De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
sella
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
Ja dat kan, maar dat is wel iets om aan de vk te melden.
Drink je genoeg water?
Drink je genoeg water?
Is je bloeddruk goed?Nadia schreef: Kun je door de zwangerschap hoofdpijn krijgen? Ik heb al een paar weken terug kerende hoofdpijn, kan amper helder denken :x
Normaal heb ik echt nooit hoofdpijn.
Bijvoorbeeld.. Kunnen meer oorzaken zijn, idd even melden bij de vk
- Angelique
- 5-sterren

ZinktekortNadia schreef: Kun je door de zwangerschap hoofdpijn krijgen? Ik heb al een paar weken terug kerende hoofdpijn, kan amper helder denken :x
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Geen idee, ik zou het wel even aankaarten bij je volgende controle of even bellen voor de zekerheid.Nadia schreef: Kun je door de zwangerschap hoofdpijn krijgen? Ik heb al een paar weken terug kerende hoofdpijn, kan amper helder denken :x
Zelf gelukkig tijdens mijn zwangerschap nooit last van gehad. (was tevens de enigste periode dat ik helemaal nooit last had van hoofdpijn)
Is vrij normaal het eerste trimester. De eerste 3 maand had ik continu hoofdpijn/misselijkheid/ was vermoeid. Nadien is het hier wel verbeterd.
Eenmaal in't tweede/derde trimester zou ik wel even langs de HA gaan als je niet binnenkort op controle moet want dan kan het idd je bloeddruk zijn
Eenmaal in't tweede/derde trimester zou ik wel even langs de HA gaan als je niet binnenkort op controle moet want dan kan het idd je bloeddruk zijn
Nou je t zegt... Heb echt heeeeel de zwangerschap geen hoofdpijn gehad. Gek eigenlijk!**Jolanda** schreef: Geen idee, ik zou het wel even aankaarten bij je volgende controle of even bellen voor de zekerheid.
Zelf gelukkig tijdens mijn zwangerschap nooit last van gehad. (was tevens de enigste periode dat ik helemaal nooit last had van hoofdpijn)
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Vind ik niet gek.Jantina schreef: Nou je t zegt... Heb echt heeeeel de zwangerschap geen hoofdpijn gehad. Gek eigenlijk!
Ik had vroeger al last van hoofdpijn steeds tijdens dezelfde periode van de maand. Ik kan niet zeggen net voor of na de ongesteldheid, want ik ben het inmiddels vergeten en nu houd ik het niet meer bij. Maar ik weet dat ik toen (middelbare schooltijd) behoorlijk wat pijnstillers nam.
Nu heb ik het nog steeds, alleen niet meer zo heftig als toen (al heb ik ook nu wel eens dagen dat zodra ik opsta er met een hamer op mijn hoofd geslagen word)
Ik denk dat dit dus hormonaal kan zijn. Zoals sommige enorme last van menstruatiepijn kunnen hebben, heb ik het met hoofdpijn ergens in de maand.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
hoofdpijn komt wel vaker voor tijdens een zwangerschap, echter dit moet opgevolgd worden.
als je bloeddruk de oorzaak is dan kan dit ernstige gevolgen hebben als je dit niet opvolgt.
ik heb heel men zwangerschap last gehad van hoofdpijn, maar niet in die mate dat ik het niet kon houden zonder medicatie.
Bij mij viel het enorm op dat de hoofdpijn erger werd als men bloeddruk zakte (lage bloeddruk is blijkbaar mijn handelsmerk tijdens de zwangerschap)
als je bloeddruk de oorzaak is dan kan dit ernstige gevolgen hebben als je dit niet opvolgt.
ik heb heel men zwangerschap last gehad van hoofdpijn, maar niet in die mate dat ik het niet kon houden zonder medicatie.
Bij mij viel het enorm op dat de hoofdpijn erger werd als men bloeddruk zakte (lage bloeddruk is blijkbaar mijn handelsmerk tijdens de zwangerschap)
Sterker nog, ik ging mijn bevalling in met migraine. Volgens de VK had ze dat nog nooit meegemaakt. Ik had het van tevoren gevraagd omdat ik bang was dat het dan niet goed zou gaan. En natuurlijk kreeg ik migraine. Omdat ik na 22 uur weeën nog maar 2 cm ontsluiting had, moest ik naar het ZH. Daar werden de vliezen gebroken en bleek Vilja in het vruchtwater gepoept te hebben dus hup naar de OK voor een spoed KS. Ik weet nog goed dat ik wakker werd uit de narcose en dat de migraine tot mijn verbazing weg was. Dat was ook het eerste wat ik dacht, pas daarna dacht ik aan mijn kind. Tja....
Hmm, water drink ik voldoende. Eet niet extra suiker. Ik ben gisteren om 9u naar bed gegaan. Heb yordi zelfs gevraagd zijn schoenen uit te doen. Kon echt niets van geluid verdragen.
Zink tekort, Hmm ik zie yordi vanavond laat pas weer 22.30 maar zal er dan iets aan doen.
Volgensmij is mijn bloeddruk goed, maar zal hem vanavond op mijn werk even opmeten.
Zal de vk op de hoogte stellen. Het is geen op de achtergrond aanwezige hoofdpijn, maar echt ik kan niet denken /functioneren hoofdpijn.
Zink tekort, Hmm ik zie yordi vanavond laat pas weer 22.30 maar zal er dan iets aan doen.
Volgensmij is mijn bloeddruk goed, maar zal hem vanavond op mijn werk even opmeten.
Zal de vk op de hoogte stellen. Het is geen op de achtergrond aanwezige hoofdpijn, maar echt ik kan niet denken /functioneren hoofdpijn.