De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Doen waar jij je goed bij voelt meis!  :-*

Hier net het consultatiebureau op huisbezoek gehad. Best lang, 1,5 uur. Bijzondere types die 2 maar niet onaardig. Hij is alleen niet gewogen en dat vind ik best balen. Maar goed. Moeten ook wat dingen qua voeding anders dan hoe het ons verteld is en het slapen ook. Wij wisselden hem af met rug en zijliggingen en van hun moet het per se op z'n rug. Kraamhulpen en ziekenhuis vonden van niet ivm de kans op een plat achterhoofdje. Hoe doen de andere mama's dat? Ik heb een beetje het idee dat het maar net is wie je treft maar waar doe je nou weer goed aan?
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Doen waar jij je goed bij voelt meis!  :-*

Hier net het consultatiebureau op huisbezoek gehad. Best lang, 1,5 uur. Bijzondere types die 2 maar niet onaardig. Hij is alleen niet gewogen en dat vind ik best balen. Maar goed. Moeten ook wat dingen qua voeding anders dan hoe het ons verteld is en het slapen ook. Wij wisselden hem af met rug en zijliggingen en van hun moet het per se op z'n rug. Kraamhulpen en ziekenhuis vonden van niet ivm de kans op een plat achterhoofdje. Hoe doen de andere mama's dat? Ik heb een beetje het idee dat het maar net is wie je treft maar waar doe je nou weer goed aan?
Doen waar je je zelf het beste bij voelt( zegt de nog niet mama). Neen serieus, persoon 1 zegt a en persoon 2 zegt B. Ik zou dus vooral gaan voor hetgeen je zelf het beste lijkt.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Doe aub wisselen, ook op de buik even in de box of zo waar je bij bent, mijn kleinzoon had inderdaad een plat/scheef achterhoofd en is met 6 maanden al naar de fysio geweest voor oefeningen enz.
Hij is toen veel meer op zijn buik weggelegd en snel ging het al beter, hij hoefde gelukkig nog geen helmpje op...
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Evi ligt op haar rug, maar wisselt zelf de positie van haar hoofd... Soms achterhoofd, soms op linkeroor, soms op rechteroor... In de box veel op haar buik
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Vriendinnen noemen het niet voor niks het "Consternatiebureau"
Wat je ook doet, ze hebben er altijd wel iets op aan te merken.
Op de zij is prima, mits hij niet zomaar op zijn buik kan draaien (hij zou dan met zijn gezichtje op de matras kunnen liggen en te weinig lucht krijgen). Wij hadden altijd een kruik bij de rug en een opgerolde handdoek bij de buik zodat ze niet om konden rollen.
Wat moet je qua voeding anders doen dan?

Doe echt vooral wat jij denkt dat goed is, iedereen heeft een andere mening en elk kindje heeft een andere "gebruiksaanwijzing". Jullie zijn zijn ouders dus jullie weten wat het beste is (of jullie besluiten om het anders te doen, maar niet iemand die jullie en jullie mannetje niet kent, en alles volgens het boekje wil!)

Zooooo blij dat in Duitsland alleen een kinderarts adviseert en ze geen consternatiebureau hebben!

:-* :-* :-*
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

CB is handig voor prikken maar verder vaar je eigen koers... :) :) :) :) :)
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Mijn neefje draaide zelf op zijn zij, dat deed hij al heel snel. Mijn zus draaide zijn beentjes dan zo dat hij niet kon omrollen en met zijn gezicht naar beneden. Anne wil(de) absoluut niet op zijn rug liggen. Tegenwoordig wisselen mijn zus en zwager rug en zij af, en dan ook nog linkerzij en rechterzij worden afgewisseld. Wordt alles op papier bijgehouden wanneer hij hoe ligt.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

bij de Ka geweest vandaag...
Sleutelbeen: genezen :) er is geen verdere opvolging voor nodig.
Gewicht: nog steeds niet op haar geboortegewicht. Volgende week dus opnieuw op controle voor haar gewicht.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Goed nieuws van haar sleutelbeen. Hopelijk snel weer op haar begingewicht.

