Copra en Farinaemijt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Copra en Farinaemijt

Lil

Bericht door Lil »

tt-tjes schreef: Ik dacht dat de uitwerpselen vsn de mijten de allergie veroorzaken. Dan helpt invriezen ook niet
http://www.vetsenpets.nl/diergeneeskunde/aandoeningen-hond-en-kat/huid-en-vacht/mijten-betrokken-bij-allergie-2

We praten nog altijd over voorraad mijten in dit geval. Mijten die zich voeden met onze voorraden meel etc.
Ik blijf erbij dat als je barf of kvv geeft, daar geen mijten in zitten. Ook geen uitwerpselen, want de mijten voeden zich met meel en niet met vlees (praat over over de meelmijt = Farinaemijt; Farinae is Latijn voor meel.).

Temperatuur speelt een rol bij overleven, dus in zoverre kun je met vriezen wel wat bereiken.  ;)
Evenals met de stoomreiniger, gaan ze dood aan. Vlooien ook.  :D
Santa
1-ster
1-ster

Bericht door Santa »

tt-tjes schreef: Ik dacht dat de uitwerpselen vsn de mijten de allergie veroorzaken. Dan helpt invriezen ook niet
Oei, nou ja, ik ga er maar vanuit dat ik er dus weinig aan kan doen... ;)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Santa schreef: Puur Pollen hebben we al geprobeerd, maar haalde weinig uit, helaas.
Zowel qua moeite, belasting en kosten leek me dat het proberen waard.
Bij ons duurde het ook erg lang voordat we iets merkten,maar nu werkt het en ipv 1x per 3 wkn,gebruik ik het bij Radja 1x per 2 wkn,hoogste dosering en gebruik daarbij ook puur jeuk en puur huid! En ook ik gooi eerst alles in de diepvries,bijvb als ik iets bij de dierenspeciaalzaak heb gekocht zonder granen,maar ben bang dat er iemand aangezeten heeft die iets met granen heeft aangeraakt en daarna het geen wat ik wil kopen,zijn meestal dingen waar geen plastic om heen zit! Ook toen ze nog op brokken zat,gooide ik de brokken in de diepvries!

Sterkte!
Santa
1-ster
1-ster

Bericht door Santa »

Radja schreef: Bij ons duurde het ook erg lang voordat we iets merkten,maar nu werkt het en ipv 1x per 3 wkn,gebruik ik het bij Radja 1x per 2 wkn,hoogste dosering en gebruik daarbij ook puur jeuk en puur huid! En ook ik gooi eerst alles in de diepvries,bijvb als ik iets bij de dierenspeciaalzaak heb gekocht zonder granen,maar ben bang dat er iemand aangezeten heeft die iets met granen heeft aangeraakt en daarna het geen wat ik wil kopen,zijn meestal dingen waar geen plastic om heen zit! Ook toen ze nog op brokken zat,gooide ik de brokken in de diepvries!

Sterkte!
Over die brokken in de diepvries lees ik ook verschillende ervaringen, positief en negatief.

Wij gebruiken graanvrije brokjes om te belonen, misschien dat ik die in de vriezer moet gooien.
Ik ben nog steeds wel Puur Pollen aan het geven, misschien dat ik ook 1x per 2 weken kan gaan geven ja.
Bedankt!
Lil

Bericht door Lil »

Ik zou een allergische hond dus nul komma nul brokjes geven. Gedroogd vlees is een super beloning en geeft minder kans op klachten.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Santa schreef: Over die brokken in de diepvries lees ik ook verschillende ervaringen, positief en negatief.

Wij gebruiken graanvrije brokjes om te belonen, misschien dat ik die in de vriezer moet gooien.
Ik ben nog steeds wel Puur Pollen aan het geven, misschien dat ik ook 1x per 2 weken kan gaan geven ja.
Bedankt!
Ik geef ook de max dosering, puur pollen 15 druppels, ook puur huid en puur jeuk! En die graanvrije brokjes,zit daar rijst in? Zo ja ,daar kunnen honden allergisch op reageren!

Graag gedaan,hoop dat het bij jullie gaat helpen!
Lil

Bericht door Lil »

Radja schreef: Ik geef ook de max dosering, puur pollen 15 druppels, ook puur huid en puur jeuk! En die graanvrije brokjes,zit daar rijst in? Zo ja ,daar kunnen honden allergisch op reageren!

Graag gedaan,hoop dat het bij jullie gaat helpen!
Hier zijn graanvrije brokjes op basis van aardappel. Kunnen ze trouwens evengoed allergisch op reageren.
Plus het is weer droge brok... weet niet zeker hoe het dan met de mijten zit en meestal wordt de graanvrije variant in dezelfde fabriek gemaakt als de variant met rijst. Dan vertrouw ik dus ook niet dat graanvrij ook echt graanvrij is.
Santa
1-ster
1-ster

Bericht door Santa »

In de brokjes zit geen rijst o.i.d.
Ik zit er aan te denken om ze inderdaad helemaal te schrappen, en toch te gaan elimineren met 1 diersoort.

Plaats reactie