De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

fem fatale schreef: En dat hoogopgeleide veeeeeel vaker doordrinken dat laagopgeleide omdat ze tijdens hun studie al zoveel drinken dat het een vastgeroeste gewoonte (ik noem dat een verslaving) wordt.
Nou Fem, jij weet zelf ook wel dat dit een boute aanname is.
Wij zijn beiden hoogopgeleid, maar toch geen alcoholisten. Nu durf ik best toe te geven dat ik zeker niet vies ben van een alcoholische versnapering en graag iets drink op een feestje oid en dit ook al voordat ik ging studeren zo deed. Net zoals andere zwangeren heb ik zodra ik wist dat ik zwanger was, geen alcohol meer gedronken.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

In het artikel stond echt iets over studie en drinken. En dat er veel meer hoogopgeleide vrouwen zijn die doordrinken.

En ja, als alcohol drinken voor jou zo normaal is geworden dat je niet stopt als je weet dat je zwanger bent, dan denk ik echt dat je verslaafd bent. Er is helemaal niemand die denkt dat het niet uitmaakt, drinken tijdens zwangerschap.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Ongelooflijk vind ik dat, hoor. En dan zijn er ook nog vrouwen die blijven roken.  :-X
Gelukkig heb ik nooit gerookt en is mijn alcoholconsumptie altijd al zeer matig geweest, zelfs al ben ik hoog opgeleid en ben ik zelfs nog een korte periode wijnboerin geweest. Nadat ik die positieve test had gezien heb ik echt geen druppel meer gedronken.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Ik drink zelf 1 à 2x per jaar een half glas en soms sla ik een jaartje over, maar in mijn omgeving is het echt wel de norm om stevig te drinken.

En als mensen na 5 bier/wijn in een uur nog niet echt aangeschoten zijn, dan kun je aannemen dat ze ook als ze niet op een borrel zijn, stevig drinken.

Op mijn werk wordt niet gedronken tijdens borrels en dat vond ik eerst raar, omdat het zo gebruikelijk is dat het wel gebeurt. Maar bijna niemand woont in de buurt van kantoor dus de meeste mensen moeten nog rijden, dus eigenlijk is het heel normaal.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Nadia schreef: Nee dat niet. Wel dat een afkick kliniek (weet niet meer welke) meer zwangere vrouwen opnamen dan eerder!

Idd een prachtige buik sieglinde. Had jij niet ook een foto van in het begin 20 weken? Zou je die nog eens willen plaatsen?

Gisteren was ik 23 weken (5 maanden) gaat snel :)
Ik weet niet waarom, maar ik heb altijd gezegd dat ik met mijn zwangerschap iets met 24 weken heb. Nu gaat het eraan komen :)
Ik heb er 1 van 23 weken.

Afbeelding
Heb er nog een vroegere maar vind niet direct terug hoe ver ik daar was
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Zijn er trouwens wel mensen die zwangeren in hun omgeving hebben die wel blijven doorroken en drinken? Ik namelijk niet.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Ik wel.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

fem fatale schreef: Ik wel.
Oh, dat is niet zo mooi.
Zeg je daar dan ook wat van, of vind je het eigen verantwoording?

Ik moet wel zeggen dat ik een enkele peuk of met oud&nieuw een half glaasje champi niet zo dramatisch vind, maar ik kan het me niet voorstellen om dat zelf te doen. Ik had afgelopen vakantie echt wel enorme zin in een koud biertje, maar toch niet genomen. Ook niet bier met gereduceerd promilage (amstel radler), want ik durfde het niet aan.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Het is familie, ik zie ze een keer per jaar. Ik kan wel denken dat als niemand ervan opkijkt dat het vaker voorkomt, maar weten doe ik het niet natuurlijk.

En nee, aangezien wij verder niet spreken, ook niet daarover. (Overigens is mijn familie niet-opgeleid,  dus die zijn dan statistisch vrij bijzonder)
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Mijn schoonzus. Wel een pak minder dan voorheen maar toch wel nog.

Hier moet manlief sinds het begin van de zwangerschap buiten gaan roken. Drinken hebben we nooit gedaan...
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Hier al vanaf dat we besloten hadden om voor kinderen te gaan geen druppel meer gehad... (Nu dus al bijna 3 jaar geen alcohol meer gehad, behalve dan bv baileys/koffiekaatje/oid in de slagroom bij de koffie, maar dat is te verwaarlozen) en ik moet zeggen dat ik ook helemaal geen behoefte heb, behalve dan af en toe dat beetje in mijn slagroom...

