nieuw en ik weet t niet (fotootjes geplaatst)
Moderator: Lizzy
Re: nieuw en ik weet t niet
Nou, vandaag smuldier gegeven en net 10 pakjes lotgering gehaald..
Komende week eens wat testen dan maar...
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Je springt hier wel van de hak op de tak zeg.mooneye schreef: Nou, vandaag smuldier gegeven en net 10 pakjes lotgering gehaald..
Een paar posts terug heb je het er nog over dat je Darf biologisch wilde gaan uitproberen.
Ga ik ook doen, maar dit was vandaag makkelijk te verkrijgen 
1 telefoontje en ik kon ff langs komen.
Heb ook tegen de verkoopster gezegd dat ik eigenlijk Darf wilde gaan proberen, zullen zien eerst hoe dit gaat bevallen, iig n stukkie goedkoper.
Maar van de hak op de tak? Meer van de ene tak naar de andere..
Ik ben iig wel al snel zo goed als om...
1 telefoontje en ik kon ff langs komen.
Heb ook tegen de verkoopster gezegd dat ik eigenlijk Darf wilde gaan proberen, zullen zien eerst hoe dit gaat bevallen, iig n stukkie goedkoper.
Maar van de hak op de tak? Meer van de ene tak naar de andere..
Ik ben iig wel al snel zo goed als om...
ieder zijn eigen voorkeur voo welk merk KVV ze voeren. Kaya krijgt smuldier, barfmenu, Alaska en degomeat mixen. Lotgering wil ze niet meer eten dus hebben we die geschrapt
Alleen riblappen voeren is niet een goed plan, behalve dat Mooneye het vast erg lekker maar je voert zo natuurlijk geen verhoudingen. Ze krijgt zo alleen spiervlees binnen en zal dan zeer waarschijnlijk ook behoorlijk dunne ontlasting hebben? Als je wilt gaan barfen zou ik eens kijken naar de rekenhulp
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp
En anders gewoon lekker bij de KVV blijven met voldoende afwisseling in diersoorten en merken.
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp
En anders gewoon lekker bij de KVV blijven met voldoende afwisseling in diersoorten en merken.
Nou, bedankt allemaal voor de medewerking.
Ik ben inmiddels helemaal over op de lotgering, aangevuld met wat riblap wat ik nog heb liggen
.
Ik heb inmiddels zoveel info op het wereld wijde web gevonden en al zoveel discussie gevoerd met hondebezitters die ik tijdens de wandelingen tegenkom. Er zijn er wel een paar die ook op kvv zitten; nog geen barfers tegengekomen, maar de meeste uiteraard nog aan de brokken.
Met alle respect voor jullie moet ik wel erkennen dat in nog niet toe ben aan barfen (om meerdere redenen).
Ik ben echter nog steeds een fervent voorstander van groente/fruit in de etensbak..
In Lotgering wordt helaas geen groente toegevoegd (1 uitzondering daargelaten). Ook lees ik daar evenveel positieve alswel ronduit slechte ervaringen. Net zoals over alle andere leveranciers...
Nu zegt mijn logica dat ik voor Darf moet gaan, maar kennen jullie dat ook? Hierbij n link, waar t wss ook wel duidelijk wordt wat ik bedoelde met gebaseerd op barf...hoop ik dan..
http://www.darf.info/pages/darf/darf-natuur-kvv.php
Ik ben inmiddels helemaal over op de lotgering, aangevuld met wat riblap wat ik nog heb liggen
Ik heb inmiddels zoveel info op het wereld wijde web gevonden en al zoveel discussie gevoerd met hondebezitters die ik tijdens de wandelingen tegenkom. Er zijn er wel een paar die ook op kvv zitten; nog geen barfers tegengekomen, maar de meeste uiteraard nog aan de brokken.
Met alle respect voor jullie moet ik wel erkennen dat in nog niet toe ben aan barfen (om meerdere redenen).
