Waar kopen jullie je Barf producten en zijn jullie tevreden?
Moderator: Lizzy
Re: Waar kopen jullie je Barf producten en zijn jullie tevreden?
Ik bestel nu sinds een paar maanden bij Degomeat. Ben zeer tevreden, leveren op tijd, alles netjes per kilo verpakt. Mocht er iets niet zijn wordt je gebeld en gekeken of er iets anders voor geleverd kan worden.
Vindt het wel ideaal nu ik geen auto meer heb.
Vindt het wel ideaal nu ik geen auto meer heb.
Hele eenden ganzen etc bij de jager , olvarit gans voor opoe bij de jager
Bio orgaan via een plaatselijke slager plus de testen cadeau
Islam slager
Makro als die aanbiedingen heeft .... laatst hazenschouders . Maar ook weleens hele piepkuikens bv voor de bejaarde dame
Degomeat voor de bejaarde dame . Ik kan zeker met het assortiment vleesbot nog leuk uit de voeten voor de oude tut
Vis(boer) mag ik overslaan , dan vinden ze niet te nassen
Bio orgaan via een plaatselijke slager plus de testen cadeau
Islam slager
Makro als die aanbiedingen heeft .... laatst hazenschouders . Maar ook weleens hele piepkuikens bv voor de bejaarde dame
Degomeat voor de bejaarde dame . Ik kan zeker met het assortiment vleesbot nog leuk uit de voeten voor de oude tut
Vis(boer) mag ik overslaan , dan vinden ze niet te nassen
Ik haal mijn vlees bij eigen adresjes ,vooral wild en kalkoen.
Voor sommige produkten bestel ik mee met de vleeslijntjes hier op BP ,of ik rij zelf.
Ook heb ik sinds kort weer een fijn bio- adresje waar ik bijna alles kan krijgen van natuurgrazers die hier vlakbij grazen.
Dit is echt super kwaliteit voor weinig geld.
Alles vers geslacht ,het portioneerwerk heb ik er wel voor over.
Ik ben heel tevreden over de kwaliteit.
Voor sommige produkten bestel ik mee met de vleeslijntjes hier op BP ,of ik rij zelf.
Ook heb ik sinds kort weer een fijn bio- adresje waar ik bijna alles kan krijgen van natuurgrazers die hier vlakbij grazen.
Dit is echt super kwaliteit voor weinig geld.
Alles vers geslacht ,het portioneerwerk heb ik er wel voor over.
Ik ben heel tevreden over de kwaliteit.
Wat dat betreft woon ik in het verkeerde deel van het land.
- pearlsofpassion
- Moderator
Tis geen wilde eendenfilet hoor. Gewoon tamme. Wilde eendenfilet is een heel stuk donkerder, zowiezo kleiner en er hebben ook al honden (en katten) in belgie aangegeven dat het niet wild is.Nadia schreef: Ik durf zomaar te wedden dat jij van 95% wat in mijn vriezer ligt heel blij zult worden.
Ik betaal nog altijd niet meer dan 3 euro de kilo. Een enkele keer 3,25
Mijn kalkoen betaal ik 2,5 voor paard 2,75 rund geloof ik 3 euro maar dat zijn stooflappen met 1 draadje vet erdoor. En van de andere leverancier krijg ik ook prachtig rund.
Kip is gewoon de filets. Die kost?2,50
Dit alles durf ik zelf ook te eten (ook al gedaan).
ik heb nu via tamara wilde eend filet. Per 2 stuks vacuüm verpakt. Daar ga je van stuiteren hoor. Kosten 2,95 de kilo dat is zowat het duurste.
Ik heb via de lijntjes al zaken gehad waar ik minder tevreden van was, je moet altijd blijven opletten.
Dat geldt ook voor leveranciers. Kiezebrink zalmkarkas dat super kaal was, Patrijsboutjes bij degomeat waar maar de helft van bevleesd was. Voor honden gaat dat misschien nog, maar voor katten kan ik dat echt niet voeren, en dan moet er een heel deel van het gewicht weggegooid.
SW weet ik ik gewoon al dat het vet vlees is, en dat calculeer ik in. Als je het vetgehalte eraf trekt, betaal je er niet echt meer dan op een ander. Tot nu toe heb ik enkel van bij Job al mooier lamsvlees gevonden. De prijs was ook wat duurder maar uiteindelijk meer vlees voor je geld en het was ook nog eens bio. Lam en geit is gewoon duur vlees als je het ontvet wil voeren, heb ik de indruk.
Ook de parelhoen koop ik enkel als ik er bij Job aan kan geraken. De rest vind ik veel te kaal (moet ik ook met extra vlees malen als ik het wil kunnen voeren), en deze zijn echt prachtig.
