Barfmenu/Tinlo

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Barfmenu/Tinlo

Kerettilainen
2-sterren
2-sterren

Bericht door Kerettilainen »

Hier gelukkig niet, ook deze doos stinkt niet. Alleen de makreel is vet en papperig. Zowel de katten als de honden lusten het.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Wij hadden vorige maand 10 kilo barfmenu gewonnen via een FB aktie  :D Was ik hartstikke blij mee omdat ik juist een kilo of 8 lotgering in de kliko had gegooid en nog niet voldoende vlees in de vriezer had om zelf te gaan malen.

Eerste indruk was goed. Vlees ziet er hee mooi uit en stonk niet (misschien wel te mooi! :biggrin2:) Maar als het ontdooid is ligt er wel erg veel vocht bij in het bakje. En dat is niet alleen bloed en vleesvocht als je het mij vraagt. Het is fijn gemalen, maar dat doe ik zelf voor de katten ook, en dat verklaart niet die hoeveel vocht. Dus mijn conclusie is dat er een flinke slok water doorheen gemengd wordt!!

Afgezien van dat hadden de meeste smaken een te hoog botpercentage voor onze honden. Het werd krijtpoep en ik heb spiervlees moeten toevoegen. Maar ik weet dat heel veel honden juist prima ontlasting hebben met het hoge botpercentage.
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

[quote="Ruisje"]
Eerste indruk was goed. Vlees ziet er hee mooi uit en stonk niet (misschien wel te mooi! :biggrin2:) Maar als het ontdooid is ligt er wel erg veel vocht bij in het bakje. En dat is niet alleen bloed en vleesvocht als je het mij vraagt. Het is fijn gemalen, maar dat doe ik zelf voor de katten ook, en dat verklaart niet die hoeveel vocht. Dus mijn conclusie is dat er een flinke slok water doorheen gemengd wordt!!
[/quote]

Zo kom je ook aan een lager vetpercentage.... Mijn honden kijken me aan of ik ze probeer te vergiftigen als ik het in hun bak gooi.... Zelfs de grootste kliko die hier rond loopt weigert het te eten....  ??? Hier komt het er niet meer in
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="DebbieV"]
Zo kom je ook aan een lager vetpercentage.... Mijn honden kijken me aan of ik ze probeer te vergiftigen als ik het in hun bak gooi.... Zelfs de grootste kliko die hier rond loopt weigert het te eten....  ??? Hier komt het er niet meer in
[/quote]
Het is dus dat ik het gekregen had... de honden lustten het wel, maar... Nee, ik stel nu zelf samen, maar als ik kvv voerde zou het ook niet mijn merk zijn. 4 Euro per kilo, waarvan bij 1 pond al een ruime grote mok vocht uitdruipt  ??? Duur watertje  :biggrin2:
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hier is Luna gek op Tinlo, ik herken niets in het verhaal dat er water doorgegooid is, kan het me ook niet voorstellen. Ik vind het 1 van de betere KVV's. Ik voer op het ogenblik Barfmenu de luxe om weer op gang te komen. Ik wissel af met degomeat enkelvoudig. En wil nog verder uitbreiden met meerdere merken.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

[quote="keetje"]
Hier is Luna gek op Tinlo, ik herken niets in het verhaal dat er water doorgegooid is, kan het me ook niet voorstellen. Ik vind het 1 van de betere KVV's. Ik voer op het ogenblik Barfmenu de luxe om weer op gang te komen. Ik wissel af met degomeat enkelvoudig. En wil nog verder uitbreiden met meerdere merken.
[/quote]

Doet Luna het  goed op vers? Of ben je nog in je achterhoofd bezig met eliminatie, en geef je niet de diersoorten waarvan je `vroeger` wist dat het wel eens mis kon gaan?
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="keetje"]
[/quote]
Verder geen negatieve dingen over barfmenu hoor! :) Wat ik al zei, het zag er goed en smakelijk uit, de honden vonden het lekker, wel iets teveel bot, maar dat is persoonlijk en van hond tot hond verschillend. Mijn enige opmerking was de enorme sloot vocht nadat het volledig ontdooid was!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

