Van vers terug naar brok?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Van vers terug naar brok?

Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Ik ben toch wel voordeliger uit met Barf dan met brok, maar mijn belangrijkste reden is dat Bruut het heerlijk vindt, ik het leuk vind om te portioneren en te geven en dat iedereen altijd roept "wat heeft u een schitterende hond en wat is zijn vacht mooi glanzend en wat een schone tanden..... ;)

Zelfs manlief is tegenwoordig zo ver al "om" dat hij Barf aanbeveelt aan iedereen de een hond heeft  ;D
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Hylos schreef: Tsja ik heb ook weinig te makken momenteel, maar barf vind ik zo duur nog niet.
Dan zou je al naar Lidl brok moeten of zo om het verschil in euri hoog te maken.
Dan maar geen paardenvlees, lama en ander duur spul.
ja precies
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hylos schreef: Tsja ik heb ook weinig te makken momenteel, maar barf vind ik zo duur nog niet.
Dan zou je al naar Lidl brok moeten of zo om het verschil in euri hoog te maken.
Dan maar geen paardenvlees, lama en ander duur spul.

Zou overigens nog eerder smuldier gaan voeren dan, maargoed.
Tja voor katten werkt dat niet, een echte budget kvv voor katten is er volgens mij niet.
(Behoudens kwaliteit hoor, puur op prijs kan voor katten volgens mij niet zoiets vinden.)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik denk dat ik ook mijn katten eerder op smuldier dan op brokjes zou zetten.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

smuldier is toch ook voor katten?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

*Dorothea* schreef: smuldier is toch ook voor katten?
Ohja er zijn er wel geloof ik die voor katten kunnen....
Mijn zeiksnor (freud) eet het alleen niet  ::) (Hij weigert alles van rund  >:().

Zou ik ook eerder doen dan brok overgens hoor! Brok voor de katten sowieso never nooit meer!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

TMG1961 schreef: Financieel gezien kan ik het me best voorstellen. Laten we eerlijk zijn, Barf en KVV zijn de afgelopen jaren ook niet echt goedkoper geworden. En als je een beperkt budget heb kan het best zijn dat je op brok het wel rond krijgt en met KVV of Barf niet.
Helaas ben ik om die reden weer brok erbij gaan geven.

Mijn Berner heeft een voedselallergie en eet 1400 gram per dag aan barf. Hij kan niet tegen de goedkope diersoorten zoals kip en eend.
Ik geef hem half brok en half barf op een dag.
Ik doe het liever niet maar het bespaard wel geld. Zodra het kan ga ik weer over op volledig barf.

Komt er ook nog bij dat ik nu geen auto meer heb. En via een internet winkel is barf nog duurder.

En de hoeveelheid werk breekt me ook op naast 5 dagen per week werken. Ik maak voor beide honden hele andere porties. Door hun gewicht en diersoorten.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Martine-Tom schreef: Ohja er zijn er wel geloof ik die voor katten kunnen....
Mijn zeiksnor (freud) eet het alleen niet  ::) (Hij weigert alles van rund  >:().

Zou ik ook eerder doen dan brok overgens hoor! Brok voor de katten sowieso never nooit meer!
Hond én kat op de voorkant ;)
Of ze het eten is inderdaad een tweede, want bij de pens variant staan ze er ook gewoon op.

Afbeelding
Teckel_Frannie
2-sterren
2-sterren

Bericht door Teckel_Frannie »

Ik zie mijzelf ook nog niet zo snel overstappen op brok. Eigenlijk helemaal niet. Ik vind het leuk om Frannie zo lekker te horen knagen en ben blij dat het ook een goede manier is om de tanden schoon te houden.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Oh ja het werk, ik sta af en toe wel te vloeken boven al die brokken en dozen vlees... MAARRR dan kijk ik even naar mijn ene hond, die 3 jaar lang slecht at, last had van tandsteen en oorontstekingen en die nu dagelijks 3x zijn bak uitlikt, blinkende tandjes heeft en geen last meer van de oren... En daarna kijk ik naar mijn andere hond, die op sterven na dood was en nu springlevend is en af en toe zelfs praatjes heeft...