Ow god, ik heb mij net laten gaan bij new look :-[
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Doe vooral waar JIJ je goed bij voelt!

Probeer vooral niet onzeker te worden door het consultatiebureau!! Jij bent de moeder en weet heel goed wat goed en niet goed is voor je kindje! Vertrouw op jezelf, op je eigen inzicht, op jouw gevoel!!
Ik heb het ook gedaan en mijn kinderen lagen dus tegen advies in op hun buik (vanaf ongeveer 6 weken) en nu met 6,5jaar liggen ze nog steeds op hun buik. (en ze hebben geen last van afgevlakte hoofdjes :) )
Ik wil overigens niemand overhalen of adviseren hun kindje op de buik te leggen, maar ik heb het zo gedaan omdat mijn kinderen met ongeveer 6 weken ineens bleven huilen als ze op hun rug of zij lagen en heerlijk gingen slapen als ze op hun buik lagen. (dan is de keuze voor mij snel gemaakt)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Wij blijven na ouderlijk beraad (haha) dus maar afwisselen. Qua voeding gaven we nu een afgepaste hoeveelheid om de 3 uur en dat moet nu een heeeele ruime fles worden waarvan hij zelf mag pakken wat ie wil. En hij krijgt wanneer ie komt ipv met regelmaat. Voeden op verzoek ofzo? Daaaag dagritme!
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Jantina schreef: Wij blijven na ouderlijk beraad (haha) dus maar afwisselen. Qua voeding gaven we nu een afgepaste hoeveelheid om de 3 uur en dat moet nu een heeeele ruime fles worden waarvan hij zelf mag pakken wat ie wil. En hij krijgt wanneer ie komt ipv met regelmaat. Voeden op verzoek ofzo? Daaaag dagritme!
Dus als je een "hongerlap" hebt, is hij over een aantal weken tonnetje rond? Zijn zeker weer nieuwe inzichten? Tsjonge daar wordt je toch niet goed van.

Wat is er gebeurd met de R formule. Rust, Reinheid en regelmaat?
Laatst gewijzigd door Urs op wo 11 sep 2013, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Jantina schreef: Wij blijven na ouderlijk beraad (haha) dus maar afwisselen. Qua voeding gaven we nu een afgepaste hoeveelheid om de 3 uur en dat moet nu een heeeele ruime fles worden waarvan hij zelf mag pakken wat ie wil. En hij krijgt wanneer ie komt ipv met regelmaat. Voeden op verzoek ofzo? Daaaag dagritme!
Ik deed ook vaak meer voeding in de fles.
Als ze 60cc goed op dronken deed ik er 90cc in. Dat hoefde ze niet perse op te drinken, maar wanneer ze dat dus een aantal dagen goed opdronken verhoogde ik de hoeveelheid weer.
Met het gevolg dat de kinderarts zei dat mijn kinderen overvoed waren (waar dat op gebaseerd was weet ik nog altijd niet)

Wel heb ik zelf altijd de regelmaat er in gehouden, behalve smorgens. Smorgens kregen ze pas voeding als ze uit zichzelf wakker waren geworden en vanaf dat moment kregen ze om de 3 uur voeding. En natuurlijk kregen ze van mij een fles als ze een half uurtje eerder honger hadden, daar deed ik niet moeilijk over. Maar dan kregen ze wel pas weer 3 uur later voeding.

Als jij dat ritme aan wilt houden van om de 3 uur voeden, doe je dat toch lekker ;) Het CB hoeft niet alles te weten ;) :P
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Wow, heb gewonnen in de staatsloterij! 1,50 euro!  :circle: :circle: :circle:
Hoeveel babybillendoekjes zou ik daarvoor kunnen kopen?
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Sonja schreef: Wow, heb gewonnen in de staatsloterij! 1,50 euro!  :circle: :circle: :circle:
Hoeveel babybillendoekjes zou ik daarvoor kunnen kopen?
1 pakje moet lukken :D ;D

Gesloten