De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat heb ik ook wel voldoende. 

Wanneer was jouw doe dag ook alweer?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Doe dag?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat je mag gaan persen :p
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

koekje schreef: Mooi buikje Sieglinde! Je kan echt nu wel goed ziend at je zwanger bent.
Btw, is het al gelukt met een passende winterjas?

Stukje hebben? Ik vind ze namelijk te groot, helemaal omdat ze natuurlijk nog groter gaan worden. Ik had laatst grotere bh's gekocht en daar puilen ze inmiddels al weer uit. Het is natuurlijk voor een goed doel, maar kleinere tietjes zijn veel praktischer, doen het zeker net zo goed en minder risico op kniehangers over 10 jaar.
Ik heb Yin nog niet gevoeld. Wel af en toe dat ik denk dat ik mogelijk iets voel bewegen, maar volgens mij zijn dat toch ingewanden. Ik heb een voorliggende placenta en nogal ruim vruchtwater, dus in dat opzicht is het wel logisch dat ik nog niets heb gevoeld.

Ik heb trouwens ondervonden dat mn zwangerschapsmisselijkheidmedicatie ook geweldig werkt tegen maagzuur. Niet dat ik misselijk ben van mn zwangerschap, maar ik mag niet meer alle gewone misselijkmedicatie gebruiken en kreeg daarom van de gyn emesafene. Dus ik hoef geen vieze dingen als rennies te gaan knagen.

Trouwens nog meer mensen nog steeds last van hartkloppingen? Ik weet dat het inherent is aan zwangerschap, maar ik dacht dat het nu al wel minder zou moeten zijn. Vooral als ik wat meer heb gedaan, voel ik het te hard en te onregelmatig bonken, zodanig dat ik het intern voel galmen zeg maar. En ik word er dan ook een beetje raar en benauwd/kortademig van en ik moet dan echt even zitten of liggen. Na een uurtje gaat het dan meestal al weer beter. Mn bloeddruk was de vorige keer nog steeds netjes laag/normaal, dus dat is gewoon goed.

Edit: tikfout
Neen nog geen winterjas :-\

Hartkloppingen heb ik ook wel wat last van gehad. Nu bijna niet meer...
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nadia schreef: Dat je mag gaan persen :p
Oow.
20 mrt.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mijn placenta lag ook voor en ik had ook last van hartkloppingen. Deze kindjes kunnen je aorta op gaan zoeken omdat ze dat heel rustgevend vinden. Wij hebben dat Fedde zien doen in het echt, op de 3D echo. Hij sliep tegen mijn aorta aan maar dat knelt m dus ook beetje af en dan heb jij hartkloppingen. Wist ik niet maar de echo mevrouw verklaarde dit. En naarmate het kindje groter wordt val je hier zelfs van flauw. Voordeel voor na de bevalling is dat de baby heel rustig wordt van het op jouw borst liggen, en je hartslag horen. Fedde nu na 8 wkn nog steeds!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik vind dat echt een heel raar verhaal.
Hartkloppingen komen vaak voor in (het begin van) de zwangerschap, omdat je lichaam meer bloed aanmaakt en meer bloed moet rondpompen. Flauwvallen kan komen door dalende bloeddruk, wat helemaal normaal is tijdens een zwangerschap (te hoge bloeddruk is namelijk een spoedgeval).
Alle verse baby's worden rustig van (moeders) hartslag; deze kunnen ze namelijk gewoon in de buik horen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou het is toch echt waar hoor.  :P Zeg niet dat het bij jou zo is maar het kan alleen bij naar voren liggende placenta's. Strakjes als je voelt of je kindje slaapt of wakker is kan je pas goed merken of dat het euvel is. Mijn bloeddruk was altijd perfect. Dan kon ik tijdens zijn slaap heel licht in m'n hoofd worden en dan was het ene over en hup, meneer was ook wakker. Er zijn ook vrouwen die ongeveer altijd flauw vallen tijdens de echo. Dan knelt die half liggende houding ook af. En ook dat is geen broodje aap uit t boekje, vrouwtje bij mij op de yoga had dat!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik vind je prachtig Koek!  :-*

En Sieglinde wat een mooie bescheiden buik.  :-*
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nou ja zeg, zit ze zo te klagen over "al dat vet", staat er gewoon een prachtig zwanger figuurtje op de foto!  :o
Niet meer klagen hoor Koek, echt nergens voor nodig!
(En worstenbroodjes laten staan is ook nergens voor nodig  :biggrin2:)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja, als ik zelf naar de foto's kijk, vind ik het ook wel meevallen  :-[
Maar waarom ik dan over de 90 kilo inmiddels weeg, geen idee.

