Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Artrose - Glucosamine eigenlijk geen optie, pijnstilling?

kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Heeft ze niet misschien een wervel die scheef staat? Onze grote beer had dat net voor de vakantie, leek stram en stijf vd leeftijd, ze is negen, maar nu het recht gezet is zien we alleen weer haar artrose schouder bij een te lange wandeling.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

kira schreef: Heeft ze niet misschien een wervel die scheef staat? Onze grote beer had dat net voor de vakantie, leek stram en stijf vd leeftijd, ze is negen, maar nu het recht gezet is zien we alleen weer haar artrose schouder bij een te lange wandeling.
Ze is bij de da op de foto gezet. Artrose is te zien, eventuele scheve wervel niet gezien. (Al weet ik niet of je die zo op de foto zou moeten kunnen zien?)
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

he, bah sas.
hopelijk slaat de cox snel goed aan.
het weer zou inderdaad een grote rol kunnen spelen.
hier bij ouwe muts, en mezelf ook.
knuffff voor de oude stramme dame
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, misschien een krom vergelijk maar als ik ongesteld moet worden, heb ik giga last van mijn rug, knieen en vingers. Het zou mij dus echt niks verbazen dat dit zeker wel met de loopsheid te maken heeft.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

@Saskia, een lichte scheefstand is niet te zien op een foto, althans volgens mij merken de meeste dierenartsen dit niet op. Misschien zou je met haar naar een manueel therapeut of chiropractor kunnen gaan. Doet ze wel vloeien? Bij de laatste loopheid van grote beer kon ze ook opeens nauwelijks meer lopen, dat was van de pijn doordat de baarmoedermond niet open was gegaan en de vloeistof er niet uit kon (vergelijkbaar bij een bmo, alleen was er niets ontstoken, nadat de baarmoeder mond met injecties met middelen was geopend en de boel eruit kon was het leed geleden).
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

kira schreef: @Saskia, een lichte scheefstand is niet te zien op een foto, althans volgens mij merken de meeste dierenartsen dit niet op. Misschien zou je met haar naar een manueel therapeut of chiropractor kunnen gaan. Doet ze wel vloeien? Bij de laatste loopheid van grote beer kon ze ook opeens nauwelijks meer lopen, dat was van de pijn doordat de baarmoedermond niet open was gegaan en de vloeistof er niet uit kon (vergelijkbaar bij een bmo, alleen was er niets ontstoken, nadat de baarmoeder mond met injecties met middelen was geopend en de boel eruit kon was het leed geleden).
Ja, ze heeft meer dan genoeg gevloeid. "Nooit meer een teef!"  ;) ;D
Vooralsnog zie ik (hééééle) lichte verbetering. Of misschien wil ik dat alleen maar zien.  :-[

Als er niet genoeg snelheid in verbetering zit, gaan we naar de da. Die mag dan specifiek voelen (paar weken geleden is haar rug door de da nog als erg soepel voor een beer-op-leeftijd-ondanks-lichte-artrose bevonden) en ons eventueel naar een manueel therapeut of chiropractor doorverwijzen, óf een test doen met andere pijnstilling.

Fingers crossed dus nog even.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lizzy schreef: Nou, misschien een krom vergelijk maar als ik ongesteld moet worden, heb ik giga last van mijn rug, knieen en vingers. Het zou mij dus echt niks verbazen dat dit zeker wel met de loopsheid te maken heeft.
::) Joh? Dan ben ik echt op m'n best.  ::)
Nee, ik denk dat het ook daarmee te maken kan hebben. Weeromslag, loops, oude beer met een beetje artrose. De combinatie is gewoon even niet tof. Maar zo zielig voor de beer.  :(
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Misschien dat je Yucca poeder voor haar er bij kunt geven, is ook pijnstillend. Ik gebruik dat ook bij Fjurdy (wel druppels maar dat is voor zo'n Beer geen optie) en dat helpt ook wel.
Volgens mij heeft Lil hier ook goede ervaring mee. Het is van Wolfsblut.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Dikke knuffel voor de beer. Hoop dat ze zich snel weer beter voelt.
Lil

Bericht door Lil »

tt-tjes schreef: Misschien dat je Yucca poeder voor haar er bij kunt geven, is ook pijnstillend. Ik gebruik dat ook bij Fjurdy (wel druppels maar dat is voor zo'n Beer geen optie) en dat helpt ook wel.
Volgens mij heeft Lil hier ook goede ervaring mee. Het is van Wolfsblut.
Ja, je kunt tinctuur kopen en Wolfsblut heeft poeder. Gebruik het inmiddels niet meer, want het doet voor meneer niets meer. Maar yucca zit bijvoorbeeld ook in cox compositum. O ja, als je nsaid van de dierenarts gebruikt moet je het gebruik van natuurlijke cox remmers stoppen! Anders krijg je overdosis. Dus niet en yucca en pijnstiller, maar óf.
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Zo zie je maar weer dat het ene middel voor de een wel en de ander niet werkt  ;)
Yucca deed voor Ike ook niets.

Hoop dat de verbetering door zet bij de oude dame Saskia!  :-*
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Ik blijf verbetering zien.  :D

Starten en stoppen gaat makkelijker. Nog niet "je-van-het", maar zeker wel beter. (Ook met mijn "neutrale" blik  ::)).

Of het de Cox is of niet, ik zet dit even door. Als alles weer een tijd "normaal" mag worden, ga ik eens een test doen met minderen of stoppen met Cox. Nu eerst de stijgende lijn volhouden.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Super! Ik duim dat de verbetering door gaat zetten!
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

kijk. dat is nieuws waar we blij van worden
knuffel voor de mooie dame.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat is pas goed nieuws!

Plaats reactie