Overstappen van brok naar KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Overstappen van brok naar KVV

M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Heerlijk toch, om te zien dat je hond met smaak eet... Mijn eerste hond, pup nog, at zo slecht van haar brokken moest er altijd van alles over heen mieteren wilde z het eten. Na 3 weken hannesen toch maar naar mij  zus geluisterd en de eerste kvv in huis gehaald. Ze heeft daarna nog 1x haar eten laten staan, en dat was de dag voordat ze voor de eerste keer loops werd.
nanne

Bericht door nanne »

Ja het is echt heerlijk om te zien hoe ze ervan smult! Ga haar alleen ietsjes meer geven want ze lijkt echt honger te hebben. Ga nu een kilo in drie stukken verdelen dus dan krijgt ze iets meer dan 650 gram ipv 500 gram. Was mss toch iets te weinig.

Maar, had ik even een probleem vandaag zeg. Ik zou vandaag nieuwe kvv halen, kreeg ik ineens een mail dat het niet uit kwam vandaag. Betekende dat ik twee keer brokken zou moeten geven, maar dat zag ik dus niet zitten. Ben niet voor niks begonnen. Dus stad en land afgebeld en vanochtend 80 km!!! gereden om Xara vanavond van haar portie eend te voorzien. Alles voor de woef  :D hahaha!

Hier hebben we meteen 2 dozen besteld, we komen er toch regelmatig langs. En net een vrieskistje gekocht want onze inbouwvriezer is veel te klein natuurlijk. En overlegt dat we over een week of 4 tammenga gaan toevoegen.

Jaqueline, dank je voor je uitgebreide bericht. Ik wil alles stap voor stap doen anders zie ik niet waar Xara op reageert. Wat ik wel ga doen is (reukloze) omega olie aan haar eten toevoegen omdat er in Tinlo een hoog botgehalte zit waardoor haar ontlasting wat hard wordt. En deze olie is natuurlijk goed voor de huid. En ik ga de Puur Pollen geven en dat wil ik dan even aankijken. Mocht ze toch weer jeuk krijgen dan kan ik alsnog andere middelen inzetten. Maar als ik nu ineens alles ga geven weet ik niet waar ze wel of niet op reageert.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb het idee dat het nu al rustiger wordt. Normaal moet ze morgen weer pillen en had ze nu al weer gebeten. Het valt ons echt op dat ze rustig is...ze likt niet eens. Dus ik ga morgen geen atopica geven, gewoon kijken wat er gebeurt. Ik kan snel genoeg ingrijpen als het echt nodig is maar ik heb echt hele goede hoop! Duimen jullie voor Xara???
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Nanne je hebt helemaal gelijk,niet alles tegelijk. Ik ga duimen en helpen hopen dat Xara de atopica niet meer nodig heeft. Ik zag bij Radja ook al na een paar dagen verschil. :duimen:
nanne

Bericht door nanne »

thnx!!! ik hoop het zoooooo....
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Fantastisch dat ze zo goed reageert.
Misschien een tip: onze honden krijgen visolie in capsules. Dan proeven ze de vissmaak ook niet .
nanne

Bericht door nanne »

Ja daar had Jaqueline het ook al over. Ik had toevallig nog visoliecapsules in de kast waar ook nog eens teunisbloemolie in zit, maar toen ik verder las, zag ik ook dat er kleurstoffen etc. in zit dus dat ga ik even niet geven.

Zitten er geen toevoegingen in jullie visoliecapsules?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

In die van de AH zit dus visolie en borage in,water,emulgator E422 (dat is iets om van water en de olie een substantie van te maken) en vitamine e en gelatine,gemaakt van rund,kan tegenwoordig ook van varken gemaakt worden,hoorde ik laatst van iemand die bij een varkensverwerkingsbedrijf werkt.

