Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?

-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lizzy schreef: Goeie kans dat ze van visolie aan de slinger gaat :-\
Ik zou de CC naar binnen werken via een stukje "iets lekkers". Want je hebt kans dat ze anders d'r hele bak laat staan. Tenzij ze totaal niet kieskeurig is...? Met een scheutje yoghurt extra red je het dan vast wel.
We gaan het proberen. Eens kijken hoe kieskeurig mijn "kliko" is.  ;)
Dank voor alle suggesties en adviezen!  :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Heel veel succes! Ik hoop dat je iets vindt wat vlug werkt.
avalon
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door avalon »

Ik vind het moeilijk hoor! Mijn toller zie ik nu achteruit gaan. Ze is erg slap in de achterhand. ze heeft zwaar artrose en krijgt nu sinds een half jaar dagelijks een halve tablet rymadill. Ze mag twee tabletjes per dag en als het veel van het weer is net als nu heeft ze er gewoon twee nodig. Toch wil ze nog graag mee naar buiten en leeft dan helemaal op. Als de koelkast open gaat of er ritselt iets in de keuken staat ze ook voor aan. Ze komt ook nog steeds van haar bank als er visite komt, maar ze hapt nu ook steeds vaker als iemand haar wil aaien, moet in de bench als er kinderen komen spelen, komt niet overeind als wij thuis komen. Heb zoveel geprobeerd van groene os tot sachas blend en van vogel, puur en glucosamine. Maar nu? Ik weet het niet meer, mijn voorgevoel is bevestigd door een dierencommunicator. Die zegt de dood is dichtbij Bijt zich letterlijk vast in het leven. In haar vorige consult twee jaar geleden stond dat ze bang was voor de dood, nu wil ze nog steeds niet dood. Ze is 12 jaar nu (voor een toller is dat de gemiddelde levensverwachting), dus als het leven voor haar nu echt lijden gaat worden dan zal ik toch voor een afscheid kiezen hoe zwaar me dat ook zal vallen. Ben nu bezig met bach dat zal helpen in het loslaten (hoop ik).
Lil

Bericht door Lil »

avalon schreef: Ik vind het moeilijk hoor! Mijn toller zie ik nu achteruit gaan. Ze is erg slap in de achterhand. ze heeft zwaar artrose en krijgt nu sinds een half jaar dagelijks een halve tablet rymadill. Ze mag twee tabletjes per dag en als het veel van het weer is net als nu heeft ze er gewoon twee nodig. Toch wil ze nog graag mee naar buiten en leeft dan helemaal op. Als de koelkast open gaat of er ritselt iets in de keuken staat ze ook voor aan. Ze komt ook nog steeds van haar bank als er visite komt, maar ze hapt nu ook steeds vaker als iemand haar wil aaien, moet in de bench als er kinderen komen spelen, komt niet overeind als wij thuis komen. Heb zoveel geprobeerd van groene os tot sachas blend en van vogel, puur en glucosamine. Maar nu? Ik weet het niet meer, mijn voorgevoel is bevestigd door een dierencommunicator. Die zegt de dood is dichtbij Bijt zich letterlijk vast in het leven. In haar vorige consult twee jaar geleden stond dat ze bang was voor de dood, nu wil ze nog steeds niet dood. Ze is 12 jaar nu (voor een toller is dat de gemiddelde levensverwachting), dus als het leven voor haar nu echt lijden gaat worden dan zal ik toch voor een afscheid kiezen hoe zwaar me dat ook zal vallen. Ben nu bezig met bach dat zal helpen in het loslaten (hoop ik).
Moeilijk hoor!

Zou je de rimadyl niet verhogen? (Als dat helpt). Bach kan helpen met loslaten. Wat verder heel erg belangrijk is is dat jullie als mens het loslaten en vrede mee hebben. De meeste dieren kunnen niet loslaten omdat hun baasjes dat niet kunnen.

