De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mooi buikje hoor! Zal straks s n foto van onze uk plaatsen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Hier heeft ie zo'n lekker smoeltje  8). 6 weken is Fedde hier.
Afbeelding
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Heerlijk, ik zit lekker met jullie mee te genieten!

Nadia leuk om jou groeiende buikje te zien. Mijn zusj is 21 maart uitgerekend, weet wat het is en heeft al een flinke buik, maar het wordt dan ook haar 2e kindje.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja dan gaat het sneller zeggen ze he.
Maar valt mijn buik echt zo mee? Ik heb inderdaad wel nog mijn gewone broeken aan.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Nadia schreef: Ja dan gaat het sneller zeggen ze he.
Maar valt mijn buik echt zo mee? Ik heb inderdaad wel nog mijn gewone broeken aan.
Ja lieverd, dat valt reuze mee ;)
Er zijn er genoeg waar je geen 2x hoeft te kijken of ze zwanger zijn of dat ze nu wat dikker aan het worden zijn ;) Of met 20 weken al een buikband om hebben oid.
Kijk hier maar eens : (buikfoto's van vrouwen die 19weken zwanger zijn)
http://www.babybytes.nl/Fotoboeken/foto ... p?weeks=19

Als ik het met mijzelf zou moeten vergelijken, had ik zo'n buikje rond een week of 15 en ik heb ook een bescheiden buik gehad.

Meestal gaat het hard na de 30ste week, tenminste als ik het me nog goed kan herinneren.
De meeste vrouwen zijn blij wanneer ze die dikke buik straks weer kwijt zijn, dus geniet nog maar even van je bescheiden buikje ;) :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Leuke site! Ik geniet er zeker van.  Het komt allemaal vanzelf.
Morgen nieuwe echo.  Dan weten we hopelijk wat het is.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nadia schreef: Leuke site! Ik geniet er zeker van.  Het komt allemaal vanzelf.
Morgen nieuwe echo.  Dan weten we hopelijk wat het is.
Is inderdaad een leuke site. Er staat ook een overzicht op waarin van week tot week wordt aangegeven hoe de groei van de baby tijdens de zwangerschap verloopt. Daar keek ik elke week wel even op.
En ik kon met 14 weken al aan de positiebroeken omdat mijn normale broeken niet meer pasten.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja zulke groei/ontwikkeling sites zijn er meerdere van. Erg leuk!
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

leuk die nieuwe foto's van David en Fedde :smitten:  :baby:
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Jantina schreef: Hier heeft ie zo'n lekker smoeltje  8). 6 weken is Fedde hier.
Afbeelding
Dat is inderdaad een lekker smoeltje!
Leuk shirt ook!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: Maar valt mijn buik echt zo mee? Ik heb inderdaad wel nog mijn gewone broeken aan.
Ja, hij is echt heel bescheiden.

Je hebt het niet voor het zeggen, maar ik had het niet erg gevonden als mijn buik iets kleiner zou zijn. Ik krijg wat opmerkingen van andere mensen ('probeer niet teveel te eten' , 'weet je zeker dat er geen 2 inzitten?' , 'jij hebt zeker een 10ponder besteld' , 'wat moet dat straks op het einde wel niet worden?' etc  >:( )
En dan weet ik dat het allemaal niet negatief is bedoeld, maar ik ben in eerste instantie gewoon mens en dan pas zwangere en weetikveelwat.
Mn buik begint ook in de weg te zitten. natuurlijk met kleding, maar bv ook als ik op een lage enigszins doorgezakte bank zit, ik heb Sien geplet tussen tafel en mn buik, ik kan niet meer lekker in bed liggen (buikslaper) en ik stoot best vaak mn buik aan allerlei dingen van winkelwagentje tot aanrecht.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

koekje schreef: Ja, hij is echt heel bescheiden.

Je hebt het niet voor het zeggen, maar ik had het niet erg gevonden als mijn buik iets kleiner zou zijn. Ik krijg wat opmerkingen van andere mensen ('probeer niet teveel te eten' , 'weet je zeker dat er geen 2 inzitten?' , 'jij hebt zeker een 10ponder besteld' , 'wat moet dat straks op het einde wel niet worden?' etc  >:( )
En dan weet ik dat het allemaal niet negatief is bedoeld, maar ik ben in eerste instantie gewoon mens en dan pas zwangere en weetikveelwat.
Mn buik begint ook in de weg te zitten. natuurlijk met kleding, maar bv ook als ik op een lage enigszins doorgezakte bank zit, ik heb Sien geplet tussen tafel en mn buik, ik kan niet meer lekker in bed liggen (buikslaper) en ik stoot best vaak mn buik aan allerlei dingen van winkelwagentje tot aanrecht.
Koek, kappen. Ik vond je prachtig!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

eelke schreef: Koek, kappen. Ik vond je prachtig!
Afgaand op het oordeel van Eelke, + 1!!!

Zwanger zijn is iets moois, en natuurlijk heb je dan geen platte buik!
Je hoeft niet onzeker te worden door wat mensen zeggen, je zorgt goed voor jezelf en daardoor ook voor je kleine ukje. En het is normaal om veel meer aan te komen dan het gewicht van je baby. Net als dat het zo kan zijn dat je bijna niks aankomt (dat geluk heb ik niet gehad  :biggrin2:)
Laat maar praten hoor!  :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kweet ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Maar echt, je ziet er kei mooi zwanger uit! Draagt mooi naar boven, waardoor je een mooie taille hebt, je lichaam is mooi in verhouding zo. Nope, niks mis mee!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het helpt denk ik niet dat mn eerste afspraak bij de gyn gelijk een spoedafspraak was. Niet rustig even bellen en afwachten, ik mocht gelijk door naar het zkh en er werd gelijk een echo gemaakt. En in het begin ben ik heel erg opgeblazen geweest en dan voel ik me altijd een zeekoe van mezelf al. En voor de zwangerschap ben ik best flink aangekomen. En ik ben nu nog steeds wel opgeblazen, want ik pas mn ringen nog steeds niet. Schoenen gelukkig weer een beetje wel.
Ik denk dat ik van de hormonen toch ineens wat onzeker ben geworden, want normaal heb ik daar niet zo'n last van.

Ik denk dat passende positiekleding ook wel gaat helpen. Ik heb van mezelf een shirt en (te grote) spijkerbroek. Ik heb wat dingen gekregen van mn schoonzus; tuniekdinges wat voor haar te smal was (ze is niet zwanger) en een positierok van haar zus. Maar dat zijn vrouwtjes van 160 en ik ben toch een stukje langer.
Gisteren heb ik online eindelijk wat lange rokken en een lange jurk en een trui gekocht. Nu moet ik alleen nog een winterjas en wat maillots en nog een extra trui en wat shirten. En een vest ofzo.

Gesloten