Inenten bij lage titer, nuttig?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Inenten bij lage titer, nuttig?

Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Onderstaand artikel rolde vanmiddag bij mij binnen via FB...betreft ook titeren, heel interessant, erg goed en helder belicht.
http://www.dogsnaturallymagazine.com/3- ... -too-much/
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Annemarie Rijnveld schreef: is ook zo, is geen steekhoudend argument...ik heb alleen geschreven hoe ik het zelf altijd met de honden (en katten) heb gedaan..
Yuma trouwens is gevaccineerd op 16 weken...

Volgens Schultz biedt de enting al "garantie" vanaf 10 weken, en ook volgens Nobivac Australie....
Nou dat is bijzonder, bij Patsy was de maternale immuniteit op die leeftijd nog zo hoog dat een vaccin echt niet zou aanslaan....
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

*Dorothea* schreef: Nou dat is bijzonder, bij Patsy was de maternale immuniteit op die leeftijd nog zo hoog dat een vaccin echt niet zou aanslaan....
OK, das heel mooi....
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

*Dorothea* schreef: 2 weken is te vroeg.
En in jouw geval is het lastig. Als ze op 6 weken gevaccineerd zijn en je titert op 9 weken, weet je niet wat je meet. Je kan antilichamen van moeders of van de vaccinatie meten. Ik zou dan op 12 weken nog een keer titeren. Sowieso is het lastig, omdat je HCC dus mist als je enkel op 6 weken vaccineert.
Alleen de vaccinatie van 6 wkn. is m.i. niet voldoende, want niet volledig. Als je op 9 weken niet titert, loop je dan niet het risico dat pup onvoldoende beschermd op pad gaat? Is wat dát betreft het van belang of we de antilichamen van mama meten of de vaccinatie? (kan me voorstellen dat de toon v/d vraag 'bijdehand' overkomt, maar bedoel het als oprechte vraag: ik ben hierin minder thuis dan ik wel zou willen).
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Annemarie Rijnveld schreef: OK, das heel mooi....
Nou niet dus, als je Patsy blind geent zou hebben en Schultz geloofd had was ze dus niet beschermd geweest.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: Nou niet dus, als je Patsy blind geent zou hebben en Schultz geloofd had was ze dus niet beschermd geweest.
Ik dacht precies eender.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Parelridder schreef: Alleen de vaccinatie van 6 wkn. is m.i. niet voldoende, want niet volledig. Als je op 9 weken niet titert, loop je dan niet het risico dat pup onvoldoende beschermd op pad gaat? Is wat dát betreft het van belang of we de antilichamen van mama meten of de vaccinatie? (kan me voorstellen dat de toon v/d vraag 'bijdehand' overkomt, maar bedoel het als oprechte vraag: ik ben hierin minder thuis dan ik wel zou willen).
O zo op die manier, nee dan maakt het niet uit wat je meet. Ik dacht dat je niet meer wilde vaccineren als de 6 weken vaccinatie zou zijn aangeslagen. Nee dan zou ik op 9 weken titeren.

Plaats reactie