Dat is wat op het flesje van AH staat,niet van dat varken hoor ;) :P

Dus geen kleurstoffen!
Teunisbloemolie ga ik morgen ff voor je kijken,ligt in de glasbak,was leeg,maar flesje is er nog wel,dus dat lees je morgen.
Laatst gewijzigd door Radja op di 29 okt 2013, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
nanne

Bericht door nanne »

Lief van je, dank je!

Iets waar rund in zit mag ze nu ook niet hebben, dat mag pas als blijkt dat ze daar niet allergisch voor is. Er is mij verteld dat de meeste honden met een voedselallergie allergisch zijn voor kip en rund.

Nu had ze ineens wat witte ontlasting. Dat blijkt dus te komen van het hoge botpercentage in Tinlo eend (25%). In overleg hebben we nu besloten om er paard van Tammenga bij te geven, daar zit 15% bot in dus dat compenseert het totale botgehalte. Eigenlijk mag je pas na 4 of 6 weken een diersoort erbij nemen maar paard gebruikt ze ook vaak als eerste soort om te elimineren dus dat moet wel goed gaan lijkt me. En we willen geen verstopping natuurlijk!!! Dus vandaag weer 80 km gereden om 2 kilo paard te halen. Hopelijk blijft het goed gaan!

Het is vandaag Xara haar pillendag, de dag waarop de jeuk het ergste is maar...tot nu toe blijft de jeuk helemaal uit!!!! Dus heb ik geen pillen gegeven vandaag maar een extra lekker snackje eend! Ze is zo rustig, ik weet niet wat ik meemaak.

Puur Pollen is vandaag geleverd maar heb ik nu eerst in de kast gezet. Zolang ze geen jeuk heeft geef ik er helemaal niks bij aan medicatie, ook al is het homeopatisch. Nu kan ik eerst zien of het alleen een voedselallergie betreft of dat ze eveneens een pollen- of huisstofmijtallergie heeft. Als ze jeuk gaat krijgen, begin ik met de Puur Pollen.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Wow doe idd maar ff helemaal niets meer er bij als het zooooooooooo goed gaat! Wow! Maar we juichen niet te vroeg hoor,gewoon in stilte! Het is zo frusterend als er over een paar dagen toch weer jeuk komt,maar ben echt wel blij dat Xara nu al zo goed reageert! En wat een baasjes,alweer 80km rijden,echte dierenliefde!
Als Xara geen rund mag,dan ook geen capsules,gelatine is vrijwel altijd gemaakt van rund.

Oja ingrediënten van teunisbloemolie kruidvat zijn: teunisbloemolie,gelatine,glycerol,water en vitamine E,dus ik ik neem aan dat die glycerol hetzelfde is als bij de visolie!
Ik blijf duimen!
Groetjes Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op wo 30 okt 2013, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
nanne

Bericht door nanne »

Hahaha, ik durf het ook bijna niet hardop te zeggen maar echt...ik kan er niet over uit! Ze ligt nu heerlijk in haar mand, gewoon rustig te slapen...niks geen jeuk! Ik vind dit zo bijzonder!!

Vanavond paard met eend gegeven, dat was weer smullen...hahaha!

Jacqueline, dank je wel voor het opzoeken van de ingrediënten. Nee, lijkt me niet verstandig om te geven op dit moment.