Ik ben echter nog steeds een fervent voorstander van groente/fruit in de etensbak..
In Lotgering wordt helaas geen groente toegevoegd (1 uitzondering daargelaten). Ook lees ik daar evenveel positieve alswel ronduit slechte ervaringen. Net zoals over alle andere leveranciers...
Nu zegt mijn logica dat ik voor Darf moet gaan, maar kennen jullie dat ook? Hierbij n link, waar t wss ook wel duidelijk wordt wat ik bedoelde met gebaseerd op barf...hoop ik dan..
http://www.darf.info/pages/darf/darf-natuur-kvv.php
- pearlsofpassion
- Moderator
Alle kvv zegt gebaseerd te zijn op barf zoals wij dat noemen. Dat is het principe van een hond een complete voeding geven samengesteld uit rauw vlees en groenten.
Sommigen zullen echter de ene theorie aanhangen, en anderen weer eerder de andere en je moet er als klant maar vanuit gaan dat die producenten eigenlijk wel weten wat ze doen. Soms merk je van niet.
Barf is eigenlijk een begrip dat gesticht is door Ian Billingshurst en misschien bedoelen ze dan dat ze zijn theorie volgen. Al die versvoertheorien lijken wel op elkaar en de meeste mensen hier nemen gewoon de gulden middenweg.
Als men spreekt over het barf-principe is het doorgaans gewoon vers voeren en samenstellen uit bot, spier, orgaan en groenten. Dit tov NRV waar men geen groenten voert en niets maalt (dus kvv kan technisch gezien niet op NRV baseren
).
Darf is een van de betere kvv's, itt lotgering. Het is echter altijd even uitproberen of jouw hond hem ook lekker vind en het er goed op doet.
Ken je deze site al: www.voerwijzer.com. Daar kan je kvv's vergelijken en kijken wat er allemaal op de markt is.
Sommigen zullen echter de ene theorie aanhangen, en anderen weer eerder de andere en je moet er als klant maar vanuit gaan dat die producenten eigenlijk wel weten wat ze doen. Soms merk je van niet.
Barf is eigenlijk een begrip dat gesticht is door Ian Billingshurst en misschien bedoelen ze dan dat ze zijn theorie volgen. Al die versvoertheorien lijken wel op elkaar en de meeste mensen hier nemen gewoon de gulden middenweg.
Als men spreekt over het barf-principe is het doorgaans gewoon vers voeren en samenstellen uit bot, spier, orgaan en groenten. Dit tov NRV waar men geen groenten voert en niets maalt (dus kvv kan technisch gezien niet op NRV baseren
Darf is een van de betere kvv's, itt lotgering. Het is echter altijd even uitproberen of jouw hond hem ook lekker vind en het er goed op doet.
Ken je deze site al: www.voerwijzer.com. Daar kan je kvv's vergelijken en kijken wat er allemaal op de markt is.
-
Martine-Tom
Welkom hier!
Darf is een prima Kvv, wil je alleen wel even meegeven dat (op appel na) als je fruit en vlees samen geeft de boel gaat gisten
Darf is een prima Kvv, wil je alleen wel even meegeven dat (op appel na) als je fruit en vlees samen geeft de boel gaat gisten
Re: nieuw en ik weet t niet (fotootjes geplaatst)
Mooie hond hoor 
Re: nieuw en ik weet t niet (fotootjes geplaatst)
Wat een leukert!
-
kathleen en Dennis
- 1-ster

Inderdaad , heb ik ook gehoord brokken mag niet gemengd worden met vlees is niet gezond. Brokken moeten ongeveer 12uur verteren en vlees 8 uur ongeveer. Verder is er meer maagzuur nodig om vlees te verteren.kiara schreef: geen brok met vlees mengen,gewoon een merk kvv uitproberen bij de dierenwinkel
Allé zo heb ik het altijd geweten natuurlijk
Trouwens mooie hondjes , ook een sint bernard?:) heb je meer foto's?
groetjes