De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Wat betreft die borstvoeding... Ik ben helaas niet gezegend met een riante voorgevel, maar ik had (we hebben het nu op orde) voldoende voor een weeshuis...
De grote van de voorgevel zegt helaas niks over de hoeveelheid melk die je hebt...

Ik geef Evi bv op verzoek... Nu is dat elke 3-4 uur, maar af en toe is het elke 2 uur... Of zoals vannacht ineens 6 uur niet... (En laat me zeggen dat dat niet fijn is voor de pijnlijkheid van je voorgevel ;), leverde me wel een mooi voorraadje gekolfde melk op)

Wat betreft het cb... Je moet gewoon doen wat voor jezelf goed voelt... Ik heb het hier gelukkig redelijk getroffen met een cb die goed meedenkt wbt bv, rapley, etc
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Hier komt er geen zwitsal binnen voor de baby. Daar zit propylene glycol in. Je weet wel, antivries.
Hema heeft een vrij goede lijn, de natural serie.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

40 weken, 6 dagen en nog geen beweging. Nou ja, wel veeeeeeel beweging, maar niet de goeie kant op.
Puuuuuuuuuuukkkkkkkkiiiiiieeeee!!!!! Schiet nou eens op!
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Balen Sonja dat er geen neerwaartse beweging is.

De loodgieters en consorten zijn nog bezig bij jou? Anders wacht pukkie vast totdat die klaar zijn.

Vonden en vinden de zwangere dames (en de net mamma's) het niet apart dat ze niet meer ongesteld werden/worden?
Ik weet nog goed dat ik daar echt even aan moest wennen in het begin. Later vond ik het alleen maar fijn.

En wie deed/doet er allemaal mee aan moeders voor moeders?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Sonja schreef: 40 weken, 6 dagen en nog geen beweging. Nou ja, wel veeeeeeel beweging, maar niet de goeie kant op.
Jij hebt al in zoveel dingen "verwonderd"...., dit is vast het eerste kind dat blijft zitten!!! :-X :-X :-X :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

GRAPJE...................... :-* :-* :-*
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

**Jolanda** schreef: Balen Sonja dat er geen neerwaartse beweging is.

De loodgieters en consorten zijn nog bezig bij jou? Anders wacht pukkie vast totdat die klaar zijn.

Vonden en vinden de zwangere dames (en de net mamma's) het niet apart dat ze niet meer ongesteld werden/worden?
Ik weet nog goed dat ik daar echt even aan moest wennen in het begin. Later vond ik het alleen maar fijn.

Apart? Heeeeeeeeeeeerlijk! Daarvoor zou ik wel altijd zwanger willen zijn!
Maar helaas voor mij betekent zwanger zijn ook bekkeninstabiliteit, en dus al die tijd niet mobiel zijn. En er moet na 9 maanden dan (na een bevalling  :-X) NOG een ukje bezig gehouden worden hier  ::)
Hmmmm, toch maar niet dan...  :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Pauline schreef: Jij hebt al in zoveel dingen "verwonderd"...., dit is vast het eerste kind dat blijft zitten!!! :-X :-X :-X :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

:2funny: :2funny: :2funny:
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Sonja schreef: 40 weken, 6 dagen en nog geen beweging. Nou ja, wel veeeeeeel beweging, maar niet de goeie kant op.
Morgen op 41 weken he ;)
Krijg jij nu vaker controles? (vroedvrouw/gyne)
Misschien ook eens proberen: mijn ma ging voor me staan en zei: kleine baby je ligt al goed, maar je moet meer naar onderen, gewoon altijd rechtdoor en als je het licht gezien hebt gil je maar :)
(hielp niet hoor :p ze bleef nog vrolijk zitten tot 41 weken :)

**Jolanda** schreef:
Zalig vond ik dat, zeker nu... ik heb de indruk dat ik niet anders doe dan naar de wc lopen :(
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

**Jolanda** schreef: Balen Sonja dat er geen neerwaartse beweging is.

Loodgieter is bijna klaar. Het is wel heel erg mooi geworden!

Niet ongesteld worden heb ik eigenlijk niet gemist. Was ik heel snel aan gewend in dit geval. Ik vond het wel gek toen ik vanwege medicijnen geen cyclus meer had, maar dat gaf ook allerlei lichamelijke klachten waar ik niet zo blij mee was. Dit voelde toch een stuk natuurlijker.

