castreren of niet?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: castreren of niet?

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Maar om terug te komen op de vraag van Amanda. 14 maanden is gewoon een lastige leeftijd, bij alle reuen spuiten rond die leeftijd de hormonen uit de oren. Maar het is ook wel weer een periode die vanzelf minder heftig wordt. Ik vind dat er te snel in de moeilijke leeftijd wordt gezegd castreren.
Amanda/Dino
3-sterren
3-sterren

Bericht door Amanda/Dino »

*Dorothea* schreef: Maar om terug te komen op de vraag van Amanda. 14 maanden is gewoon een lastige leeftijd, bij alle reuen spuiten rond die leeftijd de hormonen uit de oren. Maar het is ook wel weer een periode die vanzelf minder heftig wordt. Ik vind dat er te snel in de moeilijke leeftijd wordt gezegd castreren.
Oke duidelijk, ik ga nu wat suzanne zei hem afleiden en het 'rijslachtoffer' afpakken en wat lekkers geven, mocht dit geen succes zijn ga ik het homeopathische middel proberen. Castreren is echt de laatste optie voor mij
Riddick
1-ster
1-ster

Bericht door Riddick »

De mijne zijn beide gecastreerd, nog geen moment spijt van gehad, als ze toch niet mogen verder kweken , vind ik het  een marteling om  hen telkens door die opspelend hormonen te jagen. hun drang is soms zo groot  dat ze zichzelf zouden verongelukken om toch maar bij een teef te komen. :P
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Amanda/Dino schreef: Oke duidelijk, ik ga nu wat suzanne zei hem afleiden en het 'rijslachtoffer' afpakken en wat lekkers geven, mocht dit geen succes zijn ga ik het homeopathische middel proberen. Castreren is echt de laatste optie voor mij
wat je je ook moet beseffen, is dat veel labradors na castratie bereden worden door andere honden.
Amanda/Dino
3-sterren
3-sterren

*Dorothea* schreef: wat je je ook moet beseffen, is dat veel labradors na castratie bereden worden door andere honden.
mm dit gebeurt al met regelmaat, ik zit vooral met eventuele karakter en lichaamsveranderingen. Zolang het gedrag niet dramatisch wordt wil ik het ook liever met afleiding etc proberen maar heb het idee dat hij zichzelf zo in de weg zit dat zet me het meest aan het denken :-\
Riddick
1-ster
1-ster

Bericht door Riddick »

Amanda/Dino schreef: mm dit gebeurt al met regelmaat, ik zit vooral met eventuele karakter en lichaamsveranderingen. Zolang het gedrag niet dramatisch wordt wil ik het ook liever met afleiding etc proberen maar heb het idee dat hij zichzelf zo in de weg zit dat zet me het meest aan het denken :-\

Bij de mijne heb ik geen verandering ondervonden. maar ze durven ook nog rijden als ze echt opgewonden zijn . 
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

je moet het voorkomen..... dus knuffels weg ed.... hier ligt geen speelgoed in huis...
als ik het tijd vind om te spelen dan mogen ze dat.. verders dus gewoon niet...
rijden kan ook stress zijn, vervelen ed... is niet alleen maar opgewonden in de vorm van hitsigheid
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Het zal ook verschillen per hond. Indy slaapt met zijn knuffels, ik heb hem er nog nooit op zien rijden. Hij heeft ook geen behoefte om op Patsy te rijden, nu zal dat straks wel anders worden als ze loops is.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

tuurlijk, iedere hond is anders...
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Riddick schreef: De mijne zijn beide gecastreerd, nog geen moment spijt van gehad, als ze toch niet mogen verder kweken , vind ik het  een marteling om  hen telkens door die opspelend hormonen te jagen. hun drang is soms zo groot  dat ze zichzelf zouden verongelukken om toch maar bij een teef te komen. :P
Huh? Ik heb 2 intacte mannen, de ene heeft gedekt, de andere niet. Maar een marteling door opspelende hormonen? Ik heb niet het idee dat ze last van hun ballen hebben.

