Sieglinde schreef:
Het heeft 29 weken geduurd!!!( jaja echt 29 weken) maar we weten nu eindelijk dat we een meisje krijgen
Wat leuk, gefeliciteerd!! Nu alles in knalroze ??
Net buikje nadia. Stellen 'vreemden' je al de vraag of je zwanger bent? Hier zo grappig dat heel veel mensen dat niet durfden, terwijl het hoogzomer was. Pas vanaf een week of 30 waren mensen blijkbaar zeker genoeg.
vanaalst schreef:
hoor ik hier mn naam?
Jazeker, ik ga je van de week even een berichtje sturen met een waslijst aan vragen
Nee dat niet. Voordeel va social media. Iedereen weet het
Maar als we weg gaan heb ik zelf wel wat moeite met kleding. Ik zie aangekomen maar nog niet zwanger uit.
Is het overdreven als ik zeg dat ik nu even geen zin meer heb in echo's en ziekenhuis? Ja hè
Vorige week 2x zkh, vandaag zkh, morgen zkh (gelukkig naar belafspraak kunnen omzetten), volgende week weer zkh. Na volgende week heb ik alweer 4 echo's in net 2 weken erop zitten.
Ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in dat ik het best kan, een kind uitbroeden.
Ja, van de week heel duidelijk. Alsof ik van binnenuit even werd uitgedeukt.
Geborrel voel ik al langer, maar dat kan net zo goed een stuk enthousiaste darm zijn.
koekje schreef:
Is het overdreven als ik zeg dat ik nu even geen zin meer heb in echo's en ziekenhuis? Ja hè
Vorige week 2x zkh, vandaag zkh, morgen zkh (gelukkig naar belafspraak kunnen omzetten), volgende week weer zkh. Na volgende week heb ik alweer 4 echo's in net 2 weken erop zitten.
Ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in dat ik het best kan, een kind uitbroeden.
Ik zou ook gek worden hoor, hier om de 4 weken en eerlijk gezegd vind ik er niet veel aan.
Het is leuk om te zien dat alles ok is maar het romantische beeld erbij heb ik niet echt. Op dat vlak ben ik (te) nuchter. Manlief is net zo.
Wij vermijden ook babywinkels en dergelijke want ik kom zot van al die hormonen die daar hangen . We zijn erg blij met ons aankomende dochter maar hebben geen zin in teveel poespas...
Volgens mij 1 pisje. Er zijn verschillende maten/gewichtsklassen. Hoe groter de maat (of gewichtsklasse), hoe meer pis er theoretisch in zou moeten passen.
Ik heb geen idee hoeveel liter dat is. Ik denk dat je wel kan googelen hoeveel een verse baby gemiddeld uitstraalt; dat is dan maat 1 of newborn ofzo.
Nee joh!! Volgens mij echt wel meer als een plasje.. Tenminste als ik het vergelijk met de grote mensen luiers op het werk. Daar plassen ze soms vaker in voor ze verzadigd zijn.
Ik heb *ranzigheid alert, lezen op eigen risico* om te ervaren wat de bewoners mee maken eens een luier mee genomen naar het werk. Wij hebben 3 categorieën. Licht, middel en zwaar (wat ze kunnen opvangen, dus niet de maat). Ik heb eens de lichtste variant mee naar huis genomen om zelf in te plassen. Buiten dat dit echt onwijs moeilijk was (er moet echt een grote knop om) was de luier na 1 plas van mij (daarna had ik hem direct uit gedaan) helemaal niet verzadigd. Ik denk dat ik er wel 3 of 4 keer in kon plassen.
Als ik die luier bij de bewoners had afgedaan zou ik denken dat ze nog niet veel geplast hadden. Nu weet ik niet hoeveel cc ik geplast heb. Denk niet dan een baby luier een mensenplas kan absorberen. Maar in verhouding zal het denk ik net zo veel zijn?
Ik was altijd bang om door te lekken, dus eens gekeken hoeveel den gemiddelde tampon kon opnemen, want ik vertrouwde de reclame en verpakking niet zo.
Huge konden ze worden
En wat er in de always night verband kon dat was echt eng, en daar lekte ik nog doorheen Vandaar dat de broedoven eruit gehaald is.
Ik heb 4-8 kg chloorvrije en bla bla vrije babyluier gebruikt voor Buffel dat hij zoveel lymfevocht lekte, en daar kon heel veel vocht in. Ik denk wel een kinderplasje of 2 minimaal.