De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66
Geen flauw idee. Wij gaven 85, soms 90 en nu moeten we zo'n 140 Cc aanbieden. Nu bieden we dus eigenwijs eerst 110 aan voor we die 140 gaan doen. Hij drinkt die 110 op maar soms krijg je een mooie golf terug, terwijl hij voorheen nauwelijks spuugde. We zijn wel dat 'op verzoek' gaan doen en ben nu al in de war met hoe laat z'n volgende fles ongeveer dan moet zijn en of we en we aan genoeg op een dag komen enz. Ff omschakelen zeg maar... 
Ik deed ongeveer om de drie uur maar als hij of zij nog sliep werd het gewoon later en dan meestal was de volgende fles iets eerder.
De laatste voeding deed ik pas geven als hij of zij wakker werd..
Laten huilen voor een flesje deed ik nooit.
Gewoon op je eigen gevoel afgaan...
Wat een heerlijke tijd is het toch met een baby

De laatste voeding deed ik pas geven als hij of zij wakker werd..
Laten huilen voor een flesje deed ik nooit.
Gewoon op je eigen gevoel afgaan...
Wat een heerlijke tijd is het toch met een baby
Ohhhhhh ik kan niet wachten 
Morgen weer een echo
Morgen weer een echo
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Spannend meis!Nadia schreef: Ohhhhhh ik kan niet wachten
Morgen weer een echo![]()
Wat krijg je maar veel echo's? Is daar een speciale rede voor?
Toen ik zwanger was, was het normaal dat je (als het nodig was) een termijnecho kreeg en 1 met 20 weken. En dat was het dan. (voor mij niet hahaha ik had er ook meer
1,5 pak bij de ActionSonja schreef: Wow, heb gewonnen in de staatsloterij! 1,50 euro!![]()
![]()
Hoeveel babybillendoekjes zou ik daarvoor kunnen kopen?
Jantina, voeden op verzoek komt vanuit de borstvoeding. Omdat je niet kunt meten hoeveel ze binnenkrijgen, maar ook omdat ze soms troost zoeken en dan willen drinken (dan hebben ze dus niet echt dorst).
Ik voedde soms wel 12 keer op een dag... Soms zat er 4 uur tussen, soms maar een half uur.
Met flesvoeding kán dit wel, maar moet je in de gaten houden dat je niet (al te veel) over het dagelijkse maximum heen gaat, omdat hij dan ggenoeg voedingsstoffen binnen heeft. Wat was de reden dat hij op verzoek moet krijgen dan? Om de 3 uur is prima denk ik, komt hij iets eerder dan geef je het eerder. Komt hij wat later dan is dat prima, maar ik zou bij zo'n kleintje toch ook weer niet té lang tussen de voedingen laten.
Als om de 3 uur voor jullie werkt en Fedde geen klachten heeft, lekker zo laten hoor. Ritme is heerlijk, zowel voor hem als voor jullie. Als hij na de fles nog honger heeft zou ik hem meer geven, hij heeft het dan blijkbaar nodig.
Lekker je eigen ding doen, en gewoon "ja en amen" zeggen tegen het consultatiebureau.
Neuh maar je hoort mij niet klagen 
De eerste was om te bepalen hoe ver ik was. Omdat ik daar geen flauw benul van had. Omdat ik 7 weken was en alles nog niet goed te zien was hebben ze met 9 een nieuwe gemaakt. En nu met 12 weken weer een. (ben nu 13 weken).
De echo van vorige week was wel een extra en gaat alleen op aanvraag. Ben erg blij dat ik die gedaan heb!
De eerste was om te bepalen hoe ver ik was. Omdat ik daar geen flauw benul van had. Omdat ik 7 weken was en alles nog niet goed te zien was hebben ze met 9 een nieuwe gemaakt. En nu met 12 weken weer een. (ben nu 13 weken).
De echo van vorige week was wel een extra en gaat alleen op aanvraag. Ben erg blij dat ik die gedaan heb!
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Oke, duidelijkNadia schreef: Neuh maar je hoort mij niet klagen
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Jantina, voeden op verzoek zou ik enkel doen bij BV.
Bij Flessen zou ik dit echt niet doen.
Gewoon om de 3u en klaar (nu ja moet niet zo strikt als hij na 2.5u vraagt kan dat ook he
, wil minstens 2u tussen laten).
Zeker omdat je schrijft dat hij nu terug geeft en het eerder niet deed...
De KA wil ook dat ik 6 flessen van 120ml (120ml water + 4 schepjes voeding) geef, maar doordat Éydis nog deels BV krijgt werkt dat dus absoluut niet! Ze drinkt op vraag bij mij en als ik merk dat ze na beide borsten nog aangeeft honger te hebben bied ik een fles aan van 90ml (90 water + 3 schepjes) en daar drinkt ze soms 60ml van, soms drinkt ze ze nog volledig leeg...
Na zo'n flesvoeding slaapt ze vaak wat langer en kolf ik tussendoor nog af en wat ik bijeenkolf krijgt ze dan nadien in flessen ook.
wat het slapen betreft, wissel gewoon af
Éydis slaapt afwisselend en als ze bij mij ligt dan slapen we vaak buik op buik (in e zetel durf ik zo wel in slaap vallen met haar
)
Bij Flessen zou ik dit echt niet doen.
Gewoon om de 3u en klaar (nu ja moet niet zo strikt als hij na 2.5u vraagt kan dat ook he
Zeker omdat je schrijft dat hij nu terug geeft en het eerder niet deed...
