koekje schreef: Het helpt denk ik niet dat mn eerste afspraak bij de gyn gelijk een spoedafspraak was. Niet rustig even bellen en afwachten, ik mocht gelijk door naar het zkh en er werd gelijk een echo gemaakt. En in het begin ben ik heel erg opgeblazen geweest en dan voel ik me altijd een zeekoe van mezelf al. En voor de zwangerschap ben ik best flink aangekomen. En ik ben nu nog steeds wel opgeblazen, want ik pas mn ringen nog steeds niet. Schoenen gelukkig weer een beetje wel.
Ik denk dat ik van de hormonen toch ineens wat onzeker ben geworden, want normaal heb ik daar niet zo'n last van.
Ik denk dat passende positiekleding ook wel gaat helpen. Ik heb van mezelf een shirt en (te grote) spijkerbroek. Ik heb wat dingen gekregen van mn schoonzus; tuniekdinges wat voor haar te smal was (ze is niet zwanger) en een positierok van haar zus. Maar dat zijn vrouwtjes van 160 en ik ben toch een stukje langer.
Gisteren heb ik online eindelijk wat lange rokken en een lange jurk en een trui gekocht. Nu moet ik alleen nog een winterjas en wat maillots en nog een extra trui en wat shirten. En een vest ofzo.
De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
Zometeen de 20 weken echo. Spannend hoor.
Oh ja dat is spannend! Ik mag over 2 weekjes met mijn zusje mee!
Succes Nadia!
Succes Nadia!
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Nu word ik toch wel nieuwsgierig naar jouw buikje Koek.
Oh en een beetje heel laat, maar wat een leuke foto's van de baby's! (heb al tig keer willen reageren daar op, maar vergat het steeds
)
Oh en een beetje heel laat, maar wat een leuke foto's van de baby's! (heb al tig keer willen reageren daar op, maar vergat het steeds
Kleine weer goed gekeurd nadia?
Wat een heerlijk ventje is Fedde toch. En zo'n mooie bos met haar.
Onze smurf is nu een maand oud en het gaat super.
Vrijdag voor het eerst op het consultatiebureau geweest; hij is gewoon al een kilo zwaarder dan toen hij geboren werd. Wel zit hij echt helemaal onder de pukkels. Z'n gezicht en hele rompje zitten onder. Rode vlekken en witte bultjes tot in z'n oortjes, nek over tussen het weinige haar dat hij heeft.......we lopen werkelijk glad voor schut.
Iedereen verzekert dat ze weer weg gaan, dus daar hopen we maar op, want knap is anders
Vrijdag voor het eerst op het consultatiebureau geweest; hij is gewoon al een kilo zwaarder dan toen hij geboren werd. Wel zit hij echt helemaal onder de pukkels. Z'n gezicht en hele rompje zitten onder. Rode vlekken en witte bultjes tot in z'n oortjes, nek over tussen het weinige haar dat hij heeft.......we lopen werkelijk glad voor schut.
Iedereen verzekert dat ze weer weg gaan, dus daar hopen we maar op, want knap is anders
Is het geen (koemelk) allergie? Dat kan ook als je BV geeft, als je zelf produkten met koemelk (of bijv. ei) eet / drinkt.Cupcake schreef: Kleine weer goed gekeurd nadia?
Iedereen verzekert dat ze weer weg gaan, dus daar hopen we maar op, want knap is anders![]()
Als het dat niet is dan zou het idd vanzelf weg moeten gaan.
Lijkt me heel vervelend, heeft hij er last van?
David heeft ook helemaal onder gezeten. Volgens de dame van het cb babyacne en het leek inderdaad het meeste op acne. Het ziet er echt niet uit, maar gelukkig trekt het nu aardig weg. Heeft een dag of 10 geduurd.Cupcake schreef: Kleine weer goed gekeurd nadia?
Iedereen verzekert dat ze weer weg gaan, dus daar hopen we maar op, want knap is anders![]()
Tsja Koek, wij hadden van de week een financieel mee vallertje van 500 euro en heb meneer vriendelijk verzocht dit opzij te houden voor mijn buikwandcorrectie.
. We zijn nu 8 weken verder en ik ben nog steeds een zeekoe met overhangende buik. Wilde gisteren heel graag echt weer paardrijden, maar toch lastig als je niet 1 rijbroek meer past... En qua gewicht valt het mee met de extra's kilo's, maar ik heb zo'n vreselijk raar figuur over gehouden... Hoop niet dat jou hetzelfde gebeurt, maar meid, leg je er alsjeblieft bij neer. Geniet van je zwangerschap en je krijgt er serieus iets waanzinnigs moois voor terug! En daarna zie je het wel weer... Of kan je ook gaan sparen voor een buikwandcorrectie
.
