De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ja ik vraag me ook echt af of alles goed gaat met sonja.
Ui gewoon in grove stukken erbij.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik denk en hoop dat Sonja helemaal in de wolken is met haar kleine wondertje en ons - zoals het hoort - helemaal is vergeten. Maakt me niet minder nieuwsgierig... :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Jantina schreef: Ik denk en hoop dat Sonja helemaal in de wolken is met haar kleine wondertje en ons - zoals het hoort - helemaal is vergeten. Maakt me niet minder nieuwsgierig... :biggrin2:
+ 1!!!!!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Nadia schreef: Een hele ui? Of in snippers?

Biefstuk laat ik ook staan. Schoenzool word hier ook niet gewaardeerd.
Vis eet ik wel. Idem voor vacuüm verpakte zalm /paling etc.
Een stukje kaas /wittekorst kaas koop ik 'gewoon' in de super dus dat is nooit van rauwe melk.

Filet american /ossenworst laat ik wel staan. Stom genoeg had ik daar rond 10 weken constant zin in.

Roken heb ik nooit gedaan. Een likeur op zijn tijd ging er wel in. Daar blijven we nu van af. Toen ik 5 weken was heb ik rauwe biefstuk en safari genuttigd. Ik wist toen niet dat ik zwanger was. Maak me er ook niet druk om.
Zolang je daar niet in overdrijft moet je daar niet van wakker liggen ;) Het rauw vlees ben ik wel voorzichtig geweest net als de kattebak, maar ja daar had ik mijn ventje voor he :) hij gaf de honden eten en hij maakte de kattebak schoon :)
Alcohol tja 1 glaasje is geen ramp, al zal ik niet zeggen dat je de hele fles moet uitkuisen he ;)
Ik was bij alle 3 men zwangerschappen al 6 - 7 weken zwanger voor ik het zeker wist (nadeel van onregelmatige cyclussen te hebben) en bij ons Éydis heb ik ook me Cava gedronken als we hier thuis een feestje hadden of bezoek hadden...
Heeft ze niks van over gehouden hoor ;)

Edit: nadia had jij mijn pbtje gehad? pc was uitgevallen tijdens het verzenden dus nu weet ik niet of je het gekregen had.
Laatst gewijzigd door orinake op do 19 sep 2013, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Voor 6 weken zwangerschap is er nog geen bloedcontact, want dan is er nog geen navelstreng.
Ik moet wel zeggen dat ik op vakantie wel veel zin heb gehad in een koud biertje, maar zelfs dingen als Radler (max 2% alcohol) niet heb gegokt. Misschien heb ik teveel dingen gelezen over foetaal alcohol syndroom. Je kind krijgt dat sneller bij binge-drinking en alcoholisme, maar men weet niet waar de grens ligt van alcoholinname.
Het laatste bier dat ik heb gedronken, was op een verjaardag van een vriend van ons. Rond die dagen is mijn conceptie geweest. Ik heb een strakke cyclus, dus wist binnen 1 dag overtijd al dat ik waarschijnlijk zwanger was en heb toen ook dik positief getest.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Naast Sonja is dit ook voor Cupcake de uitgerekende periode... Wie weet is zij ook wel bezig of bevallen? Ik heb haar gisteren een PB gestuurd want neem morgen konijn voor haar mee, maar heb geen adres om het langs te brengen, of misschien wil ze het wel halen? Zal wel overnachten in de vriezer worden  :biggrin2:. Het houdt ons bezig die ukjes!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

hehe nog niets van haar gehoord.
Binnenkort eens ipv een vleeslijntje kijken om een babymeeting te organiseren denk ik :p
Ik wil al die prutskes wel eens zien :)

Ons donsbolletje heeft gisteren haar goedkeuring gekregen van de kinderarts. Gewicht zit EINDELIJK goed!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Vanavond is het pas volle maan, zal je zien dat ze dan gaat bevallen.

Fijn dat Eydis haar gewicht weer goed is. Is ze nog steeds zo'n tevreden kijkend kind?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fijn Tamara! Fedde moet volgende week maandag pas naar het bureau, maar misschien ga ik morgen even naar het inloopspreekuur om te wegen. Ben erg benieuwd...
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

koekje schreef: Vanavond is het pas volle maan, zal je zien dat ze dan gaat bevallen.

Fijn dat Eydis haar gewicht weer goed is. Is ze nog steeds zo'n tevreden kijkend kind?
tis een schatje! gisteren bij de KA ook, ze was zo echt naar mij aan het staren en ineens toverde ze daar haar mooiste glimlach op haar snoet!
Was echt super!
Jantina schreef: Fijn Tamara! Fedde moet volgende week maandag pas naar het bureau, maar misschien ga ik morgen even naar het inloopspreekuur om te wegen. Ben erg benieuwd...
Maandag moeten we naar kind en gezin voor de gehoorstest (maar ze gaan mij ni wijsmaken dat ze ni hoort ze... Als ze huilt en ik spreek jaar aan  is ze direct stil!)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O de gehoortest zijn ze hier thuis al komen doen, was prima gelukkig!
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Ik kreeg net een smsje van Sonja, ze is gistermiddag d.m.v. een keizersnede bevallen van een zoon, hij weegt 4596 gram (om precies te zijn) en heet David  :) :)

Van harte Sonja :-* :-* :-*  en Bassie David, welkom op de wereld !!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nynke schreef: Ik kreeg net een smsje van Sonja, ze is gistermiddag d.m.v. een keizersnede bevallen van een zoon, hij weegt 4596 gram (om precies te zijn) en heet David  :) :)

Van harte Sonja :-* :-* :-*  en Bassie David, welkom op de wereld !!
Jaaaaaaaaaaaa hij is er!!!!!  :groupwave2:

Van harte gefeliciteerd Sonja en meneer Sonja,  met jullie zoon David! Geniet!!!  :-*
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Jantina schreef: O de gehoortest zijn ze hier thuis al komen doen, was prima gelukkig!
doen ze hier helaas niet meer aan huis, dus moet Fanne speciaal verlof nemen want dat kan alleen OVERDAG  ::)

4596gr dat is een flinke baby (en ik dacht dat ons Éydis al een flinke brok was). Toch KS geworden dan. Zat er aan te komen.
Proficiat Sonja!!!!!
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Tjonge Sonja. Das een kleine Goliath  :D ;D
Mooie naam David. Hoop dat de KS is meegevallen. Een 9-ponder is ook niet uit te "poepen" lijkt mij.

Gesloten