De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Oja Plien, het lijkt er idd op dat ze hier en daar bij een V&D New Look verkopen, maar niet bij allemaal.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

koekje schreef: Oja Plien, het lijkt er idd op dat ze hier en daar bij een V&D New Look verkopen, maar niet bij allemaal.
Online wel te bestellen en bezorgen bij V&D naar jouw keuze, als je er tenminste wat bij ziet. Wilde het voor jou makkelijk maken.  :biggrin2: :biggrin2:

Enne Koek.... ik ga breien!!!  :P Een soort van koekjestrommel.  ;D
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wat lief, maar ik ga het dannatuurlijk gewoon thuis laten bezorgen. Dat is veel makkelijker en hoef ik zelf niet die 5-10 hele minuten naar V&D te fietsen  :P

En brei ze!  ;D
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

koekje schreef: Sieglinde is wat afgevallen. Ik had het er niet duidelijk bijgezet.

Ik voel me wel een beetje ongemakkelijk over mn postuur.
Mn moeder schrok ervan dat ik al een positiebroek had gekocht, want zij had die met de 1e pas nodig met 5 maanden ofzo. Mn schoonmoeder zat laatst weer eens te verkondigen (ze zei er ook gelijk bij dat ik dik ben, en dat is natuurlijk ook zo, maar daar kan ik nu niets aan doen) dat zij met haar zwangerschappen er zo goed op kon letten dat ze niet meer aankwam dan wat de kinderen wogen. Toen voelde ik me wel een ongedisciplineerde vreetschuur.
En we hadden laatst visite waarvan de vriendin ook zwanger is en hij vroeg hoe ver ik was en was nogal verrast, want hij dacht dat ik veel verder was.
Ik draag buiten liever mn eigen vest niet meer. Nu droeg ik wel vaker 1 van meneer, want dat zit als een jurk en is daardoor warmer, maar die van mezelf tekent mn buik zo af. Ik zie dan mensen eerst naar mn buik kijken en dan pas naar mij.
Het is natuurlijk bullshit dat je het volledig zelf in de hand hebt hoeveel je aankomt tijdens een zwangerschap. Ik ben normaal echt niet dik, heb me echt niet volgevreten, maar ben behoorlijk aangekomen (van 58 kg naar 86 kg afgelopen vrijdag bij de VK). Zo kon ik al na 3 maanden 's avonds m'n horloge al niet meer om, omdat het bandje knelde. Ik houd dus gewoon erg veel vocht vast. Ik loop de laatste dagen op de schoenen van m'n vent. 4 maten groter dan normaal en ik kom er maar net in. Er zitten hele vochtkussens op mijn benen en voeten. En ik had al snel een buikje, vermoedelijk omdat ik normaal gesproken ook al een spastische darm heb.

Dat mensen eerst naar je buik kijken ga je de komende maanden steeds vaker krijgen, hoor. Moet je gewoon gebruik van maken. Staan ze voor je op in het OV enzo. Best handig  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Koek geen enkele zwangerschap is met een andere te vergelijken! Dus stop met jezelf te vergelijken
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

koekje schreef: Mn schoonmoeder zat laatst weer eens te verkondigen (ze zei er ook gelijk bij dat ik dik ben, en dat is natuurlijk ook zo, maar daar kan ik nu niets aan doen) dat zij met haar zwangerschappen er zo goed op kon letten dat ze niet meer aankwam dan wat de kinderen wogen. Toen voelde ik me wel een ongedisciplineerde vreetschuur.
  :o  :o  :o

:-*  :-*  :-*

Mijn zus heeft flink wat overgewicht en heeft tijdens haar zwangerschap maar 1 positiebroek gekocht en droeg vooral veel leggings.
Zij heeft een aantal basis shirts op de kop getikt, volgens mij bij de grote maten afdeling van Miss Etam ofzo, of bij Hennes en Mauritz grote maten (wel van die aansluitende, maar deze waren wel lekker lang) en daaroverheen droeg ze vaak van die wijd vallende grof gebreide / gehaakte vesten met reverskraag die je niet hoeft vast te knopen zoals bijv. deze: [img]http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/1GA%200184551%20002%2031%202341%203.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=3&call=url[file:/product/large][/img] [img]http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/1CA%200170852%20001%2039%201810%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=2&call=url[file:/product/large][/img]
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja, ik moet het van me afzetten hoe andere mensen zwanger waren. Sowieso is iedere zwangerschap uniek en anders en die van mij loopt gewoon niet volgens het standaard boekje, want dan was ik bij een verloskundige geweest en had ik thuis mogen bevallen enzo.

