De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
Maar een baby verschoon je volgens mij 6-8x per dag. Ik geloof dat ik gemiddeld niet vaker dan 10x per dag hoef te plassen, dus zou dat qua frequentie ongeveer gelijk moeten zijn aan een baby. Kom je uit op 1, maximaal 2 plasjes per luier.
- Angelique
- 5-sterren

Nah, ik hoor toch wel eens kreten als "tot 12 uur droog met ...." Maar goed, een aardige sloot gaat er dus wel in.koekje schreef: Maar een baby verschoon je volgens mij 6-8x per dag. Ik geloof dat ik gemiddeld niet vaker dan 10x per dag hoef te plassen, dus zou dat qua frequentie ongeveer gelijk moeten zijn aan een baby. Kom je uit op 1, maximaal 2 plasjes per luier.
-
sella
Ik heb dacht ik op zolder nog een restant luiers, als dat zo is, wil ik die dan naar je opsturen Angelique?
Dat heeft meer te maken met hygiëne dan met verzadiging van de luier.koekje schreef: Maar een baby verschoon je volgens mij 6-8x per dag. Ik geloof dat ik gemiddeld niet vaker dan 10x per dag hoef te plassen, dus zou dat qua frequentie ongeveer gelijk moeten zijn aan een baby. Kom je uit op 1, maximaal 2 plasjes per luier.
Maar lique, ik heb luiers hier als je het perce wilt weten wil ik wel met de maatbeker uitproberen.
-
NL_Annemieke
- 2-sterren

In de katoenen broekluiers met inleg maat medium (van maand of 3-4 tot 9 mnd) kon bijna een halve liter voordat er drupjes kwamen. Zo'n luier was dan wel kleddernat, maar niet druipnat (ooit geprobeerd met maatkan... vandaar) Meetgegevens van 20 jaar geleden... dat dan wel weerAngelique schreef: Nah, ik hoor toch wel eens kreten als "tot 12 uur droog met ...." Maar goed, een aardige sloot gaat er dus wel in.Dan u damesch, ga ik luiers scoren voor mijn reu wiens kraantje defect is
![]()
![]()
Wegwerpluiers kunnen heel veel aan, druipen niet vanwege de gelkorrels maar worden natuurlijk navenant zwaarder, dus die halve liter zal ook lukken maar dan hangt er ook een pond luier aan.
- Angelique
- 5-sterren

Nee, hoeft niet, ik heb wel ene idee nu. Ik zag me al tien x per dag een luier verwisselen, maar dat gaat wel meevallen als ik het zo lees.Nadia schreef: Dat heeft meer te maken met hygiëne dan met verzadiging van de luier.
Maar lique, ik heb luiers hier als je het perce wilt weten wil ik wel met de maatbeker uitproberen.
- Angelique
- 5-sterren

Eerst een broekje maken e.d. En dan kijk ik wel even hoe of watsella schreef: Ik heb dacht ik op zolder nog een restant luiers, als dat zo is, wil ik die dan naar je opsturen Angelique?
-
sella
Is goed, ik vond die fijn, omdat het niet giftig werd, mocht het stukgaan en er van opgegeten werd. Het blijven toch honties he.
heb ik wat gemist?Angelique schreef: Eerst een broekje maken e.d. En dan kijk ik wel even hoe of watdank voor het aanbod.
En anders een luierinlegger. Ik denk dat die handiger zijn.
Er is een hondenkind van Lique lek en nu krijgt tie een pampereelke schreef: heb ik wat gemist?
ooohw! Okekoekje schreef: Er is een hondenkind van Lique lek en nu krijgt tie een pamper![]()
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Je zult ook vanzelf wel zien wanneer de luier verwisseld moet worden.Angelique schreef: Nee, hoeft niet, ik heb wel ene idee nu. Ik zag me al tien x per dag een luier verwisselen, maar dat gaat wel meevallen als ik het zo lees.
Soms heb je van die schrijnende gevallen waarbij een kind gewoon te lang in een luier loopt (ik vind het triest!) en dan zie je dat ie gewoon zwaar word, gaat hangen, het lijkt alsof het vocht bijna door het plastic heen komt. Je hebt dan vanzelf het idee dat als je hem vast pakt je hem zo uitwringt. Kijk dan ben je dus te laat met verschonen!
Normaal bij kinderen verschoon je na of voor iedere voeding, in het begin dus om de 3 uur. Later doe je het een beetje op gevoel want om de luier van een groter kindje om de 5uur te verschonen is ook alweer zowat.
Ooit luiers van de Lidle geprobeerd voor de kinderen. Maar daar ging toch zonder moeite een flink glas water in. Ik meen zelfs dat ik er 3 glazen in gekiept had en hij nog niet doorlekte.
Dus dan heb je een goedkope luiere van niet super kwaliteit en hij kan toch wat verdragen.
Voor de kinderen vond ik de luiers van de kruidvat altijd erg prettig. Ze sloten goed aan, absorbeerde goed en voor in het begin hadden ze fijne hele kleine maatjes.
Pampers ben ik nooit fan van geweest. Toen mijn schoonmoeder goedbedoeld pampers had gekocht en bij 1 van de meiden poep langs de pamper kwam terwijl we bij haar op bezoek waren, wist zij gelijk waarom ik geen fan van pampers was/ben
- Angelique
- 5-sterren

Enlighten meNadia schreef: En anders een luierinlegger. Ik denk dat die handiger zijn.
Zijn een soort xxl maandverbanden, nemen net zo veel op als een luier maar kun je in gewone broeken leggen. Wij hebben de op het werk. Wil je wel eens 1 toesturen. Is wel grote mensen maat. Je hebt ze vast ook kleiner.