En dan weet ik het weer: brok, nee nooit meer!  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Spiervlees is inderdaad duurder geworden. Maar ik voer nog steeds gemiddeld voor 2/2,50 waarvan 90%bio of wild.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Mijn hond (toen klein pupje) had  erg mooie drolletjes en een mooie vacht op de brokjes die wij gaven. Had toevallig een merk uitgezocht waar geen granen in zaten  ;D
Wistikveel... Tis dat hij het niet meer wilde eten en we ons gingen verdiepen in het fenomeen "hondenvoeding" anders had ik nu vast nog steeds brok gevoerd  :biggrin2:
Maar die zakken kosten dus wel even €60 he  :o :o :o Daar voer ik nu makkelijk 2 maanden van!
tammie
2-sterren
2-sterren

Bericht door tammie »

Uit gemak terug stappen naar brokken kan ik mij persoonlijk wel voorstellen.
Je weet nooit in wat voor omstandigheden iemand zit en BARF is nu eenmaal gewoon meer werk.
Uit financieel oogpunt kan ik mij KVV terug naar brok ook wel voorstellen. Op de goedkopere merken na zijn de duurdere merken duurder dan brokken.

Maar deze manier van voeren bevalt mij prima :)
Zie de dames genieten. Ik heb tijd genoeg er voor. Ik vind het geweldig om te voeren net als destijds. Wat betreft kostenplaatje zijn we voor de honden net zoveel geld kwijt als een goede brok. Voor de katten zijn we zelfs goedkoper uit dan een kwalitatief goede brok.
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Hier zullen nooit maar dan ook nooit meer brokken in de bakjes vallen. Voor mijn schatjes alleen het allerbeste  ;)

Maar ik ken er ook een paar hoor van die mensen.
Een vriendin van me bijvoorbeeld. Haar hondje had ernstige darmproblemen, zo erg dat er zelfs een stukje darm weggehaald moest worden. Het arme diertje was graatmager at nauwelijks meer en als ze wat at dan spoot het er aan de achterkant weer uit. Voor haar verjaardag heb ik haar toen een flinke doos kvv kado gedaan. Het hondje knapte er enorm van op. Ze at met smaak, kwam weer wat aan en haar ontlasting was stukken beter. Ik dacht het baasje is om maar niks hoor. Ze is misschien nog 1 of 2 keer zelf om kvv gegaan en is toen weer terug gegaan naar brok. De reden was dat ze het er zo vies uit vond zien en dat het zoveel ruimte kost in de vriezer  :'(
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik hoor het in mijn omgeving ook wel . Mensen voeren een tijdje kvv en stappen toch weer over op brok
Omdat het weer goed gaat met Vicky , dus dan heeft men dat gedoe met kvv uit de vriezer halen ook niet meer
Mensen vinden een rol kvv uit de vriezer halen vaak al veel gedoe . Men moet op pad om een bepaald merk te halen
Of thuis blijven als er bezorgd word
Of men moet ruimte creeren voor een vriezer . Dat is dus wat ik erg veel hoor .

Met mijn eigen drietal moet ik er niet meer aan denken
No 1 eet eindelijk en blijft op gewicht . Ik heb met haar periodes gehad waarop ze zomaar een 2 a 2,5 kg kwijt was en dat is veel voor een hondje van 7 kg
Ze wist toen al wat goed voor haar was , maar ik nog niet . Al onze honden hadden het op brok altijd ""goed gedaan ""
No 2 vrat de zg ""goede brokken "" van de d.a . Toen al 72 euro voor een zak . Scheiten deed ze er erg goed op , zes x dgs
Ik heb wat afgetobt met haar , elke maand tussenteenontstekingen , elke maand een hevig ei en weer eens een A.B kuur
Doordat het arme schaap niet of nauwelijks kon lopen kreeg ze overgewicht , nu ruim 5,5 jaar op barf heb ik nooit een tussenteenontesteking meer gezien
En voor die 72 euro die ik kwijt was voor haar aan brokkenmeuk kan ik ze heel leuk en gevarieert voeren
No 3 zag er werkelijk niet uit toen ze hier kwam . En had ook vele vage klachten . Oren , anaalklieren , vachtproblemen , slechte weerstand ,jeuk , maag/darmklachten .

Ik kan dus met mijn honden alleen maar zeggen dat een ander wijze van voeren ze goed doet
En dat alles kost soms best wat tijd , en ook geld . Maar dat weet je met huisdieren
Als je aan kinderen begint is dat ook zo .
En hier geld dat ze niet de sluitpost binnen het gezin zijn . Wij hebben voor hen gekozen en we moeten voor ze zorgen
En dat proberen we zo goed mogelijk te doen , en daar moeten we soms zelf ook een veer voor laten
Maar honden die lekker in hun vel steken maken voor ons veel goed , dan zelf maar wat minder

Plaats reactie