Zo'n legging met iets dragen dat boven de knie zit, ik vind dat altijd zo raar zitten. Het voelt dan voor mij alsof ik in mn blote kont of ondergoed zit. Ik draag leggings net als een maillot of panty namelijk. Een legging onder een shirt of trui alleen voelt voor mij alsof ik een kledingstuk mis: lange jurk of rok.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

koekje schreef: Ja, ik moet het van me afzetten hoe andere mensen zwanger waren. Sowieso is iedere zwangerschap uniek en anders en die van mij loopt gewoon niet volgens het standaard boekje, want dan was ik bij een verloskundige geweest en had ik thuis mogen bevallen enzo.

Zo'n legging met iets dragen dat boven de knie zit, ik vind dat altijd zo raar zitten. Het voelt dan voor mij alsof ik in mn blote kont of ondergoed zit. Ik draag leggings net als een maillot of panty namelijk. Een legging onder een shirt of trui alleen voelt voor mij alsof ik een kledingstuk mis: lange jurk of rok.
T-shirt, legging en een lang vest?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Dan heb ik nog steeds geen lange rok of jurk aan. Het voelt zo blote konterig  :-[  :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

koekje schreef: Dan heb ik nog steeds geen lange rok of jurk aan. Het voelt zo blote konterig  :-[  :biggrin2:
Hoe draag jij je vesten dan?  :o

En zoiets?
http://www.zalando.nl/mama-licious-nada ... o-q00.html
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Net als een trui, maar niet als een jurk. En bij mij kunnen ook niet altijd alle knoopjes dicht, iets met brede heupen en stevige bovenbenen.

Die jurk is met korte mouwen, dat is te koud. En ik vind hem best zeeuws  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik zou niet eens thuis willen bevallen
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Deze vind ik ook heel zeeuws  :biggrin2: :
http://www.wehkamp.nl/damesmode/positie ... 3O_378880/

Als het wel zou mogen, zou ik denk ik liever thuis bevallen. Precies helemaal zoals ik wil en met alle gemakken en comfort en geen ziekenhuisbacillen enzo. En dan na de bevalling gewoon in eigen verse bed enzo en zeker te weten eigen kind dichtbij. Of misschien zelfs een badbevalling ofzo. Of andere hippiedingen  :P
Maar dat is allemaal niet en ik probeer er gewoon niet teveel bij stil te staan. Ik sta gewoon al vanaf 5,5 week onder gynaecologische controle en ga na deze week naar het academisch ziekenhuis en zal daar ook bevallen (Sophia in R'dam, da's voor ons het dichtste bij) en iig na de bevalling ook wat langer moeten blijven (vooraf wellicht ook). Door de vakantieperiode en omdat alles tot nu toe goed ging, ben ik niet gelijk doorgestuurd en in het perifere zkh gebleven.
Maar er zitten natuurlijk ook voordelen aan; ik krijg een zeer grote uitgebreide 20-weken echo. Ik heb nu al 4 echo's gehad, dat is een aantal dat sommigen niet eens in hun hele zwangerschap krijgen. In R'dam zal ik ook 3D-echo's krijgen en ook vaker dan anderen. Ik word heel strak in de gaten gehouden, alsof er niets aan het toeval wordt overgelaten.
En tot nu toe gaat alles echt geweldig! Mn baarmoeder is nog steeds in goede conditie, placenta ligt heel mooi en precies zoals dat gewenst is, geen grote bloedingen gehad, hartfunctie en bloeddruk in rust zijn ook nog netjes, actief beweeglijk kind met een goed kloppend hartje en mooi op formaat. En dat ik sowieso zwanger ben geworden en zonder poespas of toestanden, ik mag echt niet klagen.
En ik heb alleen wat kleine dingetjes die er gewoon bijhoren; verslapping van banden (ja, nog meer kan ook bij mij  :biggrin2: ) waardoor ik niet meer normaal kan lopen voor mijn doen en tintelende tenen heb en mn bekken het niet meer leuk vindt, losser maagklepje (zuurbranden), losse nekwervel die wat meer los is gaan zitten en verminderde handfunctie door nog lossere duimen. En sinds ik zwanger ben, constant eczeemplekjes op mn handen. Maar ik ben niet misselijk  :P
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Inderdaad niet vergelijken.
Iedereen is anders en je moet dragen wat goed voelt.
Ik ben ook pas met een week of 20 andere broeken gaan dragen.
Heb toen broeken gekocht die wat ruim waren, maar niet veel te groot. Heb alleen maar broeken met riemlusjes gekocht en die riem had ik de eerste weken ook echt nodig. De buikband sloeg ik dubbel of tweedubbel naar benden. Voordeel is dat ik nu nog steeds in alle broeken pas, dus gewoon lekker elke dag een spijkerbroek kan dragen.
Sommige mensen dragen graag tunieken enzo, maar je kunt ook gewoon wat broeken met lange shirts kopen (of truien nu de winter eraan komt)

Waarom zou je trouwens niet thuis willen bevallen nadia??

Gesloten