Ik ben zelf allergisch voor onder andere lactose dus ik gebruik geen koemelk producten. Dat is onder andere de reden dat ik heel graag borstvoeding wilde geven. Hij heeft er zelf gelukkig geen last van, slaapt als een roosje, drinkt goed en zit er niet aan. Het begon met een week of twee en wordt nu met de dag erger, maar volgens het cb 'gewone babyacne'. Hier opperde al iemand of ie niet allergische is voor dieren......toen kreeg ik zelf bijna een rolling!Kim_S schreef: Is het geen (koemelk) allergie? Dat kan ook als je BV geeft, als je zelf produkten met koemelk (of bijv. ei) eet / drinkt.
Als het dat niet is dan zou het idd vanzelf weg moeten gaan.
Lijkt me heel vervelend, heeft hij er last van?
Hopelijk wordt het hier ook gauw minder.....
Joh je bent net bevallen......ze zeggen toch niet voor niks 9 maanden op, 9 maanden af........ Het is pas 8 weken terug. Is er niet ieman die je tijdelijk een rijbroek in een maatje groter kan lenen? Ik heb op die manier tot 37 weken in een rijbroek gekund, ideaal.Jantina schreef: Tsja Koek, wij hadden van de week een financieel mee vallertje van 500 euro en heb meneer vriendelijk verzocht dit opzij te houden voor mijn buikwandcorrectie.. We zijn nu 8 weken verder en ik ben nog steeds een zeekoe met overhangende buik. Wilde gisteren heel graag echt weer paardrijden, maar toch lastig als je niet 1 rijbroek meer past... En qua gewicht valt het mee met de extra's kilo's, maar ik heb zo'n vreselijk raar figuur over gehouden... Hoop niet dat jou hetzelfde gebeurt, maar meid, leg je er alsjeblieft bij neer. Geniet van je zwangerschap en je krijgt er serieus iets waanzinnigs moois voor terug! En daarna zie je het wel weer... Of kan je ook gaan sparen voor een buikwandcorrectie
.
Ik kan ook niet tegen lactose en wilde daarom BV gevenCupcake schreef: Ik ben zelf allergisch voor onder andere lactose dus ik gebruik geen koemelk producten. Dat is onder andere de reden dat ik heel graag borstvoeding wilde geven. Hij heeft er zelf gelukkig geen last van, slaapt als een roosje, drinkt goed en zit er niet aan. Het begon met een week of twee en wordt nu met de dag erger, maar volgens het cb 'gewone babyacne'. Hier opperde al iemand of ie niet allergische is voor dieren......toen kreeg ik zelf bijna een rolling!
Hopelijk wordt het hier ook gauw minder.....
Het klinkt inderdaad niet als koemelk-allergie, hopelijk is het gauw over.
Wel fijn dat hij er geen last van heeft!
Lijkt me nu nog een beetje vroeg om al aan een buikwandcorrectie te gaan denken, hoor. Hoewel ik zelf ook niet erg blij word als ik voor de spiegel sta of tevergeefs in mijn oude broeken probeer te komen.Jantina schreef: Tsja Koek, wij hadden van de week een financieel mee vallertje van 500 euro en heb meneer vriendelijk verzocht dit opzij te houden voor mijn buikwandcorrectie.. We zijn nu 8 weken verder en ik ben nog steeds een zeekoe met overhangende buik. Wilde gisteren heel graag echt weer paardrijden, maar toch lastig als je niet 1 rijbroek meer past... En qua gewicht valt het mee met de extra's kilo's, maar ik heb zo'n vreselijk raar figuur over gehouden... Hoop niet dat jou hetzelfde gebeurt, maar meid, leg je er alsjeblieft bij neer. Geniet van je zwangerschap en je krijgt er serieus iets waanzinnigs moois voor terug! En daarna zie je het wel weer... Of kan je ook gaan sparen voor een buikwandcorrectie
.
Maar inderdaad, ik heb er 9 maanden over gedaan om uit te dijen en als ik er 9 maanden over doe om weer mijn oude figuur terug te krijgen dan ben ik pas 1 maand onderweg. In die maand is m'n buik toch al een heel stuk geslonken, want een dag na de keizersnee heb ik me in de badkamer vertwijfeld af staan vragen of er niet toevallig nog één in zat die ze vergeten waren.
Maar goed, die buik is 9 maanden lang langzaam maar zeker opgerekt en het zou wel raar zijn als dat direct weer terug in de plooi zou vallen. Vergeet ook niet dat een keizersnee wat dat betreft nog iets meer hersteltijd vergt dan een gewone bevalling. Je buikspieren hebben het toch aardig te verduren gehad. Ik weet dat er veel vrouwen zijn die na een zwangerschap nooit meer helemaal hun oude figuur hebben terug gekregen, maar ik heb toch wel goede hoop dat ik in ieder geval een heel eind kan komen zodra ik volledig hersteld ben van de keizersnee en weer kan gaan sporten (inclusief buikspieroefeningen)
V.w.b. die paardrijbroek: Ik zou een oude rijbroek nemen, de gulp een stukje open laten staan en in de taille een extra stuk (knoopsgaten)elastiek stikken. We gaan toch naar de winter toe en dan kun je makkelijk een trui of vest over je broek heen dragen. Niemand die het dan nog ziet.