Hoe gaat het met jouw boefje...eet ze haar eend al weer? Of stop je het nog steeds in de kong  :P hahaha!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Heerlijk he Nanne ( is dit trouwens jouw eigennaam of nickname?) gewoon lekker zonder jeuk?!? Dat had ik ook met Radja,jeuk na 2 a 3 dgn kvv totaal geen jeuk meer,gewoon onvoorstelbaar! Ik heb weleens gedacht was ik maar eerder gaan zoeken op atopie dan was ik maanden/ jaren eerder bij Barfplaats gekomen en had ze al veel eerder kvv gehad en al eerder van de jeuk afgeweest! Maar ik kan en mag mijzelf dit niet verwijten,ik deed alles voor haar en dat was in mijn geval iedere 6 tot 8 wkn een "jeukprik" prednison erin jassen!!!! Omdat mijn DA dit gewoon deed! Over atopica heeft hij het ook gehad en dat zou de volgende stap zijn geweest! Maar gelukkig ben ik door gaan vragen en kreeg toen een zak voer mee Royal Canin skin support,speciaal voor honden met atopie! Eerlijk is eerlijk,het hielp 6 wkn en jeuk kwam terug! Prednisolpillen meegekregen,wilde ik niet gebruiken en ben toen gaan zoeken  en hier terecht gekomen en na enige twijfel cold turkey met kvv begonnen! Mijn beste beslissing ooit!

Mijn lieve oude taart It nu ff niet lekker in haar vel door stembandverlamming en blaasontsteking,moet maandag haar urine weer brengen na 10 dgn AB! Ze eet liever niets,ik denk dat E last heeft van haar keel,dus voeren wij haar nu met de hand,maken we balletjes van en dan eet ze toch weer met smaak! Kong wil ze dus niet meer :-\
Heb voor morgen paard uit de diepvries gehaald,dat at E vorige week met smaak gewoon uit haar bak,dus ff afwachten wat E morgen doet! Haar gedroogde kippenpootje wilde ze niet,maar paardenlong wel en stukjes komkommer ook! Sorry ik bevuil jouw topic en dat is niet de bedoeling!

Maar echt ik ben zo blij voor jou,juist omdat ik het zelf heb meegemaakt! Ik vond het vreselijk dat mijn oude lieve taart/draak haar laatste levensjaren met jeuk moest slijten :'(, maar goddank dat is over!

Maar ff nog iets anders hoe behandel jij de vacht van Xara? Ik gebruikte zo'n hark en daar kreeg Radja hotspots van! Via BP,eelke,achter gekomen! Zij raadde mij een waterblazer aan,na het zwemmen en/of wassen droog je de hond en dan gaan ook alle losse haren weg,dus ook geen jeuk ;) :D! Daar is een topic over die ik begonnen ben!

Groetjes Jacq en geef een dikke knuf aan Xara van mij
Laatst gewijzigd door Radja op wo 30 okt 2013, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
nanne

Bericht door nanne »

Ik heb de knuffel doorgegeven, ze vond het heerlijk :) dank je wel!

Nee meid, je moet jezelf niks verwijten...als ik jouw verhaal lees heb je er alles aan gedaan (en nog!!!) om haar een zo goed mogelijk leven te geven. De liefde die jij hebt voor Radja spat van het scherm af!!

Er zijn zo ontzettend veel behandelingen tegen jeuk. De één zegt dit, de ander dat en je neemt als leek al snel iets aan van de dierenarts, net als ik! Maar gelukkig is jouw meissie ook van haar jeuk af, dat is toch helemaal geweldig? En dat is alleen omdat jij net zo lang gezocht hebt naar een alternatief voor die spuiten. Dus petje af voor jou!!!

En uh, geen sorry dat je mijn topic bevuilt hoor...dat vind ik helemaal niet. Vind het juist leuk dat je als één van de weinige hier steeds reageert en zo blij voor ons bent, dat kan ik echt waarderen.

Ik hoop echt dat het snel beter zal gaan met Radja! Antibiotica werkt ook nog even na he, wist je dat? Wat zielig dat ze niet happy is op dit moment. Komt die keelpijn van die stembandverlamming? Hoe komt ze daar eigenlijk aan? Ik heb er nog nooit van gehoord. Kunnen ze daar wel iets aan doen?

