Overstappen van brok naar KVV

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Overstappen van brok naar KVV

nanne

Bericht door nanne »

Dank je Jacqueline!

Xara heeft inderdaad altijd al zo gulzig gegeten, ook met de brokken. Als pup was het net een stofzuiger,
niet gewoon! Heb de brokken vroeger wel in kong gedaan en verspreid in haar bench gelegd maar dan
gaat het nog razendsnel. Had ook al wat kvv in de kong gedaan maar dat verse vlees was er zo uit...

Ik schrok me net een hoedje...ze zat aan haar poot te likken! Heb haar gewoon even haar gang laten gaan,
kijken of ze door zou zetten maar even daarna hield ze gewoon op. Pfff, gelukkig!
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Er zijn speciale voerbakken voor gulzige eters ;) Als je dat in google intikt krijg je links naar zaken die ze verkopen.
Of ze werken, geen idee, maar ik zie allerlei opstakels in die bakken zitten, dus ze moeten er omheen eten, hahaha.

Heel mooi om te lezen dat Xara zo goed reageert op rauw!! :)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

[quote="nanne"]
Dank je Jacqueline!

Xara heeft inderdaad altijd al zo gulzig gegeten, ook met de brokken. Als pup was het net een stofzuiger,
niet gewoon! Heb de brokken vroeger wel in kong gedaan en verspreid in haar bench gelegd maar dan
gaat het nog razendsnel. Had ook al wat kvv in de kong gedaan maar dat verse vlees was er zo uit...

Ik schrok me net een hoedje...ze zat aan haar poot te likken! Heb haar gewoon even haar gang laten gaan,
kijken of ze door zou zetten maar even daarna hield ze gewoon op. Pfff, gelukkig!
[/quote]zo echt wel dat je daarvan schrikt,maar ik heb het net ook bij ema haar topic neergezet,geef de hond ff de tijd,ook gewone jeuk komt voor of poten likken na het eten, enz.Gelukkig heb je Xara haar gang laten gaan en het hield gewoon op  :D Maar ik begrijp je hoor,eigenlijk zou je het liefst willen dat ze voorlopig helemaal niet meer krabben,likken of bijten :P
En wat dat schrokken betreft,ik neem aan dat je zelf al wel weet dat er grote schrokkoppen bestaan en honden die heel bescheiden eten,Xara hoort bij de eerste ;D
nanne

Bericht door nanne »

Ruisje, dank je wel voor de tip...ik zal eens kijken want dat is dan misschien wel een optie.

Jacqueline, ze heeft het daarna niet meer gedaan dus komt helemaal goed!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

[quote="Ruisje"]
Er zijn speciale voerbakken voor gulzige eters ;) Als je dat in google intikt krijg je links naar zaken die ze verkopen.
Of ze werken, geen idee, maar ik zie allerlei opstakels in die bakken zitten, dus ze moeten er omheen eten, hahaha.

Dat zijn die bakken die op de "Alpen" lijken,het schijnt te werken.
Cizsel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Cizsel »

Laatst heb ik van iemand gelezen, dat ze deze had uitgeprobeerd:

http://www.dandydog.nl/394-green-mini-a ... atten.html

Daar drukte ze dan het gemalen vlees goed verspreid tussen, waardoor de hond niet kon schrokken
Hij hielp goed had ik begrepen
Was geloof ik choopy hier van Barfplaats...

Ik las het topic en moest er direct aan denken, misschien heb je er wat aan? :)
Twister
3-sterren
3-sterren

Bericht door Twister »

Jeetje wat een goede berichten hier! Daar word je vrolijk van als je het leest! Ik hoop dat ik ook zo snel veranderingen merk (denk al wel kleine veranderingen te merken (gelukkig).

Het assortiment van de anti schrok bakken van Dandydog is echt super! Ik heb er ook een aantal, merendeel is ook te gebruiken met kvv, vaatwasmachinebestendig, echt ideaal!
Nu moet ik me sowieso altijd inhouden op de site van dandydog, zoveel leuke speeltjes!

Hier is de link van de topic van choopy, die Cizsel bedoelde:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 924.0.html
nanne

Bericht door nanne »

Dank jullie wel voor de reacties en de informatie. Heel leuk om dat filmpje te zien!!

Heb vanochtend even opgelet maar Xara slikt 500 - 600 gram kvv in 30 seconden weg  ??? dit is toch echt niet normaal? Het blijft er gelukkig wel in zitten nu maar soms komt het er ook met dezelfde rotgang weer uit dus zo'n 'bak' lijkt me wel een uitkomst. Manlief nog even overtuigen, die vindt het een smeerboel om op die manier te voeren maar ik vind het wel een goed idee. Een smeerboel wordt het pas als ze alles er steeds uitgooit. Die nieuwe bak gaat net zo schoon gelikt worden als op het filmpje, dat weet ik zeker  :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

[quote="nanne"]
Dank jullie wel voor de reacties en de informatie. Heel leuk om dat filmpje te zien!!

Heb vanochtend even opgelet maar Xara slikt 500 - 600 gram kvv in 30 seconden weg  ??? dit is toch echt niet normaal? Het blijft er gelukkig wel in zitten nu maar soms komt het er ook met dezelfde rotgang weer uit dus zo'n 'bak' lijkt me wel een uitkomst. Manlief nog even overtuigen, die vindt het een smeerboel om op die manier te voeren maar ik vind het wel een goed idee. Een smeerboel wordt het pas als ze alles er steeds uitgooit. Die nieuwe bak gaat net zo schoon gelikt worden als op het filmpje, dat weet ik zeker  :biggrin2:
[/quote]

Met kvv kan een schrokker zo snel zijn ja. Ik heb het nooit geklokt, maar hier was een kilo kvv altijd in een oogwenk op, echt enorm snel. Voor mij was dat een reden om te gaan barfen, hij moet nu wel rustiger eten en is veel voldaner.
Die anti schrok bak vind ik wel een hele leuke en lijkt ook prima te werken tegen dat razendsnelle eten.

Plaats reactie