De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66
Ik heb heel veel info gehaald van www.borstvoeding.com. Staan ook veel tips op voor als je teveel of juist te weinig melk hebt, en voor alle andere veel voorkomende problemen. Heeft mij ontzettend geholpen.
Kolven kun je soms niet omheen, laat je ook daarin goed adviseren, als je het verkeerd doet kun je heel wat schade aanrichten.
Kolven kun je soms niet omheen, laat je ook daarin goed adviseren, als je het verkeerd doet kun je heel wat schade aanrichten.
Laatst gewijzigd door Kim_S op wo 11 sep 2013, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen babyshower gedaan. Ik heb al zoveel kleertjes!
Schoonmoeder bleek al voordat we wat hadden verteld haar vermoedens te hebben en had alvast wat kleertjes gekocht. En zodra we het hadden verteld is ze compleet los gegaan met haar breipennen
.
Ik heb een ongelooflijke hoeveelheid hele mooie kleertjes gekregen van een een clubgenoot en heb van haar ook een mooie combiwagen en maxicosi overgenomen. Verder een mooie lichtgrenen complete baby/kinderkamer overgenomen van een collega, inclusief box en kinderstoel. Dus eigenlijk heb ik maar weinig nieuw hoeven te kopen. En dan had ik ook nog van collega's kadobonnen van de prenatal gekregen.
Schoonmoeder bleek al voordat we wat hadden verteld haar vermoedens te hebben en had alvast wat kleertjes gekocht. En zodra we het hadden verteld is ze compleet los gegaan met haar breipennen
Ik heb een ongelooflijke hoeveelheid hele mooie kleertjes gekregen van een een clubgenoot en heb van haar ook een mooie combiwagen en maxicosi overgenomen. Verder een mooie lichtgrenen complete baby/kinderkamer overgenomen van een collega, inclusief box en kinderstoel. Dus eigenlijk heb ik maar weinig nieuw hoeven te kopen. En dan had ik ook nog van collega's kadobonnen van de prenatal gekregen.
Ik hoef (zo voelt het) bijna niets meer te kopen.
Ik wil ook borstvoeding geven, schaf me wel een flesje aan. Want voor andere is het ook leuk om de baby de fles te mogen geven. En om ze nu mijn tiet in de handen te duwen.
Ledikant, commode aankleedkussen matras, badje, tummy tub, luieremmer kinderwagen, maxi cosi is al in bezit. Kledingkast is ingebouwd.
Talkpoeder, sudocreme zinkzalf in jaar voorraad.
Spuugdoekje hebben we een stapel, nagelvijltje.
Dus nog wat rompers, badcape en luiers en het feest kan beginnen
Ik wil ook borstvoeding geven, schaf me wel een flesje aan. Want voor andere is het ook leuk om de baby de fles te mogen geven. En om ze nu mijn tiet in de handen te duwen.
Ledikant, commode aankleedkussen matras, badje, tummy tub, luieremmer kinderwagen, maxi cosi is al in bezit. Kledingkast is ingebouwd.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij BV weet je nooit met zekerheid hoeveel je baby gedronken heeft.Martine-Tom schreef: @Orinake, waarom bij bv wel op verzoek en bij fv niet?
(Wondere wereld hoor, die pasgebakken babies).
Zusje (ik was zorgzus, van mijn 13e tot mijn 16e) voedde ik fv en "onbeperkt" op verzoek, werkte eigenlijk prima. En zusje is altijd een magere spriet geweest (tot medicatie dat om zeep hielp)
Ze zeggen wel: 2 volle borsten, maar hoeveel is een volle borst?
Bij FV zie je wat ze werkelijk binnen hebben.
Koekje wat betreft de BV...
Ik heb als baby BV gekregen van een andere mama.
Mijn eigen ma (die nochthans goed voorzien is) had geen druppel melk, de mama bij haar op de kamer gaf haar eigen 2-ling volledig BV, mij zo goed als volledig en nog een ander kindje een aantal voedingen en die vrouw was zo plat als een plank...
Dus de omvang van je boobies doet niets ter zake
Ondanks van het vele aanleggen krijg ik de productie hier ook niet op het volume dat Éydis nodig heeft helaas...
Daarom dat ze ook te veel gewicht verloor en nu deels op flessen staat.
Volgens de KA krijgt ze nog te weinig flessen, maar ze drinkt ze toch niet leeg.
Oh en wat betreft de flessen: die worden door de dag gewoon omgespoeld hoor
En het opwarmen van de flesjes: dat is ook geen noodzaak meer :p In het ziekenhuis krijg je nu gewoon koude flesjes
Nadia, jouw uitset is al compleet.