De KA wil ook dat ik 6 flessen van 120ml (120ml water + 4 schepjes voeding) geef, maar doordat Éydis nog deels BV krijgt werkt dat dus absoluut niet! Ze drinkt op vraag bij mij en als ik merk dat ze na beide borsten nog aangeeft honger te hebben bied ik een fles aan van 90ml (90 water + 3 schepjes) en daar drinkt ze soms 60ml van, soms drinkt ze ze nog volledig leeg...
Na zo'n flesvoeding slaapt ze vaak wat langer en kolf ik tussendoor nog af en wat ik bijeenkolf krijgt ze dan nadien in flessen ook.
wat het slapen betreft, wissel gewoon af
Ik ook 
Maar Jee wat duurt het allemaal lang.
Volgende maand ga ik lekker de stad in diverse spulletjes kopen
met een beetje geluk is de baby kamer dan (ver klaar)
Hebben jullie voor de baby er was een babyshower gegeven?
Maar Jee wat duurt het allemaal lang.
Volgende maand ga ik lekker de stad in diverse spulletjes kopen
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
neen word hier niet gedaan.Nadia schreef:
Nu voor ik bevallen was heb ik zelf een paar winkels geplunderd en had ik wel al heel wat cadeautjes gekregen (oa van een bp'ertje :-))
Resultaat is dus dat haar kleerkast dus al helemaal te klein is (of ik heb gewoon te veel gekocht :p)
Haha, het gaat mij ook niet om de kleding, maar lijkt me gewoon gezellig. Reden voor een feestje. Gewoon doen :p
Ik ga eens kijken of ik wat ga organiseren
Ik ga eens kijken of ik wat ga organiseren
-
Martine-Tom
@Orinake, waarom bij bv wel op verzoek en bij fv niet?
(Wondere wereld hoor, die pasgebakken babies
).
Zusje (ik was zorgzus, van mijn 13e tot mijn 16e) voedde ik fv en "onbeperkt" op verzoek, werkte eigenlijk prima. En zusje is altijd een magere spriet geweest (tot medicatie dat om zeep hielp
)
(Wondere wereld hoor, die pasgebakken babies
Zusje (ik was zorgzus, van mijn 13e tot mijn 16e) voedde ik fv en "onbeperkt" op verzoek, werkte eigenlijk prima. En zusje is altijd een magere spriet geweest (tot medicatie dat om zeep hielp
1 van mn schoonzussen heeft al laten vallen dat ze een babyshower wil organiseren. Ik weet niet wanneer dat is, want het moet voor mij een verrassing blijven.
Ik heb ook al wat babydingen, maar nog niets zelf gekocht, ik vind het daar nog te vroeg voor. Mn moeder is al babydingen gaan verzamelen toen ik ruim 10 jaar geleden het huis uit ging en nog echt niet aan nageslacht wilde denken. Dus ik ga daar eens op zolder kijken wat er allemaal staat, ik wil iig de box, badje en een ledikantje. Van Moeders voor moeders kreeg ik een soort wikkeldeken, ook erg handig. En van vrienden een rompertje met olijke tekst, die konden zich niet meer inhouden
Flessen lijkt me erg ingewikkeld en ook veel werk. Je moet vanalles afwegen en uitkoken en als je 's nachts een voeding moet geven, kan je je bed uit. En ook speciale dingen voor kopen zoals steriliseerding, flessen en spenen, bewaardingen, etc. Dus ik wil gewoon barf geven, uit eigen tiet. Mn memmen hoef ik niet af te wegen of uit te koken. En die dingen zitten er niet voor niets en het zal vast een goede reden hebben waarom ze nu al tot bloemkoolformaat zijn gegroeid. En ik heb de luxe dat ik zeker tot een jaar gewoon thuis zonder te kolven zelf voeding kan geven.
Ik heb ook al wat babydingen, maar nog niets zelf gekocht, ik vind het daar nog te vroeg voor. Mn moeder is al babydingen gaan verzamelen toen ik ruim 10 jaar geleden het huis uit ging en nog echt niet aan nageslacht wilde denken. Dus ik ga daar eens op zolder kijken wat er allemaal staat, ik wil iig de box, badje en een ledikantje. Van Moeders voor moeders kreeg ik een soort wikkeldeken, ook erg handig. En van vrienden een rompertje met olijke tekst, die konden zich niet meer inhouden
Flessen lijkt me erg ingewikkeld en ook veel werk. Je moet vanalles afwegen en uitkoken en als je 's nachts een voeding moet geven, kan je je bed uit. En ook speciale dingen voor kopen zoals steriliseerding, flessen en spenen, bewaardingen, etc. Dus ik wil gewoon barf geven, uit eigen tiet. Mn memmen hoef ik niet af te wegen of uit te koken. En die dingen zitten er niet voor niets en het zal vast een goede reden hebben waarom ze nu al tot bloemkoolformaat zijn gegroeid. En ik heb de luxe dat ik zeker tot een jaar gewoon thuis zonder te kolven zelf voeding kan geven.
Nou Koekje dat zegt nog niks, ik had al lekkage met 3 maanden, en toen madam geboren was 0,0 borstvoeding.koekje schreef: 1 van mn schoonzussen heeft al laten vallen dat ze een babyshower wil organiseren. Ik weet niet wanneer dat is, want het moet voor mij een verrassing blijven.
En uitkoken van de flessen hoeft tegenwoordig niet meer.
Ja, of het lukt is altijd een tweede natuurlijk. Ik heb wel al aangegeven in het zkh dat ik borstvoeding wil geven, dus als het niet lukt, mogen ze er van mij gelijk een borstvoedingsconsulentemevrouw bijhalen.