De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Sonja schreef: Minder vrijheid dan bij een thuisbevalling of een bevalling in het kraamhotel. Daar kan ik bijvoorbeeld wel kiezen voor een bevalling in bad, wat in het zkh niet kan.
hangt van ziekenhuis tot ziekenhuis af hoor :)
in BE is dat bvb wel een mogelijkheid

http://www.azstlucas.be/zorgaanbod/verp ... osafdeling

Dit is wel een babyvriendelijk ziekenhuis
Laatst gewijzigd door orinake op di 10 sep 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oké. Dat vind ik minder belangrijk, dus voor mij nog geen nadelen :)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

orinake schreef: hangt van ziekenhuis tot ziekenhuis af hoor :)
in BE is dat bvb wel een mogelijkheid

http://www.azstlucas.be/zorgaanbod/verp ... osafdeling

Dit is wel een babyvriendelijk ziekenhuis
Ik ben dat in NL ziekenhuizen nog niet tegen gekomen. Ziet er goed uit!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ziekenhuis waar ik bevallen ben had ook een riante badkamer met ligbad om te bevallen indien gewenst. Maar natuurlijk is het anders dan thuis. Mij trekt het niet, ik ben daar te onzeker voor plus dat wij een neefje hebben die er thuis niet snel genoeg uit kwam, zuurstofgebrek heeft gehad, alsnog in het ziekenhuis met kunst en vliegwerk is gehaald maar heeft er toch een hersenbeschadiging aan over gehouden. In het ziekenhuis kunnen ze dan in zo'n geval toch net even sneller handelen. Het geeft mij gewoon een veiliger gevoel.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Net trouwens een eerste poging gedaan met 3 doggies naast de kinderwagen te lopen over de weg bij ons. Pittig  :o !!!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lieve Koekje... ik ken je niet persoonlijk, maar ik vind je een geweldige meid! Laat de rest toch de bout hagelen met hun beledigende respectloze opmerkingen!!! >:( >:( >:(

Ik ben ooit 9 weken zwanger geweest en voordat ik wist dat ik zwanger was, kon ik mijn broeken al niet meer aan.... Na mijn miskraam heeft het zeker een half jaar geduurd voordat ik weer mijn eigen broeken paste.

Geniet van je zwangerschap, eet gezond (maar jij doet bijna niet anders) en dan zie je het vanzelf wel weer.  :-*
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Jantina schreef: Ziekenhuis waar ik bevallen ben had ook een riante badkamer met ligbad om te bevallen indien gewenst. Maar natuurlijk is het anders dan thuis. Mij trekt het niet, ik ben daar te onzeker voor plus dat wij een neefje hebben die er thuis niet snel genoeg uit kwam, zuurstofgebrek heeft gehad, alsnog in het ziekenhuis met kunst en vliegwerk is gehaald maar heeft er toch een hersenbeschadiging aan over gehouden. In het ziekenhuis kunnen ze dan in zo'n geval toch net even sneller handelen. Het geeft mij gewoon een veiliger gevoel.
O, dat klinkt super! Hier kan dat in het zkh niet. Maar goed, dat bad is maar een voorbeeld. Voor mijzelf zit er een beetje een psychisch nadeel aan ziekenhuizen. Hier hebben we dus een kraamhotel in hetzelfde gebouw als het zkh. En ik ga alleen naar het zkh als er medische handelingen moeten worden verricht. Dus als het even kan: liever niet!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Vanochtend weer naar de gynaecoloog. Aangezien meneer aan het werk is, ging er iemand anders mee: 'Ja, je ziet er toch wel al heel zwanger uit'.
Bij de gyn was het duidelijk; ik hou dus vocht vast en ook bij mn buik. Verder is alles goed!
En weer een nieuwe foto voor in het fotoalbum.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