Ik ben al wel eens aan het kijken voor kleine weckpotjes, voor babyvoer. En ik wil zelf een babydeken quilten/patchwork maken. Maar daarvoor moet ik nog dingen halen en mn naaimachien moet nog steeds eerst eens nagekeken worden. Zelf wat babykleertjes maken lijkt me ook leuk. Breien en haken kan ik niet, maar met de machine gaat me zelf maken wat beter af. Online kan je leuke stofjes kopen. Misschien dat ik ook zelf een hemeltje maak.
Ik heb bij schoonzus al een bestelling gedaan voor veel home made wasmiddel, een dekentje van grannysquares en een mutsje met oortjes, mn moeder staat al startklaar met de verfkwast om boven de boel op te knappen. Langzaamaan krijg ik ook al wat nesteldrang; ik moet voor mijn gevoel veel wecken en inmaken, 3x zoveel als normaal. Volgens mij krijgen we dit jaar een strenge hongerwinter. Poetsen heb ik nog niet zo'n behoefte aan
Waar wassen en soppen jullie de baby mee? Ik heb het idee dat er niet zoveel keus is. Weleda is met calendula en dat doet raar op mijn huid. Zwitsal vind ik vreselijk meuren. Zarqua (van de Tuinen) is nogal duur en ook met calendula. Huismerk stinkt vaak ook en is niet hippie-verantwoord.
Ik heb graag iets wat hippie-verantwoord is, want ik mag rekening houden met de mogelijkheid van een eczeemkind. En mijn hormonen zeggen tegen mij dat ik allemaal biologische dingen moet halen.
Voor mezelf gebruik ik op het moment Dr Organic en andere dingen van de Tuinen, voor in huis ekohuismerk van de Jumbo en Ecover en zo'n ander biologisch merk met sinaasappelsmaak. Wassen doe ik met home made wasmiddel van schoonzus.
Wat doen jullie met blije huisdieren? Ot en Sien vonden mij uiteraard altijd al leuk, maar nu is het ook voor mij een beetje teveel. Ik heb constant 2 harige klittenbandjes om me heen en ze moeten zelfs op schoot als ik in de keuken sta te koken.
Ik merk het ook met honden. De logeerhond heeft hier alleen op mijn voeten gelegen en bleef de hele tijd bij mij, terwijl ik haar niet eens heb uitgelaten en we door de warmte maar weinig spelletjes hebben gedaan. Joep en Gijs zijn altijd blij met visite, maar ze waren amper te houden. Hond van zwager en schoonzus was ook door het dolle heen met mijn komst en moest de hele tijd bij mij zitten.
Ik ben al wel eens aan het kijken voor kleine weckpotjes, voor babyvoer. En ik wil zelf een babydeken quilten/patchwork maken. Maar daarvoor moet ik nog dingen halen en mn naaimachien moet nog steeds eerst eens nagekeken worden. Zelf wat babykleertjes maken lijkt me ook leuk. Breien en haken kan ik niet, maar met de machine gaat me zelf maken wat beter af. Online kan je leuke stofjes kopen. Misschien dat ik ook zelf een hemeltje maak.
Ik heb bij schoonzus al een bestelling gedaan voor veel home made wasmiddel, een dekentje van grannysquares en een mutsje met oortjes, mn moeder staat al startklaar met de verfkwast om boven de boel op te knappen. Langzaamaan krijg ik ook al wat nesteldrang; ik moet voor mijn gevoel veel wecken en inmaken, 3x zoveel als normaal. Volgens mij krijgen we dit jaar een strenge hongerwinter. Poetsen heb ik nog niet zo'n behoefte aan
Waar wassen en soppen jullie de baby mee? Ik heb het idee dat er niet zoveel keus is. Weleda is met calendula en dat doet raar op mijn huid. Zwitsal vind ik vreselijk meuren. Zarqua (van de Tuinen) is nogal duur en ook met calendula. Huismerk stinkt vaak ook en is niet hippie-verantwoord.
Ik heb graag iets wat hippie-verantwoord is, want ik mag rekening houden met de mogelijkheid van een eczeemkind. En mijn hormonen zeggen tegen mij dat ik allemaal biologische dingen moet halen.
Voor mezelf gebruik ik op het moment Dr Organic en andere dingen van de Tuinen, voor in huis ekohuismerk van de Jumbo en Ecover en zo'n ander biologisch merk met sinaasappelsmaak. Wassen doe ik met home made wasmiddel van schoonzus.
Wat doen jullie met blije huisdieren? Ot en Sien vonden mij uiteraard altijd al leuk, maar nu is het ook voor mij een beetje teveel. Ik heb constant 2 harige klittenbandjes om me heen en ze moeten zelfs op schoot als ik in de keuken sta te koken.
