Dan zit er water inSenta schreef: Ik bewaar het in de koelkast....Ijskast bevriest het bij mij....zou niet moeten mogen volgens de bijlsuiter, maar toch al 2 x gebeurd![]()
Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?
Moderator: Lizzy
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Re: Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?
-
Lil
Mijn humane visolie bevriest niet. Heb dat al eens uitgeprobeerd en bleef dagen lang vloeibaar in de vriezer (wel dikker natuurlijk).Senta schreef: :biggrin2: :biggrin2:Ik dacht al waarom bevriest mijn olie wel en die van jou niet?
Ik vind het toch vreemd...ze vertellen het toch niet voor niets in de bijsluiter, hun beweren dat een visolie van slechte kwaliteit bevriest.
En ja het is nieuwe olie....
Het zijn nieuwe flesjes......je zou dr idd haast wat van gaan denkenAnnemarie Rijnveld schreef: Dan zit er water in![]()
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Ik weet niet meer waar, maar ergens heb ik gelezen hoe te controleren of visolie-capsules behalve olie, ook water bevatten: in de vriezer leggen dus...als de capsule bevriest, en keihard wordt, dan zit er ook water in...is niet erg..maar je hebt dus wel voor water betaaldSenta schreef: Het zijn nieuwe flesjes......je zou dr idd haast wat van gaan denken![]()
Nou zal je nog sterker vertellen....het staat in hun eigen bijlsuiterAnnemarie Rijnveld schreef: Ik weet niet meer waar, maar ergens heb ik gelezen hoe te controleren of visolie-capsules behalve olie, ook water bevatten: in de vriezer leggen dus...als de capsule bevriest, en keihard wordt, dan zit er ook water in...is niet erg..maar je hebt dus wel voor water betaald![]()
Houdbaarheidstermijn
Doils Omega 3 wordt verpakt onder zuurstofvrije omstandigheden, waardoor het probleemloos 2 jaar houdbaar is op kamertemperatuur. Het is nog beter als u Doils bewaart in de koelkast of vriezer, Doils omega-3 zal niet bevriezen en is zo nog langer houdbaar.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Toen onze 7 jaar oude colliedame problemen kreeg door slijtage in haar onderrug en heupen
kreeg ze van de dierenarts eerst devilclaw (vloeibaar) en toen dat niet meer voldeed
gelatinaat. We zagen haar opknappen.
Haar jongere zus was nierpatiënt.
Ook zij kreeg, toen ze last kreeg van slijtage aan haar onderrug, gelatinaat
Toen dat alleen niet meer voldoende was en zij echt pijn kreeg hebben wij in overleg met
onze D.A. voor haar voor accupunctuur gekozen ( http://www.acupunctuurbijdieren.nl/)
Om eerlijk te zijn was ik nogal sceptisch daarover maar het werkte.
(kan een hond liegen daarover?)
Ik zag mijn hond in 3 behandelingen veranderen van een kreupele oude dame in
een vlotte seniorhond die weer zin had in een spelletje en zelfs weer op de bank klom
(foei mag niet maar oh wat fijn om dat te zien
)
Na ca 2 jaar hebben wij dit nog een keer herhaald.
Helaas is ze daarna op ruim 14 jarige leeftijd overleden.
Een hele leeftijd voor een collie.
Ook mijn ouders gebruiken nu gelatinaat voor hun seniorcollie
Zij hebben eerst glucosamine gebruikt (hun dierenarts weigerde gelatinaat voor te schrijven
)
Toen dat niet bleek te werken zijn ze overgestapt op gelatinaat (via mijn D.A.)
Zij merken nu duidelijk verbetering.
Misschien de moeite waard om te proberen?
kreeg ze van de dierenarts eerst devilclaw (vloeibaar) en toen dat niet meer voldeed
gelatinaat. We zagen haar opknappen.
Haar jongere zus was nierpatiënt.
Ook zij kreeg, toen ze last kreeg van slijtage aan haar onderrug, gelatinaat
Toen dat alleen niet meer voldoende was en zij echt pijn kreeg hebben wij in overleg met
onze D.A. voor haar voor accupunctuur gekozen ( http://www.acupunctuurbijdieren.nl/)
Om eerlijk te zijn was ik nogal sceptisch daarover maar het werkte.
(kan een hond liegen daarover?)