Zwangerschap is inderdaad geen meerwaarde voor je figuur nee. Maar ach, tijd heelt alle wonden
Letterlijk en figuurlijk
Vandaag dus de 20 weken echo.
10:45 de afspraak.
dik 50 minuten op de bank gelegen!! Wat een bewegelijk kindje. Zo was hij er en zo niet meer
Wilde ze een foto maken van het hoofd en floep, weg was ie. Constant lag hij ook net verkeerd, dus kon ik weer even hoesten, op mijn zij draaien, recht zitten, opstaan springen.. Het werd ons niet makkelijk gemaakt
Na 50 minuten mocht ik even een kwartiertje buiten gaan lopen. Hopelijk ging het daarna beter. En ja hoor, perfect in beeld
binnen 5 minuten had ze alles gezien wat ze eerder niet kon zien. Ze kreeg de bloedvaten rond het hart niet in beeld. Die moesten op een kruislingse manier aangesloten zijn, dat kon ze niet zien. Maar uiteindelijk dus wel en het was perdect
ook was er een mooie U doorstroom in het hart. (dat betekend een goede doorstroom van boezems naar kamers (of andersom). Maar een goede scheiding tussen links en rechts. Anyhow, perfect gewoon.
Alles werd bekeken, hersenhelften, kleine hersenen (voor de motoriek) waren perfect, grote hersenhelften waren goed van formaat (dus geen waterhoofd) een paar moeilijke holtes en andere rare namen waren ook perfect.
Blaas, nieren, lever, longen alles was OK! Ribben zagen er goed uit, middenrif was prima. Ruggenwervels waren mooi en de huid op de rug was goed gesloten (geen open ruggetje). iets met het stuitje was prima. Beentjes en armpjes functioneerde goed. Goede stand van de voetjes (geen klompvoet).
Bovenlip was goed gesloten (geen hazenlip). We hebben zelf beelden van een drinkende baby. Zo ontzettend gaaf om te zien hoe hij zijn slikreflex aan het oefenen was. BIZAR!!
En het geslacht was ook meer dan duidelijk te zien. We krijgen een menneke
Was niet te missen zeg maar
Ondanks dat hij in eerst instantie constant met zijn handen ervoor zat.
Uiteindelijk een goed uur op de bank gelegen. Maar het was het waard!!
Foto's volgen
Heb 1 gave echo foto waarbij hij zijn duimpje op steekt

Vandaag dus de 20 weken echo.
10:45 de afspraak.
dik 50 minuten op de bank gelegen!! Wat een bewegelijk kindje. Zo was hij er en zo niet meer
Na 50 minuten mocht ik even een kwartiertje buiten gaan lopen. Hopelijk ging het daarna beter. En ja hoor, perfect in beeld
Alles werd bekeken, hersenhelften, kleine hersenen (voor de motoriek) waren perfect, grote hersenhelften waren goed van formaat (dus geen waterhoofd) een paar moeilijke holtes en andere rare namen waren ook perfect.
Blaas, nieren, lever, longen alles was OK! Ribben zagen er goed uit, middenrif was prima. Ruggenwervels waren mooi en de huid op de rug was goed gesloten (geen open ruggetje). iets met het stuitje was prima. Beentjes en armpjes functioneerde goed. Goede stand van de voetjes (geen klompvoet).
Bovenlip was goed gesloten (geen hazenlip). We hebben zelf beelden van een drinkende baby. Zo ontzettend gaaf om te zien hoe hij zijn slikreflex aan het oefenen was. BIZAR!!
En het geslacht was ook meer dan duidelijk te zien. We krijgen een menneke
Uiteindelijk een goed uur op de bank gelegen. Maar het was het waard!!
Foto's volgen
Heb 1 gave echo foto waarbij hij zijn duimpje op steekt
Wat fijn dat alles goed is!
Leuk een menneke
(zei zij met 2 meiden
)
Leuk een menneke
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Wat is het heerlijk om de bevestiging te krijgen dat alles goed is met je kindje he!?
Meis ik ben blij dat alles is zoals het moet zijn! Je gunt iedereen een gezond kindje!
Jantina, je buik trekt nog wel bij hoor
Misschien niet helemaal, maar het grootste gedeelte wel. Dat je een blubberbuikje overhoud hoort nu eenmaal bij een zwangerschap. Dat er vrouwen zijn waarvan je na 12 weken niet meer ziet dat ze ooit zwanger waren, die hebben gewoon super veel geluk.
Meis ik ben blij dat alles is zoals het moet zijn! Je gunt iedereen een gezond kindje!
Jantina, je buik trekt nog wel bij hoor