Met moeders voor moeders heb ik jaren geleden ruzie gehad, dus daar was ik dusdanig op afgeknapt dat ik niet heb meegedaan.
Was wel een idioot verhaal trouwens. Ik woonde toen net op mezelf in een appartementje en had een nieuwe telefoonaansluiting in gebruik genomen. Bleek dat Moeders voor Moeders een foutje had gemaakt in een infofoldertje dat ze bij huisartsenpraktijken en verloskundigen hadden verspreid. Daar stond dus mijn telefoonnummer in! Ik werd werkelijk platgebeld door vrouwen die hun pies bij me kwijt wilden. Kwam ik 's avonds thuis uit mijn werk, stond m'n hele voicemail vol. Nu was ik actief als jeugdtrainster en secretaris bij een tweetal sportverenigingen en als mensen dan alleen maar naam en telefoonnummer inspraken, dan moest ik dus nog terugbellen ook, terwijl het 9 van de 10 keer dan om Moeders voor Moeders bleek te gaan.
Ik heb diverse keren contact gehad met Moeders voor Moeders, maar ze hebben het nooit opgelost. Ze vonden dat ik voor het goede doel best even tegen die mensen kon zeggen wat het juiste nummer was. Dat deed ik ook, maar het kostte mij wel veel tijd, ergernis en ook telefoonkosten. Ik was dus voor mijn leven lang klaar met die organisatie.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Pauline schreef: Jij hebt al in zoveel dingen "verwonderd"...., dit is vast het eerste kind dat blijft zitten!!! :-X :-X :-X :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Nou, dat schijnt toch wel vaker te zijn gebeurd volgens youtube. Zo was er een vrouw van dik in de 70 waarbij ze een versteende baby hebben gevonden die al 45 jaar in haar baarmoeder bleek te zitten.  :-X

Ik was niet van plan nog 45 jaar te wachten, hoor.  :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Sonja schreef: Nou, dat schijnt toch wel vaker te zijn gebeurd volgens youtube. Zo was er een vrouw van dik in de 70 waarbij ze een versteende baby hebben gevonden die al 45 jaar in haar baarmoeder bleek te zitten.  :-X

Ik was niet van plan nog 45 jaar te wachten, hoor.  :biggrin2:
:o :o :o :-X
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ow, ik heb nog steeds dat als ik in de winkel loop en de maandverbanden zijn in de aanbieding, ik de neiging heb om de kar eens goed te vullen. Ik heb nog steeds wat liggen op het plankje in het toilet, misschien maar weer eens in de kast opbergen.

Ik doe mee aan Moeders voor moeders, uit principe en mijn moeder heeft vroeger ook meegedaan. Ik ben relatief snel (als je alles bij elkaar optelt) en makkelijk zwanger geraakt, ondanks dat ik medicatie heb gebruikt waar mn prolactinewaarde van verhoogd werd en ik in theorie minder vruchtbaar van zou zijn. En ik heb van mezelf een cyclus die helemaal volgens het boekje is en echt heel strak en regelmatig.
Ook ik heb genoeg mensen in mijn directe omgeving waarbij een zwangerschap niet vanzelf zal komen en dan moeten er altijd kunstgrepen aan bod komen. En iedere vruchtbaarheidsbehandeling betekent dat de vrouw pregnyl zou moeten gebruiken. In NL is een dringend tekort aan pregnyl. Het vervangende middel is niet alleen erg duur (mag je zelf betalen), maar werkt ook minder. Dit resulteert ertoe dat deze vrouwen en mannen hun kinderwens gedwongen (tijdelijk) opzij moeten zetten.
Ik gun iedereen een kind die dat wil en als ik mensen kan helpen door ze zeg maar een beetje van mijn vruchtbaarheid te geven, dan doe ik dat.
Je moet gewoon niet in die flessen ruiken, dan valt het best mee  :P
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

orinake schreef: Morgen op 41 weken he ;)
Krijg jij nu vaker controles? (vroedvrouw/gyne)
Misschien ook eens proberen: mijn ma ging voor me staan en zei: kleine baby je ligt al goed, maar je moet meer naar onderen, gewoon altijd rechtdoor en als je het licht gezien hebt gil je maar :)
(hielp niet hoor :p ze bleef nog vrolijk zitten tot 41 weken :)

Zalig vond ik dat, zeker nu... ik heb de indruk dat ik niet anders doe dan naar de wc lopen :(
Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis. Dan gaan ze een hartfilmpje van de kleine maken en daarna moet ik door naar de gyn om te bespreken of we iets moeten gaan doen om het te bespoedigen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

- ananas eten
- vozen met meneer Sonja
- ritje bij Plien in de auto doen
- wonderolie innemen
- touwtje springen

Wie nog meer tips?  :biggrin2:
Sonja