.
Tot nu toe is het geen 1 x nodig geweest om ze schoon te maken ze zien er altijd keurig uit en hij heeft er ook nooit last van. Maar wel fijn om te weten wat goed werkt mocht het een x nodig zijn.
Hier oorcleaner van de dierenarts AST heet het.
Ondanks volledig graanvrije voeding doe ik tot eens in de paar weken tot maand wat in de oren.
Daarna veeg ik het met een tissue uit de oorschelp.
Dierenarts adviseerde ooit 2 dagen achter elkaar voor een betere werking.
Mijn hond blijft toch regelmatig vuile oren hebben, niet erg, maar hij klappert wat en dan weet ik hoe laat het is.
Ik wijt het maar aan zijn allergie.
Ondanks volledig graanvrije voeding doe ik tot eens in de paar weken tot maand wat in de oren.
Daarna veeg ik het met een tissue uit de oorschelp.
Dierenarts adviseerde ooit 2 dagen achter elkaar voor een betere werking.
Mijn hond blijft toch regelmatig vuile oren hebben, niet erg, maar hij klappert wat en dan weet ik hoe laat het is.
Ik wijt het maar aan zijn allergie.