Er zullen heus reuen zijn met sterke voortplantingsdrang....maar een marteling..neuh... ook bij reuen van vrienden zie ik het niet. Wel worden ze gekwelt als ze niet mogen werken voor de baas!

Castreren? Alleen als het echt niet anders kan....ook castratie heeft gezondheidsrisicos!
Rijden op knufels ed moet je gewoon voorkomen en anders verbieden.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

*Dorothea* schreef: Nou zeker weten van wel, een reu intact laten dan moest je er 20 teven bijnemen anders was het zielig voor de reu.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: dat is het toch ook?
ps voor dat antwoord kwam er eerst een heel epistel van een eigenaar (meestal een vrouw) hoe lastig de hond wel niet was door zijn hormonen en bladiebladiebla. Dat kan uuuuuuuuren duren hoe lastig die reu is door zijn hormonen en bladiebladiebla.

Zo'n overdreven antwoord is bedoeld om aan het denken te zetten net zoals ik antwoord dat jongens van rond de twintig ook door hormonen geleid worden en niet met een meisje uit willen gaan omdat ze leuke schoenen aanheeft  ;) (en die castreren we ook niet direct  :biggrin2:)
Amanda/Dino
3-sterren
3-sterren

Zojuist even een spuitje opgehaald bij de DA. Heel verhaal erbij gekregen. Dat als het binnen 3 dagen niet over was hij een ab kuurtje moest krijgen of desnoods castreren want het risico zat erin dat als hij een pijnlijke piemel hield hij niet meer zou willen plassen. Aangegeven dat ik het goed in de gaten ging houden, goed schoon zou maken en mocht het niet beter worden ik contact op zou nemen.

Hoevaak raden jullie aan zijn piemel schoon te maken per dag?
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Riddick schreef: De mijne zijn beide gecastreerd, nog geen moment spijt van gehad, als ze toch niet mogen verder kweken , vind ik het  een marteling om  hen telkens door die opspelend hormonen te jagen. hun drang is soms zo groot  dat ze zichzelf zouden verongelukken om toch maar bij een teef te komen. :P
Ik zie dagelijks veel honden door mijn werk. In bepaalde rassen/lijnen zit meer 'oversext' gedrag. Ik heb heel erg het idee dat dit erfelijk doorgegeven wordt. Nadat deze honden gecastreerd werden waren ze nog steeds hitsig.....bij deze heren heeft het 3x niks geholpen. Ik heb nu 2 jonge ongecastreerde heren in de groep in de moeilijke leeftijd waarop de hormonen net op gang komen en ze dus hartstikke hitsig zijn. Die staan nu op puur geslachtsdrift en hebben niks geen last meer. En straks zijn ze door die moeilijke periode heen en heb je geen probleem meer.

Ik heb zelf een reu met ballen....die heeft nergens last van. Ja...toen bij hem net de hormonen gingen werken had hij erg last. Maar hem op de puur geslachtsdrift gezet en veel minder last. Na deze periode niks geen last meer met hem. Hij kan gewoon leuk met andere honden spelen zonder maar aan sexen te denken. Onze andere reu is gecastreerd....hij rijdt als ik niet oppas op andere honden, maar andere honden vinden hem ook erg lekker ruiken en willen er continu bovenop. En hij heeft een slechte rug en kan dat dus niet hebben. Hem had ik dus nooit willen laten helpen.

Dus nee....ik ben tegen standaard castreren.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Tom heeft toch echt geen last meer van hitsig gedrag, en voor zijn castratie toch echt wel.
Hij was totaal onbereikbaar als er in een omtrek van 5 km een loopse teef was, kwijlen, klappertanden...na de castratie helemaal weg.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Wat vinden jullie trouwens van de stelling dat je bepaalde rassen waarvan bekend is dat ze vaak intollerant worden naar andere reuen, voor het eerste levensjaar moet castreren om problemen voor te zijn?

Plaats reactie