[quote="Extreme"]
Doet Luna het  goed op vers? Of ben je nog in je achterhoofd bezig met eliminatie, en geef je niet de diersoorten waarvan je `vroeger` wist dat het wel eens mis kon gaan?
[/quote]

De angst is er nog steeds hoor! ;)
Langzaam maar zeker zijn we weer aan het toevoegen, ze heeft nu paard/konijn/vis/eend/parelhoen en lam op en ik merk niet dat ze ergens op reageert, maar als ze ergens maar een rood plekje krijgt dan krijg ik ook vlekken in mijn nek. :D Het is een wildebras op de hei dus een vlekje of schram heeft ze zo.
Vrijdag krijg ik een bestelling van Degomeat met oa hert en haas. Ze krijgt dan degomeat, Tinlo en all animall.

Kangoeroe houd ik achter de hand!
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Ik voer ook regelmatig Tinlo barfmenu, vooral cattery maar ook weleens makreel, konijn en hert gegeven. Er komt wel wat vocht uit maar niet onredelijk veel vind ik, verder heb ik nooit klachten. Tot nu toe ziet het er bij mij altijd mooi uit en ruikt ook goed, de acceptatie is ook prima en hoger dan bij de meeste andere merken.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

[quote="Ruisje"]
Wij hadden vorige maand 10 kilo barfmenu gewonnen via een FB aktie  :D Was ik hartstikke blij mee omdat ik juist een kilo of 8 lotgering in de kliko had gegooid en nog niet voldoende vlees in de vriezer had om zelf te gaan malen.

Afgezien van dat hadden de meeste smaken een te hoog botpercentage voor onze honden. Het werd krijtpoep en ik heb spiervlees moeten toevoegen. Maar ik weet dat heel veel honden juist prima ontlasting hebben met het hoge botpercentage.
[/quote]

Die hoop vocht heb je ook als je op welk willekeurig lijntje je barfvlees besteld en thuis ontdooit om te portionieren.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="evenstar"]
Die hoop vocht heb je ook als je op welk willekeurig lijntje je barfvlees besteld en thuis ontdooit om te portionieren.
[/quote]
Nog nooit gehad!! Uit elk vlees, lijntje, via degomeat, de slager, de poelier komt vocht. Logisch, want er zit nou eenmaal vocht in vlees. ;)
Bij Tinlo vond ik het erg veel! Een beker vol uit 500 gr kvv.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="Ruisje"]
Nog nooit gehad!! Uit elk vlees, lijntje, via degomeat, de slager, de poelier komt vocht. Logisch, want er zit nou eenmaal vocht in vlees. ;)
[/quote]Dat vind ik ook wel veel ja.
Ik heb nu de rollen ev van dego liggen daar komt mss 100 ml uit een kilo.
En dat ziet eruit als puur bloed, meng het er ook altijd weer gewoon in.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="Martine-Tom"]
Dat vind ik ook wel veel ja.
Ik heb nu de rollen ev van dego liggen daar komt mss 100 ml uit een kilo.
En dat ziet eruit als puur bloed, meng het er ook altijd weer gewoon in.
[/quote]
Ja, van degomeat is het vocht wat dikker en veel minder. Nu ik zelf maal heb ik ook wat vocht als ik porties ontdooi, gaat er ook gewoon weer doorheen - is vleesvocht/bloed.
yorokobi
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door yorokobi »

[quote="Ruisje"]
[/quote]

Nou dat hebben wij dus echt totaal niet, als er wat uitkomt is dat gewoon bloed en geen water
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Hier ook de 500 grams rollen. Komt wel wat vocht vanaf met ontdooien maar niet veel. Giet het gewoon in het bakje erbij geen probleem. Mijn hondje drinkt trouwens bijna nooit water alleen na een lange wandeling op bij warmte dus beetje vocht is wel fijn zo.

Plaats reactie