Ik merk het ook met honden. De logeerhond heeft hier alleen op mijn voeten gelegen en bleef de hele tijd bij mij, terwijl ik haar niet eens heb uitgelaten en we door de warmte maar weinig spelletjes hebben gedaan. Joep en Gijs zijn altijd blij met visite, maar ze waren amper te houden. Hond van zwager en schoonzus was ook door het dolle heen met mijn komst en moest de hele tijd bij mij zitten.
Ja alleen nog een box van 'grote meubels' moet aangeschaft worden. Maar ik heb nog een bench over
Boxkleed heb ik al. En ik heb ook een zitzak achtige kussen ipv een wipstoeltje ( beter voor het rugje).
De huisdieren zijn hier niet extra blij als normaal. Aysa kent maar 1 standje en dat is uber happy
En Kain? Tja. das Kain
Tuurlijk kan ik me nog 100 dingen bedenken wat ik nodig heb (zou willen hebben). Maar het grootste gedeelte is naar mijn idee al aangeschaft
Baden kun je je kindje toch ook gewoon enkel in water doen?
Zelf vind ik zwitsal wel lekker ruiken, dus ga dat wel gebruiken. Huismerken idem.
Waar douche je jezelf mee?
De huisdieren zijn hier niet extra blij als normaal. Aysa kent maar 1 standje en dat is uber happy
Tuurlijk kan ik me nog 100 dingen bedenken wat ik nodig heb (zou willen hebben). Maar het grootste gedeelte is naar mijn idee al aangeschaft
Baden kun je je kindje toch ook gewoon enkel in water doen?
Zelf vind ik zwitsal wel lekker ruiken, dus ga dat wel gebruiken. Huismerken idem.
Waar douche je jezelf mee?
Ik gebruik nu Dr Organic; biologisch merk uit Engeland wat ze bij de Tuinen verkopen. Ow, voor de buikbult en memmen heb ik van die speciale crème uit de bio-lijn van de Hema. Ik zit er ook eens over te denken om een bestelling bij Lush te doen.
Dr Organic heeft geen babyspul en Lush vind ik te geparfumeerd voor baby, als ze al babywas hebben. Ik ben in A'dam wel eens langs de winkel daar gelopen en vond het er sterk ruiken.
Dr Organic heeft geen babyspul en Lush vind ik te geparfumeerd voor baby, als ze al babywas hebben. Ik ben in A'dam wel eens langs de winkel daar gelopen en vond het er sterk ruiken.
Kun je dat van dr organic niet voor de beeb gebruiken?
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
De baby: wassen met Galenco - weleda of Zwitsal, echter dit maar om de 2 dagen, de andere dagen gewoon waterkoekje schreef:
Waar wassen en soppen jullie de baby mee?
Wat doen jullie met blije huisdieren?
De blije huisdieren... tja Die worden heel kort gehouden momenteel.
Lykaios kan wel los als Éydis op schoot zit, hij komt gewoon dag zeggen, maar nadien legt hij zich neer naast de zetel en negeert hij haar eigenlijk gewoon.
Isack en Illa zijn veel te enthousiast en zouden op zo'n moment happen (Toen ik uit het ziekenhuis kwam heeft Illa uit enthousiasme ook men arm vast gehad (gewoon vastpakken, niet doorbijten he want behalve kwijl op men trui zag je niks)) dus die mogen enkel los in huis als zij boven slaapt of als ze in haar park ligt. En dan nog moeten we Isack in het oog houden, die zou er immers gewoon bijspringen de zot :p
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Maak van die stapel spuugdoekjes maar 3 stapels, want daar kun je nooit genoeg van hebbenNadia schreef: Ik hoef (zo voelt het) bijna niets meer te kopen.
Denk ook aan een kruikje + hoes, dekentje(s) lakens, hoeslakens, molton onderleggers, hydrofielluiers, thermometer (een gewone en 1 voor het badje), slaapzakjes, haarborstel, mutsje(s), sokjes, en eventueel een babyfoon.
Wat doe je over het aankleedkussen? Wil je daar een hoes voor of gebruik je een handdoek? (ik heb dat laatste gedaan en beviel prima)
Sudocreme zou ik niet meer kopen. Daar krijg je tzt meer dan genoeg van (hoeveel potjes ik wel niet gekregen heb in die tijd....terwijl ik ze niet gebruikte)
Is dat overigens nog dat je bij diverse winkels zo'n geboortedoos kunt ophalen? Vroeger was dat bij de C1000 en kruidvat geloof ik.
Daar vind ik het te sterk voor. Ik merk bv dat als ik een vette huid heb, dat heel goed weggaat met wassen met Dr Organic.Nadia schreef: Kun je dat van dr organic niet voor de beeb gebruiken?
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
wat spuugdoekjes betreft, ik heb een lading van deze gekocht:

2.99€/10st en zijn super handig!