Ik zag mijn hond in 3 behandelingen veranderen van een kreupele oude dame in
een vlotte seniorhond die weer zin had in een spelletje en zelfs weer op de bank klom
(foei mag niet maar oh wat fijn om dat te zien
Na ca 2 jaar hebben wij dit nog een keer herhaald.
Helaas is ze daarna op ruim 14 jarige leeftijd overleden.
Een hele leeftijd voor een collie.
Ook mijn ouders gebruiken nu gelatinaat voor hun seniorcollie
Zij hebben eerst glucosamine gebruikt (hun dierenarts weigerde gelatinaat voor te schrijven
Toen dat niet bleek te werken zijn ze overgestapt op gelatinaat (via mijn D.A.)
Zij merken nu duidelijk verbetering.
Misschien de moeite waard om te proberen?
-
Lil
die gelatinaat is toch gewoon van primeval? Die kun je zonder da recept kopen.
Helaas hier met 2 honden de ervaring dat het nul komma nul hielp.
Gelukkig hielpen andere dingen wel.
Helaas hier met 2 honden de ervaring dat het nul komma nul hielp.
Gelukkig hielpen andere dingen wel.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Saskia, hoe gaat het nu?
Lief dat je er naar vraagt!Annemarie Rijnveld schreef: Saskia, hoe gaat het nu?
Ik ben net terug van een weekje vakantie, Dommelsch en Wodka zijn bij Marije geweest en die heb ik aangegeven dat ik net voor mijn vakantie nog niet met de CC was begonnen, omdat ik niet wist wat het met haar zou doen.
Heb het wel meegegeven en haar gezegd dat als ze inschatte dat Dommelsch het nodig zou hebben, ze zou beginnen, maar dat was niet het geval. Ik zie ook op dit moment geen opstart- en/of stopproblemen meer, dus laat het even zo. Het is in huis en als ik ook maar een glimp opvang van pijn of ongemak, ga ik starten. Dan houd ik je op de hoogte.
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Oh das toch wel gunstig!!!
Toch maar weer een schopje omhoog.
Start- en stopproblemen bij Dommelsch weer terug. Vannacht lag ze te piepen en kon niet opstaan. Heb haar opgetild en buiten gezet, waar ze heeft geplast. Ze loopt moeizaam en het lijkt alsof rug/achterpoten pijn doen. Op de terugweg de waterbak leeggedronken en op de keukenvloer met moeite gaan liggen. Tijdje bij haar gezeten vannacht (gaaaaap) en toen ze sliep ook maar weer even in bed gedoken. Vanmorgen nog niet veel beter. De COX zit erin inmiddels, even duimen dat het gaat helpen.
Ze is overigens ook loops (11-12 dagen ongeveer), misschien heeft dat er toch ergens zijdelings mee te maken?
Houd jullie op de hoogte over het aanslaan van de Cox.
Start- en stopproblemen bij Dommelsch weer terug. Vannacht lag ze te piepen en kon niet opstaan. Heb haar opgetild en buiten gezet, waar ze heeft geplast. Ze loopt moeizaam en het lijkt alsof rug/achterpoten pijn doen. Op de terugweg de waterbak leeggedronken en op de keukenvloer met moeite gaan liggen. Tijdje bij haar gezeten vannacht (gaaaaap) en toen ze sliep ook maar weer even in bed gedoken. Vanmorgen nog niet veel beter. De COX zit erin inmiddels, even duimen dat het gaat helpen.
Ze is overigens ook loops (11-12 dagen ongeveer), misschien heeft dat er toch ergens zijdelings mee te maken?
Houd jullie op de hoogte over het aanslaan van de Cox.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bah zeg, dat is niet leuk. Toch iets van metacam ofzo gaan gebruiken? Het weer helpt ook niet mee, ik kraak ook ineens weer van alle kanten.
Ja, dat zei Marije vandaag ook nog. Dat het daar ook best mee te maken kan hebben. Het zijn echt start- en stopproblemen, als ze eenmaal hobbelt, hobbelt het prima. Eerste dag Cox zit erin, even aankijken of het aanslaat en anders gaan we toch weer naar de da voor andere pijnstilling.hannabelgje schreef: Bah zeg, dat is niet leuk. Toch iets van metacam ofzo gaan gebruiken? Het weer helpt ook niet mee, ik kraak ook ineens weer van alle kanten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier ook alleen met opstarten inderdaad. Als ik eenmaal loop dan ben ik uitgekraakt.