het verhaal van zelda
Moderator: Lizzy
-
Drijver
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: het verhaal van zelda
Het tuchtcollege inschakelen is heel goed om je agressie kwijt te raken en om het gevoel te hebben dat je toch nog iets voor Zelda doet. Dat je dit alles niet over je kant laat gaan. Weet wel dat het een lange weg is, je redelijk door het slijk gehaald wordt en het waarschijnlijk toch niet wint.
Ik weet wat het is en waarom je het gaat doen. Mijn zaak is destijds ongegrond verklaart, maar het gevoel dat deze dierenarts voor het tuchtcollege moest verschijnen, daardoor hoogstwaarschijnlijk minimaal slecht heeft geslapen en dat haar naam nu daar bekend is, heeft mij toch wel goed gedaan. En bovendien kreeg ze een gepeperde samenvatting van de zitting waar ze niet blij mee was.
En ik had het gevoel dat ik op deze manier toch iets voor mijn hond kon betekenen.
Ik weet wat het is en waarom je het gaat doen. Mijn zaak is destijds ongegrond verklaart, maar het gevoel dat deze dierenarts voor het tuchtcollege moest verschijnen, daardoor hoogstwaarschijnlijk minimaal slecht heeft geslapen en dat haar naam nu daar bekend is, heeft mij toch wel goed gedaan. En bovendien kreeg ze een gepeperde samenvatting van de zitting waar ze niet blij mee was.
En ik had het gevoel dat ik op deze manier toch iets voor mijn hond kon betekenen.
-
Do
dit is zelda vanmiddag
is ze nog happy? wat ik hier zie wel...maar ja...liefde maakt mischien blind?
is ze nog happy? wat ik hier zie wel...maar ja...liefde maakt mischien blind?
-
Martine-Tom
Behalve dat ze op 3 poten loopt zie ik gewoon een happy hond...heb het niet zo gevolgd maar als dit blijvend is is amputatie dan een optie? Geloof dat ze er geen steun meer aan heeft he?
Ik zie een happy hond, die lekker meerent met de rest, aandacht vraagt en een sprintje trekt. Met een handicap dat wel maar het lijkt haar niet echt tegen te houden.
Is ze happy? Dat weet jij het beste, jij kent je hond.
Is ze happy? Dat weet jij het beste, jij kent je hond.
-
Martine-Tom
Misschien niet eens zo gek gedacht, het lijkt me best onhandig zo'n bengelende poot, met wat steun lijkt het me toch wat fijner...
Ik zie hier ook een happy hond, mss is een brace idd een oplossing en desnoods amputatie. Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Ons Angie heeft altijd een kreupel loopje gehad en heeft ze nog steeds, maar ze steunt wel op alle 4 haar poten. Heb nu ruim twee jaar geleden op het punt gestaan om Angie te laten inslapen. Ze had een acute hernia gehad en een jaar later weer een hernia. Haar achterlijf was verlamd en ik moest haar achterhand ondersteunen bij het uitlaten. Heb toen gezegd als ze over 3 dagen niet loopt laat ik haar inslapen. 3 dagen later liep ze. twee maanden daarna kreeg ik een fotoreading van een vriendis over mijn hond. Deze raakte mij diep van binnen. Alles klopte. Ik wist niet dat ik deze reading zou krijgen en die persoon die de reading gedaan heeft kent mij en mijn honden niet. Ze wist mij te vertellen dat Angie graag agility deed maar dat door lichamelijke omstandigheden niet meer kon, ook schreef ze dat Angie bang was om dood te gaan. Je hoeft er niet in te geloven, maar ook bij Avalon zat ze helemaal goed. Mss is het iets om met zelda te doen. Het kost geloof ik 25 euro en je hoeft haar alleen maar een foto te sturen van de hond. Eingelijk 2 foto's een waar je de ogen heel goed op kan zien en een waar je het lichaam op kan zien. Op haar site staat niets over honden omdat ze vooral paarden helpt maar ze kan gewoon aan de hond vragen. Ik geloofde het ook pas toen ik het van mijn honden las. Ze kan ook specifieke dingen vragen als je dat wil.
- Angelique
- 5-sterren

Met als doel?Flat schreef: ik zit te denken aan een brace
Ik zie ook een vrolijke hond. Een vrolijke hond met een handicap waar ze vooral zelf niet zo mee lijkt te zitten. Als ze geen pijn heeft nu en de poot hangt suf gezegd niet in de weg, dan zou ik ook zeker niet amputeren. Denk niet dat ze daar blijer van wordt met het oog op de bekende fantoompijnen.