Ik weet niet of Radja ook iets van joghurt oid mag en of ze het lekker vindt, want dan kun je dat misschien in een klein bakje invriezen en zo ijsjes maken tegen haar keelpijn. Heb ik afgelopen zomer voor Xara gemaakt, ze vond het heerlijk. Maar ik weet niet of yoghurt ook weer jeuk uitlokt dus mss eerst even navragen? Ik zou natuurlijk niet willen dat ze door mijn ideeën weer jeuk krijgt  :-X

Xara heeft nu twee keer paard gemixt met eend gehad en het is wederom smullen. En...nog steeds zonder jeuk!! Ik kan het bijna niet geloven!!!

Ik behandel trouwens Xara haar vacht helemaal niet. Ja, in haar verharingsperiode gebruik ik een handschoen met van die nopjes erop. In de vier jaar tijd dat we haar hebben, hebben we haar geloof ik één keer gewassen. We drogen haar na een wandeling in de regen wel altijd heel goed af met een handdoek en ook na het zwemmen maar verder doen we er niks aan. Maar ze heeft natuurlijk kort haar dus iets gemakkelijker dan Radja haar vacht. Ik zal eens kijken op jouw topic als ik het kan vinden.

Beterschap met Radja, ik hoop echt dat ze snel opknapt!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

En? Nog steeds geen jeuk? En nu je iets meer kvv geeft,is de honger al minder en blijft Xara bij de brokkenkast  :P vandaan? Weet je een hond met jeuk is zo erg voor de hond zelf,maar ook voor de baasjes,je voelt je zo machteloos en als je het kan verminderen of zelfs helemaal wegkrijgen simpel en alleen door goed voer,dat voelt zo goed en dan ben ik ook blij voor andere honden en baasjes :D

Ach Radja heeft vandaag wel gegeten,maar heb daarvoor wel ff wat zalmfilet uit de diepvries moeten halen! Het verwende nest ;D. Heb nu de kvv heel fijn gemalen,want ik merkte dat ze de stukjes bot niet prettig vond,denk door haar keel. Of idd nog door de AB,want toen is haar eetlust verdwenen.Morgen neem ik me voor dat als ze binnen 5 minuten niet wat gegeten heeft om het weg te halen en ook echt niets anders tussendoor krijgt ( moeilijker voor mij dan voor haar ),want normaal was het al bijna op voordat ik op de bank zat.

Ijsblokjes heb ik in vele smaken voor hare hoogheid in de diepvries liggen,maar nog niet met yoghurt,dus die ga ik voor haar maken,dus dank voor de tip.

Ik blijf voor jullie duimen
nanne

Bericht door nanne »

Oei sterkte met Radja...hopelijk gaat ze snel eten als je haar bak neerzet. En ik hoop dat ze zich snel wat beter gaat voelen, zo zielig als ze niet lekker zijn!

Ja Xara is nog steeds jeukvrij!!!!!! Ben zo ontzettend blij!

Gisteren een vrieskist gehaald en morgen halen we 20 kilo eend en paard, dan kunnen we even vooruit. En ik neem
twee zakken gedroogde paardenlong mee, heeft ze ook nog wat te snacken.

Vanochtend heeft ze alles er trouwens uitgegooid  :-\ en daar was ik niet blij mee. Ben al opgestaan met hoofdpijn en
was misselijk dus haar eten klaarmaken was al geen pretje. Maar na het eten spuugde ze alles weer uit, veel te gulzig gegeten! Kon ik nog een keer, eerst alles opgeruimd en een half uur later nieuwe gegeven. Gelukkig bleef dat binnen, al dacht ik even dat het er weer uit kwam...ze liet een enorme boer  :P maar daar bleef het gelukkig bij.

Ze hapt natuurlijk lucht mee als ze zo gulzig eet. Ik weet ook niet wat ik daar aan moet doen, ze vindt het zo lekker!

Dus tips zijn welkom...
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Dank je Nanne,gaat wel goed komen.

Heerlijk en dat na 6 dgn kvv  :D
Was Xara met de brokken ook zo gulzig?

Ik hoop dat je zelf ook snel opknapt,beterschap

Plaats reactie