Dan ben ik heel blij dat ze hier wilde gans lusten. Super mooi vlees en ook nog eens ecologisch verantwoord.
Het punt is alleen het hier te krijgen, dat is niet zo evident.
Daarom ben ik ook zo blij dat Tamara hier (relatief) in de buurt zit. Ze rijdt al eens rond en brengt nu ook zelf erg mooie zaken aan. De konijnkarkasjes zijn erg bekend, en het is echt wel een luxe om altijd aan zo'n paar mooie producten te kunnen geraken. Ik weet niet hoe ik het anders zou doen...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 30 okt 2013, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Erg handige topic.
Mag ik vragen wat jullie bedoelen met 'lijntjes'?
Ik ben nog wat aan het rondtasten in het donker over KVV bestelpunten en barfproducten. De topic helpt een beetje. Dank!
Ik ben nog wat aan het rondtasten in het donker over KVV bestelpunten en barfproducten. De topic helpt een beetje. Dank!
Dat iemand gaat rijden en je kunt meebestellen, zie vraag en aanbodfem. schreef: Erg handige topic.
Ik bestel het meest via deze lijntjes, maar ga ook zelf weleens naar een kippenslachter.
@ Nynke: merci voor de info.
Idd. Stel ik in zuidlimburg bestel vlees. 400 kilo oid. Dan komt iemand uit eindhoven af. Neemt voor zichzelf en voor anderen in de omgeving mee. Die neemt dan ik zeg maar wat 200 kilo mee. De brandstofkosten worden dan onderling verdeeld (meestal na rato/kilo's vlees). Zodat iemand die 10 kilo heeft in verhouding net zo veel betaald als iemand met 70 kilo. zou oneerlijk zijn als ze beide 5 euro betalen, want dan is het vlees van 10 kilo opeens duurder dan 70 kilo.
Op die manier kun je vaak goedkoop aan heel mooi spul komen.
Op die manier kun je vaak goedkoop aan heel mooi spul komen.
-
malimaniac
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik bestel via degomeat en doe wel eens mee aan lijntjes. Zalm krijg ik super vers van de visboer die ook voor het restaurant levert. Mocht hij te weinig hebben dan heb ik een paar rollen naturis zalm kvv liggen van hart voor je hond. Ook onze slager denkt mee en daar bestel ik vooral oren, luchtpijp etc. om te drogen. Dan heb ik nog vrienden die jagen en zo'n 3 x per winter krijg ik 2 vuilniszakken vol hert. Dit zoek ik dan uit en houd ong. de helft over aan spiervlees en ribben. Soms zit de kop er ook in. Ik rijd ook een paar keer per jaar naar sw. Orgaan is daar prima, spiervlees wel wat vetter. Maar dat voer ik dan 's winters als ik veel wild heb en dus zeer mager is.
Laatst gewijzigd door malimaniac op zo 03 nov 2013, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bestel sinds kort ook bij degomeat. Ruimere keus en wat voordeliger dan caroba. Soms via een lijntje hier en geregeld ook vers bij de slager.
Donderdag komt er weer een hele partij binnen van Degomeat, hoef er de deur niet voor uit, kost me nauwelijks vrijetijd (Kan op mn luie kont bestellen achter de pc) En!!!! niet het halve land door te rijden, en komt ook nog eens stijf bevroren binnen....Sja wat wil ik nog meer 
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik kan niet zoveel in een keer bestellen dat Degomeat komt leveren, dus moet ik het alsnog bij iemand anders gaan halen. Als ze 's morgens vroeg leveren, en die persoon kan het niet opslaan maar ik kan er maar 's avonds om gaan (werk), zou het een hele dag buiten de vriezer liggen. Dus niet gewonnen tov lijntjes, integendeel want zo'n kleine hoop ontdooit veel sneller. Dus meebestellen zit er vaak niet in.
Das trouwens altijd het probleem om te laten leveren: kantooruren. Ik werk dan.
Nu ik een paar dagen verlof heb, rijdt ik zelf eens naar Kiezebrink om kuikens en kwartel.
On topic: bij kiezebrink koop ik enkel waarvan ik zeker ben dat het goed is, want heb ook al een keertje minder tevreden geweest van de producten. Dus ik durf niet meer te experimenteren. Gemalen koop ik daar zowiezo niets.
Das trouwens altijd het probleem om te laten leveren: kantooruren. Ik werk dan.
Nu ik een paar dagen verlof heb, rijdt ik zelf eens naar Kiezebrink om kuikens en kwartel.
On topic: bij kiezebrink koop ik enkel waarvan ik zeker ben dat het goed is, want heb ook al een keertje minder tevreden geweest van de producten. Dus ik durf niet meer te experimenteren. Gemalen koop ik daar zowiezo niets.