*Dorothea* schreef:
Ja, de geslachtsdrift wordt ook geremd, het effect is precies hetzelfde als bij een echte castratie. Ik kwam ook ergens een studie tegen waar ze het hadden toegediend aan een groep leeuwen en daarbij was er een duidelijke afname van de agressie.
Ik reageer voordat ik alle posts gelezen heb...
Klopt het dat dit voor het eerst een middel is wat geslachtshormonen remt ipv tegengestelde hormonen toe te dienen om de uiterlijke kenmerken te onderdrukken?
Oftewel: Oude methode: teveel aan mannelijke hormonen wordt in evenwicht gehouden door toevoegen vrouwelijke hormonen (een teveel aan testosteron tegengaan met oestrogeen) versus een demping van productie geslachtshormonen (testosteron/oestrogeen)?
ik heb ruim vier weken geleden ook een GNRH implantaat laten zetten bij onze jongste reu ivm hopeloze verliefdheden op de buurtteefje.
echter zie ik nog weinig verschil in gedrag en ook zijn ballen zijn nog 0 gekrompen.
iemand hier die herkend dat dit zo lang duurt?
Het duurt zo'n 6 weken voordat je het gaat merken.. en bereid je maar een beetje voor .. tussen de 4-6 weken kan het nog een piek krijgen.. daarna is het ineens over
pfieeuww.. dacht ik heb een kleine hond gaat het vast wel snel! merk ook dat mijn oudste reu weer meer de neiging heeft zijn eigen positie te bevestigen naar hem wat nogal vervelend is. dus wie weet zitten we er nu middenin
Ik heb bij Jamey ook een inplantaat laten zetten een paar maand geleden. Jamey had een vergrote prostaat. Wat ben ik blij dat ik hem niet heb laten castreren. Hij was altijd zelfverzekerd en sociaal maar is nu stukken onzekerder en snauwt andere honden af....ook omdat hij super lekker ruikt nu en haast verkracht wordt waar je bij staat. Ik ben blij als het straks uitgewerkt is....hopen dat ik de oude Jamey weer terug krijg.
zaterdag is het zes weken geleden dat de implantaat is gezet. hij lijkt erg te wisselen qua gedrag. ene moment relaxed maar andere moment toch ook weer niet. Ook blijft het nog met vlagen onrustig tussen mijn beide reuen. ik merk dat degene die implantaat (jongste maar ook al vijf) dus nog steeds probeert te meten wat leidt tot onrust tussen de twee (meer als dat t in jaren is geweest).
ook zit zn klokkenspel er dus gewoon nog
begin eigenlijk te twijfelen of t uberhaupt wel werkt bij hem......
iemand die dit zo herkent?
de sfeer is af en toe echt om te snijden, niet leuk!
Nee ik herken het niet mijn reu heeft 2x een implantaat gehad en dat werkte na een aantal weken (5) heel goed.
Kan het zijn dat door de spanning die jij hebt de honden zo reageren naar elkaar want ze merken heel goed dat jij spanning hebt dat ze op elkaar vliegen.
Ik heb 1 teef die "baas" is over de reuen en de oudste reu stond weer boven de jongste reu.
De oudste reu is gecastreerd op 5,5 jarige leeftijd na 2x het implantaat gehad te hebben.
Ik merk nu na een aantal jaar dat de rangorde aan het verschuiven is.
Het gaat heel geleidelijk en zonder vechten alhoewel; er af en toe wel eens een grammetje is maar dat stopt gelijk als ik ze tot orde roep.
Spanning niet noemenswaardig, al merk ik wel dat ik graag wat wil zien qua gedragverandering. En dan ben je er wel veel mee bezig. Wellicht is dit t ook.
Onze Saarlooswolfhondreu heeft hem op 13-jarige leeftijd gehad .. zijn ballen werden zeer klein, eentje leek zelfs verdwenen. Hij was totaal niet anders naar onze buhundreu. De implantaat heeft bijna 1.5 jaar zijn werk gedaan en nu zijn beide ballen er weer en ook zijn dekdrift naar zijn kleindochter ook al lukt het hem niet meer op 14.5 jaar oude leeftijd. Gelukkig reageert hij niet op de buhundteefjes en wordt Oya (zijn kleindochter) maar 1x per 11 maanden loops
Onze Jochem van bijna twee jaar oud (kruising goldenxAussie) heeft nu bijna 3 weken geleden zijn implantaat gehad: gek word ik van hem! Was hij al een opgewonden standje: hij is dat nu nóg meer. Ik had gedacht dat het met 2 weken zou verminderen, maar nu lees ik hier: 6 weken.... Goed dat ik het weet, want ik verheug me natuurlijk op de dag dat het minder wordt en dan valt het elke keer zo tegen... Nu ga ik maar voor de 6 weken...
Is het ook bekend dat er honden zijn die er helemaal niet op reageren; nee toch?
Als hij 6 maanden zo opgewonden blijft, dan kun je mij wegdragen.....
Ja, ik doe hersenwerkspelletjes en hij heeft veel beweging en genoeg te doen....
Bij mijn reu werd het een drama hier dus nooit weer. Hier begon hij pas te werken na 3 maanden en na 6 maanden had hij pas geen ballen alleen werd hij erg moeilijk. Maar omdat ik een ouder teefje heb en hij die iedere 6 maanden (ondanks dat ze geholpen is) te leuk vind en zij hem niet aan kan word hij gecastreerd.
lightning schreef:
Bij mijn reu werd het een drama hier dus nooit weer. Hier begon hij pas te werken na 3 maanden en na 6 maanden had hij pas geen ballen alleen werd hij erg moeilijk. Maar omdat ik een ouder teefje heb en hij die iedere 6 maanden (ondanks dat ze geholpen is) te leuk vind en zij hem niet aan kan word hij gecastreerd.
waar ik nou heel nieuwsgierig naar ben is hoe hij zich gaat gedragen als je hem hebt laten castreren , ik zet een implantaat om te zien hoe een reu zich gedraagt na een castratie dus zou in jou geval nooit over gaan tot castreren als mijn reu met implantaat lastiger is dan zonder , ben dus heel benieuwd hoe het verder zal gaan met hem ga je dat laten horen ?