Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?

-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Hmmm, ja ik heb nu ook even gegoogeld  :-\  het verklaart mij wel het een en ander:
http://journalofprolotherapy.caringmedi ... nsaids.pdf
[/quote]

Bizar om te lezen toch.  :-\
Geeft voor mij wel aanleiding zo veel mogelijk zonder de NSAID te proberen Dommelsch te helpen.

Hopelijk komt de Cox Compositum vandaag of morgen binnen, al moet ik zeggen dat ik -als een havik naar mijn meisje glurend- de "moeilijke" momenten nu even minder aanwezig vind lijken. Misschien heeft wat rust haar ook goed gedaan? Was het de omschakeling naar vochtig, kouder weer? Enniewee; eens kijken wat de CC doet, en hopen dat het -letterlijk- soepeltjes verloopt voor de beer.  ;)
Lil

Bericht door Lil »

[quote="-Saskia-"]
Geeft voor mij wel aanleiding zo veel mogelijk zonder de NSAID te proberen Dommelsch te helpen.

Hopelijk komt de Cox Compositum vandaag of morgen binnen, al moet ik zeggen dat ik -als een havik naar mijn meisje glurend- de "moeilijke" momenten nu even minder aanwezig vind lijken. Misschien heeft wat rust haar ook goed gedaan? Was het de omschakeling naar vochtig, kouder weer? Enniewee; eens kijken wat de CC doet, en hopen dat het -letterlijk- soepeltjes verloopt voor de beer.  ;)
[/quote]

IK duim met je mee!
Wat hier dus echt echt echt het allerbeste van alles helpt: een jas aan bij kouder en vochtiger weer. Van regenjas tot dunne fleecejas tot hele dikke winterjas. Ik heb ze allemaal en het scheelt enorm in kreupelheid.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ja hier scheelde een jas ook erg veel.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

[quote="hannabelgje"]
Ja hier scheelde een jas ook erg veel.
[/quote]

::) Hmmmja, maarja... een beer met een jas aan. Dat is wel euh... een beetje ijsbeer met muts-idee?  ;)
Wodka heeft wel een jas gekregen vorig jaar, dat deed haar oude botjes goed. Maar voor Dommelsch zie ik dat (nog) niet zo gebeuren. Denk ook dat het arme schaap geen idee heeft wat haar overkomt en geen stap meer zet.  ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Frank had ook een flinke vacht. Ik zou gewoon eens voelen op haar huid, hoe warm het is als ze binnenkomt van een wandeling. Een natte vacht is sowieso niet goed voor spieren en gewrichten.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

[quote="hannabelgje"]
Frank had ook een flinke vacht. Ik zou gewoon eens voelen op haar huid, hoe warm het is als ze binnenkomt van een wandeling. Een natte vacht is sowieso niet goed voor spieren en gewrichten.
[/quote]

Nee, maar een Newf uit het water houden is ook dierenmishandeling.  ;) En met jas en al aan het water in, lijkt me nou óók niet de bedoeling.  ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="hannabelgje"]
[/quote]

Maar een beer wordt niet echt nat tot op de huid natuurlijk. Die hebben eigenlijk al een regenjas.

Van goede visolie gaat ze zeker ook aan de dunne?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ookal wordt het niet nat tot op de huid, het is wel koud. En koud is niet goed bij slechte spieren en gewrichten. De vacht van een Frank werd ook niet nat tot op de huid.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="-Saskia-"]

[/quote]
Tja, maar aan de andere kant...wat moet je anders? Soms heb je gewoon geen andere keus...Ik zou ook inderdaad eerst eens afwachten of de CC helpt, afdoende...
Weet je, ik ben een heel enthousiast gebruiker van bouillon (eigenste gemaakte dan, hè)...er zitten allerlei goede stofjes in, oa GAG's, die helpen bij gewrichtsproblemen. En tis nog lekker ook.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik heb de cox compositum ook gebruikt bij Fjurdy, eerst gewoon over zijn eten maar dat hoefde hij op een gegeven moment niet meer.
Nu moet ik het in zijn bek spuiten anders krijg ik het er niet meer in.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

[quote="eelke"]
Maar een beer wordt niet echt nat tot op de huid natuurlijk. Die hebben eigenlijk al een regenjas.

Van goede visolie gaat ze zeker ook aan de dunne?
[/quote]

Visolie heb ik hier nog wel, kan ik ook nog proberen. Ik weet niet meer of ze daar van aan de dunne ging.  :-\
Eerst maar even zien wat de CC doet. Helaas nog geen bezorging gezien/gehoord vandaag. Moet zo nog even de deur uit, zal je net zien dat ze dan voor de deur (hebben ge)staan.  ::)
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

[quote="tt-tjes"]
Ik heb de cox compositum ook gebruikt bij Fjurdy, eerst gewoon over zijn eten maar dat hoefde hij op een gegeven moment niet meer.
Nu moet ik het in zijn bek spuiten anders krijg ik het er niet meer in.
[/quote]

Hmmm, dat zou bij Dommelsch misschien ook nog wel een klein issue worden. Die probeert ook zoveel mogelijk om de Psyllium Husk heen te eten. Nu ben ik slimmer en meng ik dat lekker met stukjes spiervlees die ik klein maak en door het papje heen roer. Zo gaat er toch genoeg in met het eten. Moet de CC met eten worden gegeven? Want met een spuitje in haar bek doen, is misschien nog wel de slimste oplossing. Of smaakt het heel vies?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="-Saskia-"]
Visolie heb ik hier nog wel, kan ik ook nog proberen. Ik weet niet meer of ze daar van aan de dunne ging.  :-\
Eerst maar even zien wat de CC doet. Helaas nog geen bezorging gezien/gehoord vandaag. Moet zo nog even de deur uit, zal je net zien dat ze dan voor de deur (hebben ge)staan.  ::)
[/quote]

Hier wordt eigenlijk altijd alles bij de buren afgegeven, wel handig, heb je het tenminste die dag nog.

Volgens mij is de doils heel goed, en heb je daar 3 varianten van, waaronder ook een variant voor botten en gewrichten...
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

eelke schreef: Hier wordt eigenlijk altijd alles bij de buren afgegeven, wel handig, heb je het tenminste die dag nog.

Volgens mij is de doils heel goed, en heb je daar 3 varianten van, waaronder ook een variant voor botten en gewrichten...
De visolie was houdbaar tót 2013, dus die heb ik maar weggemikt.  ::)
Mocht het een optie worden, Doils it is dus.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Goeie kans dat ze van visolie aan de slinger gaat :-\
Ik zou de CC naar binnen werken via een stukje "iets lekkers". Want je hebt kans dat ze anders d'r hele bak laat staan. Tenzij ze totaal niet kieskeurig is...? Met een scheutje yoghurt extra red je het dan vast wel.

Plaats reactie