Afbeensel, dus geen spiervlees. Lijkt me vrij duidelijk.Ruisje schreef: Wat is afvalvlees?
Afvalvlees
Moderator: Lizzy
Re: Afvalvlees
Tja, eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat afvalvlees is Senta. Het spiervlees van Degomeat vind ik prachtig spiervlees. Als dit geen afvalvlees is, zouden wij het dus ook gewoon kunnen eten? Of niet.
-
Martine-Tom
In theorie wel hoor, zou eigenlijk niet weten waarom niet, het is vooral het idee denk ik wat me tegen houd.spikkel schreef: Tja, eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat afvalvlees is Senta. Het spiervlees van Degomeat vind ik prachtig spiervlees. Als dit geen afvalvlees is, zouden wij het dus ook gewoon kunnen eten? Of niet.
Maar ik ken best aardig wat mensen die gewoon het vlees voor/van de dieren eten, en waarom ook niet.
Ik heb nu kalkoen liggen, ziet er zo mooi uit zie er weinig bezwaar in om dat zelf ook te eten
-
Kim en Casper
- 4-sterren

Dit is dus niet waar. Als je je gehakt haalt bij een goed slager gebruiken ze iedere dag hetzelfde stuk vlees om gehakt van te maken. Dit is geen biefstuk maar zeker geen vette rotzooi...Senta schreef: Afval vlees is vlees waar heel veel vet aanzit, voedinsgwaarde nihil te noemen is. Dit komt in gehakt terecht, maar niet als een stuk vlees in de vitrine.
Zelfs bij een supermarkt gebeurd dit niet. De vette stukken blijven bij t slachthuis en worden of vernietigd of verwerkt in hondenbrokken... Ehakt is niet zo vies en slecht als men vaak denkt.
Tuurlijk verdwijnen en snijlingen in gehakt.
Wat gehakt in een supermarkt vies maakt zijn de toevoegingen. Als enummers op de kleur te behouden
Precies, de randjes die ik bij de bio slager haal zijn randjes van biefstuk en ossehaas en noem maar op, zit bijna geen vet aan. Ik vind het prachtig vlees voor de honden.
Klopt! Voorheen stond er ook bij dat het geschikt is voor menselijke comcumptie. Weet niet of dat nu nog zo is??spikkel schreef: Tja, eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat afvalvlees is Senta. Het spiervlees van Degomeat vind ik prachtig spiervlees. Als dit geen afvalvlees is, zouden wij het dus ook gewoon kunnen eten? Of niet.
Heb heel wat tonnetjes gehakt gedraaidKim en Casper schreef: Dit is dus niet waar. Als je je gehakt haalt bij een goed slager gebruiken ze iedere dag hetzelfde stuk vlees om gehakt van te maken. Dit is geen biefstuk maar zeker geen vette rotzooi...
Zelfs bij een supermarkt gebeurd dit niet. De vette stukken blijven bij t slachthuis en worden of vernietigd of verwerkt in hondenbrokken... Ehakt is niet zo vies en slecht als men vaak denkt.
Tuurlijk verdwijnen en snijlingen in gehakt.
Wat gehakt in een supermarkt vies maakt zijn de toevoegingen. Als enummers op de kleur te behouden
En je heb idd gehakt van kwaliteit, klopt maar dat zie je dus wel aan de prijs.
Het verschil wat ik zie met vlees voor mensen, is dat je af en toe wat door het vlees hebt zitten. Zoals gister in het paardenvlees een peesaanhechting (denk ik, een taaie streng die op een plek helemaal in het spiervlees verweven raakte). Tja, dat bevat minder voedingswaarde en is voor ons mensen niet lekker. Voor de hond snij ik het taaiste weg en de rest eet hij gewoon op. Met voldoende prachtig kwaliteit spiervlees wat om die peesaanhechting heen zit, waardoor ik het prima hondeneten vind.Martine-Tom schreef: In theorie wel hoor, zou eigenlijk niet weten waarom niet, het is vooral het idee denk ik wat me tegen houd.
Maar ik ken best aardig wat mensen die gewoon het vlees voor/van de dieren eten, en waarom ook niet.
Ik heb nu kalkoen liggen, ziet er zo mooi uit zie er weinig bezwaar in om dat zelf ook te eten![]()
De kalkoen van degomeat is echt niet van het vlees in de supermarkten te onderscheiden.
Lijkt me niet prettig als je keel door gesneden word om dood te kunnen bloeden.pike schreef: En wat is er mis met halal vlees?
Ga dan maar eens kijken in een "normaal" slachthuis hoe het daar toegaat.Enelya schreef: Lijkt me niet prettig als je keel door gesneden word om dood te kunnen bloeden.
Maar die discussie is hier op bp al eens uitgebreid gevoerd.
in een 'normaal' slachthuis worden geen levende dieren de keel doorgesneden hoorpike schreef: Ga dan maar eens kijken in een "normaal" slachthuis hoe het daar toegaat.
Maar die discussie is hier op bp al eens uitgebreid gevoerd.
Dat heb ik ook nergens geschreven.Senta schreef: in een 'normaal' slachthuis worden geen levende dieren de keel doorgesneden hoor![]()
Het spiervlees wat mijn hond krijgt is grotendeels afvalvlees.
Letterlijk, want het is over datum en wordt anders weggegooid omdat het niet meer aan klanten mag worden verkocht
Het is vaak het allerduurste vlees wat er tussen zit (lamsvlees, runderhaas e.d.), maar echt dit wil je zelf niet meer eten. Meestal zit er wel een licht geurtje aan, en zit die er niet aan dan wel een raar smaakje.
Xavi is er echter dol op
Letterlijk, want het is over datum en wordt anders weggegooid omdat het niet meer aan klanten mag worden verkocht
Het is vaak het allerduurste vlees wat er tussen zit (lamsvlees, runderhaas e.d.), maar echt dit wil je zelf niet meer eten. Meestal zit er wel een licht geurtje aan, en zit die er niet aan dan wel een raar smaakje.
Xavi is er echter dol op
Heb je het geproefd?Hylos schreef: Het spiervlees wat mijn hond krijgt is grotendeels afvalvlees.
Xavi is er echter dol op![]()
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Zo koop ik bij de AH altijd de hart als er 35% korting op zit, lekkere snoepjes volgens JacyHylos schreef: Het spiervlees wat mijn hond krijgt is grotendeels afvalvlees.
Xavi is er echter dol op
Helaas zitten daar toevoegingen bij.Fenixjuh schreef: Zo koop ik bij de AH altijd de hart als er 35% korting op zit, lekkere snoepjes volgens Jacy![]()