Sterkte, het is vreselijk naar je lieverd zo mee te maken (hier een hond van dik 12 en zware artrose, maar daar gaat het gelukkig nog "goed" mee).
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Oke, CC is binnen. Staat op het flesje: zie voor dosering bijsluiter. Hmmtja, die zit er dan dus net weer niet bij.
Weet iemand de dosering voor een beer van ongeveer 45 kg?  :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dosering
Katten en honden:
< 5 kg: 2x daags 5 druppels
Honden 5 tot 10 kilo: 2x daags 10 druppels (2 x ½ ml)
Honden 10 tot 20 kilo: 2x daags 20 druppels (2 x 1 ml)
Honden 20 tot 30 kilo: 3x daags 20 druppels (3 x 1 ml)
Honden > 30 kilo: 3x daags 30 druppels (3 x 1½ ml)
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lizzy schreef: Dosering
Katten en honden:
< 5 kg: 2x daags 5 druppels
Honden 5 tot 10 kilo: 2x daags 10 druppels (2 x ½ ml)
Honden 10 tot 20 kilo: 2x daags 20 druppels (2 x 1 ml)
Honden 20 tot 30 kilo: 3x daags 20 druppels (3 x 1 ml)
Honden > 30 kilo: 3x daags 30 druppels (3 x 1½ ml)
Thnx!!  :-* Fingers crossed!
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Ik zou geen doils kopen maar losse visoliecapsules. Er komt steeds lucht bij als je de doils opent en dan oxideerd het heel snel. In een capsule blijft het dan iets beter goed, want ook die laten wel wat lucht door.  ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Bieke schreef: Google maar eens op Nsaids cartilage.
Hier is 1 artikel. http://beyondhealth.com/CustomPages/art ... NSAIDS.pdf
En wat dierenartsen betreft. Ze verdienen flink aan nsaids.
zoek dan ook even op pubmed naar cartilage en nsaid's  ;)
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik volg deze topic, omdat ik ook zo'n oude sukkelaar van 13 jaar heb, die iedere dag zware pillen met NSAID krijgt. Gisteren realiseerde ik me, dat ik ze zelf ook heb voor mijn eigen artrose. Niet ibuprofen of zo maar hele zware " Tauxib".
Ik gebruik ze alleen als ik echt niet meer kan van de pijn, maar de lijst met gevaren, die daar op staat is nog veel groter als in jullie artikel. Bij de problemen die soms (dus niet eens zelden!) ontstaat zijn hartaanval, angina pectoris, beroerte, TIA, hoge bloeddruk en nog een hele waslijst. Ook de problemen met ingewanden, vooral lever staan erbij. Ze zijn voor mensen trouwens 2 euro 50 per stuk, dus ook niet goedkoop.
Ik heb nog geen enkele ervaring met de alternatieve medicatie voor honden, hij krijgt glucosamine van het kruidvat.
Dank zij jullie, ga ik me nu maar meer verdiepen in artrosemedicatie voor hond en mens.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

De Geijsjes schreef: Ik zou geen doils kopen maar losse visoliecapsules. Er komt steeds lucht bij als je de doils opent en dan oxideerd het heel snel. In een capsule blijft het dan iets beter goed, want ook die laten wel wat lucht door.  ;)
Sorrie maar dit vind ik echt onzin.....Dat gaatje is echt minimaal.  Van gewone visolie moet je enorm hoog doseren wil je het gewenste effect hebben als bij Doils....En dan nog zit je scheef met je EPA....en ETA zit er vaak niet eens in.
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Senta schreef: Sorrie maar dit vind ik echt onzin.....Dat gaatje is echt minimaal.  Van gewone visolie moet je enorm hoog doseren wil je het gewenste effect hebben als bij Doils....En dan nog zit je scheef met je EPA....en ETA zit er vaak niet eens in.
En goed in de ijskast bewaren.....Bruut doet het er geweldig op  :)
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik bewaar het in de koelkast....Ijskast bevriest het bij mij....zou niet moeten mogen volgens de bijlsuiter, maar toch al 2 x gebeurd :-\
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Senta schreef: Ik bewaar het in de koelkast....Ijskast bevriest het bij mij....zou niet moeten mogen volgens de bijlsuiter, maar toch al 2 x gebeurd :-\
Oeps type foutje......ik bedoel ook gewoon de koelkast  :D
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Gonnie schreef: Oeps type foutje......ik bedoel ook gewoon de koelkast  :D
:biggrin2: :biggrin2:Ik dacht al waarom bevriest mijn olie wel en die van jou niet?
Ik vind het toch vreemd...ze vertellen het toch niet voor niets in de bijsluiter, hun beweren dat een visolie van slechte kwaliteit bevriest.
En ja het is nieuwe olie....

Plaats reactie