koekje schreef: Vanochtend weer naar de gynaecoloog. Aangezien meneer aan het werk is, ging er iemand anders mee: 'Ja, je ziet er toch wel al heel zwanger uit'.
Bij de gyn was het duidelijk; ik hou dus vocht vast en ook bij mn buik. Verder is alles goed!
En weer een nieuwe foto voor in het fotoalbum.
Dat is het enige wat belangrijk is!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

koekje schreef: verder is alles goed!
wat fijn zeg! dat is wat telt  :-*
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Ik wilde ook thuis bevallen; leek me ook fijner gewoon in je eigen omgeving. Maar vanwege het feit dat Juliette te lang bleef zitten zou het toch een inleiding gaan worden. Echter de nacht voor de opname startte de bevalling vanzelf.... en ik kan een ding zeggen... wát was ik blij dat ik hoe dan ook naar het ziekenhuis moest voor deze bevalling... de pijn die ik heb gehad die was onmogelijk geweest om thuis te bestrijden, er stonden continue vijf personen aan mijn bed......  Maar vooral het feit dat mijn dochter het moeilijk kreeg en er NU iets moest gebeuren...... ik had op dat moment serieus een probleem gehad (en zij ook) als we dan nog naar het ziekenhuis hadden gemoeten.... (een vriendin van mij heeft een zwaar gehandicapt kind gekregen vanwege een bevalling die te lang duurde, niet snel genoeg in het ziekenhuis gekomen... en dát wil je echt niet, op die manier zuurstofgebrek)....

Ik vond de sfeer na de bevalling ook prima.... zou ik het ooit over doen dan zou ik niet meer twijfelen over het ziekenhuis.... (maar goed, ik doe het niet meer over; de bevalling was hel (oke, een volgende keer hoeft dat niet meer zo te zijn natuurlijk) maar mijn leeftijd maakt dat we het niet meer aandurven.... het wordt de goden verzoeken... we hebben  nu een gezond kind.... (maar ik vind het diep in mijn hart wel jammer)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik heb het in het ziekenhuis ook echt naar m'n zin gehad trouwens.
@ Sonja, de hulp die ik de eerste 2dagen heb gehad werkt normaal in t kraamhotel in Rotterdam. Moet echt heel leuk zijn!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Jantina schreef: Ik heb het in het ziekenhuis ook echt naar m'n zin gehad trouwens.
@ Sonja, de hulp die ik de eerste 2dagen heb gehad werkt normaal in t kraamhotel in Rotterdam. Moet echt heel leuk zijn!
In het hotel in Rotterdam ben ik nooit geweest, maar het zal wellicht vergelijkbaar zijn met het hotel hier. En de kraamverzorgsters werken hier ook zowel bij mensen thuis als in het hotel.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

pff heb last van men hormoontjes, ik word gek van mezelf :'(
mijn humeur gaat van blij naar boos, naar janken als een klein kind en waarom?
Bij het minste wat er gebeurt verander ik een emotioneel tijdbommetje :'(
*zucht*
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Hmm hoe komt dat ineens?? Kraamtranen met vertraging?? Mja als het dwarszit er gewoon uitgooien toch???

Ahhh, daar gaat op de valreep mijn stellige overtuiging en absolute zekerheid dat ik graag thuis wilde bevallen....nu weet ik het echt niet meer  :'(
Eigenlijk geen tijd meer om me te bedenken.

Gedoe en zooi in huis maakt me niet uit, maar veiligheid en gezondheid is natuurlijk wel een issue....een hele belangrijke zelf.
Eigenlijk heb ik liever 2 vreemden hier in huis dan ik naar een ziekenhuis moet vol vreemden. Het hondenkind gaat zoiezo uit logeren en de katten mogen hun gang gaan en anders heb ik een aparte kamer voor ze, daar slapen ze ook. Maar ik vergeef het mezelf vast nooit als ze achteraf zeggen, was nou maar eerder hier geweest. Misschien onaardig om te zeggen, maar ik heb teveel van ziekenhuizen gezien, om veel vertrouwen te hebben in de medische zorg, maar ja, als er iets is, moet je er toch heen.  Twijfels............

Gesloten