ja dat dacht ik al. Gewoon mutsen laten.Irish schreef: Pijn denk ik echt niet, eerder hormoon of mutsgerelateerd![]()
Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?
Moderator: Lizzy
-
Lil
Re: Wanneer (chronisch) aan de pijnstilling?
Ik gooi m even weer omhoog. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met pijnstillers die jullie nu een poosje gebruiken 
Ik had hier nog niet eerder gereageerd, maar mijn Boxer krijgt nu ongeveer een jaar chronisch Novacam (NSAID), de maximale dosering. Vorige week bloed laten prikken en alle waardes waren super, incl. die van de nieren en lever. Natuurlijk had ik hem hier liever niet aan gehad, maar hij leeft op deze manier pijnvrij en zonder om de haverklap kreupel te zijn, wat natuurlijk super is! Naast de Novacam krijgt hij elke dag Doils. Hopelijk kan hij op deze manier nog een tijdje mee, maar aan zijn bloed te zien zou dat geen probleem moeten zijn.
Mijn hondje heeft ook een poosje novacam gekregen, maar mocht geen Doils i.v.m. bloedverdunning?
Spikkel en Xerox, om welke reden geven jullie pijnstilling?
Dribbel heeft zwaar artrose, bijna 2 jaar metacam gehad en nu een jaar op cimalgex 80 mg. Wel heel zwaar, maar hij loopt nog steeds.
Ik heb zelf behoorlijk artrose in beide knieën en ik kan jullie uit ervaring vertellen, dat het leven een stuk prettiger is met pijnstillers.
Ik kan sommige dagen anders nog geen 10 meter lopen en ik kan best veel pijn verdragen. Honden zijn bikkels, maar de pijn van de artrose kan verschrikkelijk zijn.
Ik heb zelf behoorlijk artrose in beide knieën en ik kan jullie uit ervaring vertellen, dat het leven een stuk prettiger is met pijnstillers.
Ik kan sommige dagen anders nog geen 10 meter lopen en ik kan best veel pijn verdragen. Honden zijn bikkels, maar de pijn van de artrose kan verschrikkelijk zijn.
HD D, artrose en spondylose...Envie schreef: Spikkel en Xerox, om welke reden geven jullie pijnstilling?
Ik lees geïnteresseerd mee, maar dan voor onze nieuwste aanwinst, de 15 jarige Kater Theo met rugproblemen.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Sinds meneertje op een glucosamine/chondriotine/yucca supplement zit gaat het hartstikke goed. Kan zelfs weer kleine stukjes met 'm fietsen zonder datie kreupel is aan zijn voorpoot 
Edit: Oh en heb ook tijdje visolie van Doils gegeven, maar dat verdraagtie niet helaas.. (misselijk/diarree)
Edit: Oh en heb ook tijdje visolie van Doils gegeven, maar dat verdraagtie niet helaas.. (misselijk/diarree)
Laatst gewijzigd door Irish op do 07 nov 2013, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Op het moment dat je zegt dat het goed gaat, gaat het mis 
Meneer is weer behoorlijk kreupel (terwijl het fietsen zo goed leek te gaan... niet dus..), dus we gaan morgen weer naar de dierenarts met 'm..
Meneer is weer behoorlijk kreupel (terwijl het fietsen zo goed leek te gaan... niet dus..), dus we gaan morgen weer naar de dierenarts met 'm..
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Balen Irish!
Ik ben gestopt bij Poek met de metacam, ze krijgt nu (al lang voor ik stopte met de metacam) glucosamine en zalmolie door haar eten en ik had puur spondy, maar ben nu overgestapt op puur duivelsklauw en ik geef haar elke dag een half tabletje rhumeel van heel (laatste 2 sinds kort) en ben toen de metacam verder af gaan bouwen. Weet niet of het komt door het feit dat ik bij Berlioz nu weet dat hij schrompel niertjes heeft (doen het nog goed genoeg hoor, maar geef nu toch maar guldenroede/solidago, ook even aan poek trouwens) maar ik kreeg toch het gevoel dat het niet goed was voor Poek haar nieren...
En het gaat super
Ze speelt weer net zo hard als toen ik haar net kreeg en ze nog 3 was, iets meer dan 12 jaar geleden en dat deed ze zelfs met de metacam nog niet 
Ik ben gestopt bij Poek met de metacam, ze krijgt nu (al lang voor ik stopte met de metacam) glucosamine en zalmolie door haar eten en ik had puur spondy, maar ben nu overgestapt op puur duivelsklauw en ik geef haar elke dag een half tabletje rhumeel van heel (laatste 2 sinds kort) en ben toen de metacam verder af gaan bouwen. Weet niet of het komt door het feit dat ik bij Berlioz nu weet dat hij schrompel niertjes heeft (doen het nog goed genoeg hoor, maar geef nu toch maar guldenroede/solidago, ook even aan poek trouwens) maar ik kreeg toch het gevoel dat het niet goed was voor Poek haar nieren...
En het gaat super
Ja balen weer he, het ging net zo lekker 
Onze oudste kater, nu 17,5 jaar zit ongeveer 1,5-2 jaar aan de maximale dosis novacam, vanwege rugproblemen. Zijn dwarsuitstekels van zijn wervels zijn niet goed gegroeid en hij is instabiel in zijn rug; heeft dus erge pijn.
Met de novacam loopt hij nog zijn dagelijkse ronde om de boerderij en hij klimt , wel met enige moeite, nog op onze keukenstoelen.
Verder is hij ook niet meer zo gezond; nierfalen en kanker met uitzaaiingen.
We bekijken per dag hoe het gaat met hem, iedere dag kan de laatste zijn, maar tot die tijd wel met zo min mogelijk pijn. Voor ons was het niet moeilijk om te kiezen dat hij chronich aan de pijnstilling kwam; beter pijnvrij of met weinig pijn leven, dan leven met veel pijn
Hij leeft al geruime tijd in reservetijd....
Met de novacam loopt hij nog zijn dagelijkse ronde om de boerderij en hij klimt , wel met enige moeite, nog op onze keukenstoelen.
Verder is hij ook niet meer zo gezond; nierfalen en kanker met uitzaaiingen.
We bekijken per dag hoe het gaat met hem, iedere dag kan de laatste zijn, maar tot die tijd wel met zo min mogelijk pijn. Voor ons was het niet moeilijk om te kiezen dat hij chronich aan de pijnstilling kwam; beter pijnvrij of met weinig pijn leven, dan leven met veel pijn
Hij leeft al geruime tijd in reservetijd....
keetje schreef: Ik lees geïnteresseerd mee, maar dan voor onze nieuwste aanwinst, de 15 jarige Kater Theo met rugproblemen.
Ik doe even een klein schopje, ik zit te kijken naar Yucca Intensive.. kan ik dat zonder problemen geven? Ook icm tramadol, NSAID en prednison?
-
Lil
Nee, volgens mijn da mag je een natuurlijke cox remmer niet samen geven met een NSAID (dat zijn ook cox remmers). Dat zou dubbel op zijn.Qwea schreef: Ik doe even een klein schopje, ik zit te kijken naar Yucca Intensive.. kan ik dat zonder problemen geven? Ook icm tramadol, NSAID en prednison?