Niet lekker worden tijdens rugligging kan overigens. Dan drukt de vergrote baarmoeder in sommige gevallen tegen een holle ader aan en dat kan een bloeddrukdaling veroorzaken. Dat is ook onschuldig; gewoon weer omdraaien en het is klaar. Kind zelf heeft er geen last van.
Maar dat is niet je kind wat tegen je aorta aandrukt. Dat bestaat namelijk anatomisch niet.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest.
Dit na de nodige telefoontjes, brieven en tot 2 x toe iemand die aan de deur stond omdat er wat verwarring bleek te zijn over ons adres en als gevolg daarvan ook over het bureau waar David op consult gaat.
Na nog maar eens een keer het juiste adres te hebben doorgegeven (mwah, als je dat al 5 x hebt gedaan, maakt die 6e keer ook niet meer uit, toch?  8)), David van zijn kleertjes ontdaan om hem te meten en wegen. Hij had nog geen 2 seconden zijn luier uit, of hij gaf een plasdemonstratie op de weegschaal.  ::) Maar goed, meneer is nu 57,5 cm, weegt 5275 gram en heeft een hoofdomtrek van 39,2 cm.
Davidje droog gepoetst en daarna naar de kinderarts. Die heeft hem onderzocht en constateerde een voorkeurshouding omdat hij zijn hoofdje naar links draaide. Als ze zijn hoofdje naar rechts draaide protesteerde hij. Ja en? Ik, zijn moeder dus, stond links van hem en hij keek naar mij. Dus heb ik 'm maar even 180 graden omgedraaid, waardoor ik rechts van hem stond. En jawel, hij draaide zijn hoofdje naar rechts. Probleem opgelost!  :biggrin2:
Davidje weer in zijn kleertjes gehesen waarna er verwarring ontstond over de volgende afspraak. Die was in het boekje gezet op woensdag 14 november, maar 14 november valt volgens mijn agenda op een donderdag.  :-\
Om een lang verhaal kort te maken, ik begin te begrijpen waarom sommige mensen de term 'consternatiebureau' gebruiken.  ;D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

koekje schreef: Ja, als ik zelf naar de foto's kijk, vind ik het ook wel meevallen  :-[
Daar hoef je geen  :-[ voor te plaatsen!!! Je ziet er mooi uit en dat gewicht..... het zijn maar cijfertjes en dat zegt niets over hoe je eruit ziet.  :-*
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Sonja schreef: Dus heb ik 'm maar even 180 graden omgedraaid, waardoor ik rechts van hem stond. En jawel, hij draaide zijn hoofdje naar rechts. Probleem opgelost!  :biggrin2:
Wat een lekker praktisch kind!  :biggrin2:

De toestanden met het adres en datum vind ik wel iets voor jou  *Ben*  :P
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

koekje schreef: De toestanden met het adres en datum vind ik wel iets voor jou  *Ben*  :P
Nou, inderdaad. Volgens mij gaan de dingen per definitie administratief mis zodra mijn naam verschijnt.
Ik kreeg van de week weer een email van de verzekeringsmaatschappij. De factuur van mijn autoverzekering was door post.nl als onbestelbaar terug gestuurd naar de afzender. Wat er mis was met het adres waar ze het naar toe hadden gestuurd? Nou niks, dus. Was gewoon het correcte adres waar ik al mijn post krijg.  ??? En het mooie is dat ik eigenlijk niet eens een factuur met acceptgiro hoor te krijgen. Ik heb altijd via automatische incasso betaald, maar toen ik een wijziging in bankrekeningnummer doorgaf, hebben ze per ongeluk de automatische incasso gestopt.  ::)

En praat me niet over Ben. Die hebben hun niet terechte vordering doorverkocht aan de incassomaffia, die me nu al 2 1/2 jaar bestookt met dreigbrieven over gerechtelijke stappen die ze tegen me zullen gaan ondernemen als ik niet gelijk betaal. Nou, ze komen maar op met hun dagvaarding, maar dat doen ze dus niet. Ze blijven al 2 1/2 jaar lang telkens weer die echt uiterste betaaldatum opschuiven. Ze zijn inmiddels volgens mij meer kwijt aan portokosten dan het hele bedrag van die vordering.  :biggrin2:

Gesloten