-
Do
de brace zou als doel zijn om geen wonden enz te kregen, een gevoeloze voet kan zo breken of verwonden
en ook als doel om haar niet te veel te laten slepen, uiteindelijk zullen toch wonden van komen
en ook als doel om haar niet te veel te laten slepen, uiteindelijk zullen toch wonden van komen
Ik zie an sich ook een vrolijke hond, maar is het normaal voor haar dat ze zo dicht bij je blijft, zo vaak contact maakt en op die manier kwispelt? Dat zouden in mijn ogen ook tekenen van stress kunnen zijn en daar zou ik dan wel iets mee willen doen. Maar dat is aan jou, jij kent Zelda en weet of dit bij haar past. Het is ook niet dat ik áls ik die tekenen al als stress bestempelen zou, dan zou denken dat ze niet happy meer is. Maar misschien dat er toch dingen zijn die die stress konden verminderen.
Ik zou denk ik ook naar amputatie neigen. Maar dat is gebaseerd op gevoel. Ik heb ook niet zo veel bezwaar tegen amputatie, er wordt naar mijn idee vaak lang mee gewacht ter behoud van het lichaamsdeel, maar daar heb ik niet zo veel mee als het lichaamsdeel niet nuttig meer is en ballast wordt.
Ik zou denk ik ook naar amputatie neigen. Maar dat is gebaseerd op gevoel. Ik heb ook niet zo veel bezwaar tegen amputatie, er wordt naar mijn idee vaak lang mee gewacht ter behoud van het lichaamsdeel, maar daar heb ik niet zo veel mee als het lichaamsdeel niet nuttig meer is en ballast wordt.
-
Do
kaela, ja dat is het gedrag van een flatcoated, dat is zelda, ze vraagt me....doe wat...werk met me.....zet me onder appel please!!
en het kwispelen...dat is de typishe wagging tail van de flatcoated
grappig dat juist het vrolijk van de flatcoated als stress gezien wordt
Laatst gewijzigd door Do op wo 28 aug 2013, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie een blij hond met een been dat niet doet wat ie zou moeten doen. Ze huppelt erom heen.
Dat is een mooie kracht in honden.
Ik begrijp je idee voor een brace heel goed.
Zou het zeker proberen of Zelda er wat aan heeft.
Dat is een mooie kracht in honden.
Ik begrijp je idee voor een brace heel goed.
Zou het zeker proberen of Zelda er wat aan heeft.
Ik moet even slikken ... Als ik een mankende hond zie dan doet me dat zo denken aan Daan zijn mank tijd ....
Wat moet dit lastig zijn voor jou, zoveel onderzoeken en zoveel liefde en dan nog niet 100% weten waardoor het komt
Of ze nog blij is is niet aan mij (ons), jij kent je hond en ziet volgens mij prima hoe ze zich voelt
Wat moet dit lastig zijn voor jou, zoveel onderzoeken en zoveel liefde en dan nog niet 100% weten waardoor het komt
Of ze nog blij is is niet aan mij (ons), jij kent je hond en ziet volgens mij prima hoe ze zich voelt
Daarom schreef ik het ook zo voorzichtig. Als Oscar zo zou lopen zou er écht iets mis met hem zijn, die uit vrolijk zijn en willen werken heel erg anders (en dat zou ook gemakkelijk voor stress aangezien kunnen worden). Maar ik geloof je direct dat dit flatcoated/Zelda eigen is. Helemaal goed, dan zie ik ook gewoon een blije hond.Flat schreef: kaela, ja dat is het gedrag van een flatcoated, dat is zelda, ze vraagt me....doe wat...werk met me.....zet me onder appel please!!
Hoi,
Wat verdrietig om zo'n bungelend pootje te zien bij een topatleet van een hond. Gelukkig dat ze er geen pijn aan heeft en toch lekker mee kan wandelen. Zie ook echt een blije flatcoated lopen.
Weet niets van een brace dus kan je daar geen advies in geven.
Zou om de zenuwen te stimuleren acupunctuur niets zijn. Is misschien voor een aantal keren het proberen waard.
Gr. Nicolette
Wat verdrietig om zo'n bungelend pootje te zien bij een topatleet van een hond. Gelukkig dat ze er geen pijn aan heeft en toch lekker mee kan wandelen. Zie ook echt een blije flatcoated lopen.
Weet niets van een brace dus kan je daar geen advies in geven.
Zou om de zenuwen te stimuleren acupunctuur niets zijn. Is misschien voor een aantal keren het proberen waard.
Gr. Nicolette