2.99€/10st en zijn super handig!
Hihi, klopt hoor. zeker is mijn uitzet nog niet compleet. Wat betreft de kruik. Ik vraag me echt af of ik zo'n ijzeren moet kopen, of ik niet daar kom met mijn plastic kruik en of hittepit kussen.**Jolanda** schreef: Maak van die stapel spuugdoekjes maar 3 stapels, want daar kun je nooit genoeg van hebben
Denk ook aan een kruikje + hoes, dekentje(s) lakens, hoeslakens, molton onderleggers, hydrofielluiers, thermometer (een gewone en 1 voor het badje), slaapzakjes, haarborstel, mutsje(s), sokjes, en eventueel een babyfoon.
Wat doe je over het aankleedkussen? Wil je daar een hoes voor of gebruik je een handdoek? (ik heb dat laatste gedaan en beviel prima)
Sudocreme zou ik niet meer kopen. Daar krijg je tzt meer dan genoeg van (hoeveel potjes ik wel niet gekregen heb in die tijd....terwijl ik ze niet gebruikte)
Is dat overigens nog dat je bij diverse winkels zo'n geboortedoos kunt ophalen? Vroeger was dat bij de C1000 en kruidvat geloof ik.
Ik heb al een aantal aankleedhoezen voor over het kussen. ik geloof een stuk of 3. mocht ik het daar niet mee redden heb ik er zo een handdoek over gelegd.
hoeslakens heb ik al. hydrofielluiers ga ik nog een stapel van aanschaffen. ik heb verder nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel washandjes, die ook kunnen fungeren als spugdoekjes. Toch?
Ik wil me ook nog een paar overslag rompertjes gaan halen. Maar ik ga een hoop kleding krijgen van vrienden die nog over hebben. dus ik wacht even met aanschaffen.
Campingbedje krijg ik als kraam cadeau. en een babyphone moet nog aangeschaft worden. Ik weet alleen nog niet wat ik wil. (met of zonder beeld)
Ja, ik heb de felicitasdoos (etos) en de blije doos (prenatal) al in huis. Daar komt dan na de geboorte nog een vervolg op. Verder kun je inderdaad bij C1000, Plus en volgens mij ook bij kruidvat op vertoon van het geboortekaartje een doos afhalen.**Jolanda** schreef: Is dat overigens nog dat je bij diverse winkels zo'n geboortedoos kunt ophalen? Vroeger was dat bij de C1000 en kruidvat geloof ik.
Voor die felicitasdoos en blije doos kun je je opgeven via internet en dan krijg je een afhaalbericht. Door je op te geven krijg je vervolgens ook allerlei reclamefolders en tijdschriftjes thuis bezorgd, en daar zitten dan soms ook weer handige kortingsbonnen bij en een kaartje waarmee je bij de babydump nog een pakket af kunt halen.
Dit doen wij hier met de dieren:

Lekker op een hoopje knuffelen met z'n allen. Die baby heeft hier geen kruik nodig, multifunctionele Teckel 8)
Even kort wat antwoordjes:
- Babyshower: weet niet beter dan dat dit als verrassing voor je wordt gedaan. Ik heb een high-tea gekregen met een massa mensen. Mand vol cadeautjes erbij met een babyfoto van iedereen er op. Cadeautje mocht pas open als ik had geraden van wie de babyfoto was... Duurde wel even die middag!
- Babyverzorging: ik heb Weleda gezichtscreme, billencreme, cremebad, welterustenbad en wasgel en de billendoekjes van Zwitsal sensitive, zonder die vieze parfum. Verder ook wat producten van de Kruidvat Pure& Nature (bio) baby lijn. Dat is ook heel lekker spul en betaalbaarder dan Weleda
Wat betreft de borstvoeding Koek... Je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen. Hoop het beste voor jou!

Lekker op een hoopje knuffelen met z'n allen. Die baby heeft hier geen kruik nodig, multifunctionele Teckel 8)
Even kort wat antwoordjes:
- Babyshower: weet niet beter dan dat dit als verrassing voor je wordt gedaan. Ik heb een high-tea gekregen met een massa mensen. Mand vol cadeautjes erbij met een babyfoto van iedereen er op. Cadeautje mocht pas open als ik had geraden van wie de babyfoto was... Duurde wel even die middag!
- Babyverzorging: ik heb Weleda gezichtscreme, billencreme, cremebad, welterustenbad en wasgel en de billendoekjes van Zwitsal sensitive, zonder die vieze parfum. Verder ook wat producten van de Kruidvat Pure& Nature (bio) baby lijn. Dat is ook heel lekker spul en betaalbaarder dan Weleda
Wat betreft de borstvoeding Koek... Je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen. Hoop het beste voor jou!