Vl en ik roken beiden niet, dus dat was/is ook geen issue... Mijn moeder rookt wel, maar die staat tegenwoordig buiten als wij er zijn (of nu het kouder wordt op de badkamer met het raam open) en zelfs als ze weet dat we komen (al is dat 's avonds pas) gaat ze die hele dag naar buiten/boven om te roken...
We waren laatst op visite bij iemand die stevig rookt (en waar nauwelijks gelucht wordt) en die rookte gewoon waar Evi bij was (heb ik dus wel wat van gezegd, en toen gaf ze aan het "even vergeten te zijn")
Gelukkig ben ik omringd met vrienden die allemaal ook niet roken, dus ook niet tijdens een zwangerschap/aanwezigheid baby :)

Gister met Evi wezen baby relax zwemmen (is speciaal voor stellen met hun baby, lekker dobberen, geen echte les, op een tijd dat beide ouders mee kunnen) en Evi vond het heerlijk :)
Vanaf volgende week ga ik met haar echt baby zwemmen,welliswaar in een zwembad 20 minuten rijden, terwijl er een zwembad hier vlakbij zit, maar het zwembad waar we gaan heb ik zelf vroeger les gehad en daar hangt een veel gezelligere sfeer (plus dat ik dan voor of na het zwemmen een bakje koffie kan doen bij opa en oma ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Zojuist gemaakt :) 23+2

Afbeelding
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

jeetje, mijn nichtje welke ik alleen zie op verjaardagen van familie is vandaag bevallen van haar dochter. Ze is nu 17, op het kamp gaan wonen, houd onwijs van goud, bling etc. Dus ik had al niet de meest charmante naam verwacht (althans niet wat ik mooi vind). Hebben ze het kind Lolita genoemd  :-X

Volgens Wiki is Lolita een jong meisje dat al erg vroeg seksueel ontwikkeld is en op mannenjacht gaat.  :-\
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Else! schreef: @ esthertjuh
Wat voor merk wasbare luiers heb je?
Er zijn nl best goedkope merken maar als je op de website http://www.kaatjekatoen.nl kijkt dan zijn die allemaal best wel duur.
Mijn idee is wel om t aan te schaffen voor evt. meerdere kinderen, dus heb liever kwalitatief wat betere die lang meegaan.
Misschien dat die goedkope ook wel voldoen om lang mee te gaan.
Jij spoelt de luiers niet voor maar gewoon zo in de was? Gaan de vlekken er goed uit?
Hoeveel extra wasjes draai je per week?
Hoeveel luiers heb jij aangeschaft? Heb je nog andere voor dag/ nacht?

Sorry voor het late antwoord, ben een paar dagen flink ziek geweest. Dat zijn toch wel momenten waarop je je afvraagt waarom je borstvoeding geeft :-[ Blijkbaar had ik een oorontsteking zonder oorpijn. Ik zat gewoon dagenlang in de Python die alleen loopings achterover maakte. Heb ook 2 dagen echt niets binnengehouden waardoor ik bijna geen melk meer had. Uiteindelijk Tess dinsdagavond maar een flesje gegeven :'( Het gaat nu gelukkig weer wat beter.

Ik heb de Bamboozles van Tots Bots en als overbroekje de MotherEase Rikki. Ik ben echt veel kwijt geweest omdat ik van zowel maat 1 als 2 25 luiers heb. Maat 1 werd ons afgeraden door de consulent omdat maat 2 vanaf 4 kilo is, maar ben nu blij dat ik ze toch besteld heb. Tess heeft ze nog steeds aan en is nu bijna 6 maanden. In de UK zijn de luiers vaak een stuk goedkoper, dus als je weet welke je wil zou ik gewoon eens googelen. Tots Bots worden alleen niet naar NL verzonden. Vrijwel alle Engelse websites verzenden naar NL met uitzondering van de Tots Bots :(
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

Esthertjuh schreef: Sorry voor het late antwoord, ben een paar dagen flink ziek geweest. Dat zijn toch wel momenten waarop je je afvraagt waarom je borstvoeding geeft :-[ Blijkbaar had ik een oorontsteking zonder oorpijn. Ik zat gewoon dagenlang in de Python die alleen loopings achterover maakte. Heb ook 2 dagen echt niets binnengehouden waardoor ik bijna geen melk meer had. Uiteindelijk Tess dinsdagavond maar een flesje gegeven :'( Het gaat nu gelukkig weer wat beter.

Ik heb de Bamboozles van Tots Bots en als overbroekje de MotherEase Rikki. Ik ben echt veel kwijt geweest omdat ik van zowel maat 1 als 2 25 luiers heb. Maat 1 werd ons afgeraden door de consulent omdat maat 2 vanaf 4 kilo is, maar ben nu blij dat ik ze toch besteld heb. Tess heeft ze nog steeds aan en is nu bijna 6 maanden. In de UK zijn de luiers vaak een stuk goedkoper, dus als je weet welke je wil zou ik gewoon eens googelen. Tots Bots worden alleen niet naar NL verzonden. Vrijwel alle Engelse websites verzenden naar NL met uitzondering van de Tots Bots :(
Nog even een aanvulling. Ik gooi de luiers in een emmer zonder water, spoel ze niet voor en gooi ze dus "droog" in de wasmachine. 1 eetlepel waspoeder erbij, zeker niet meer, en dan doet de wasmachine het werk. Soms hebben ze nog een gele vlek van de poep, maar een uurtje zon doet wonderen (2 weken geleden in Spanje nog gemerkt). Helaas is de zon nu ver te zoeken, maar in principe zijn de luiers gewoon schoon ondanks de verkleuring. Ik was zo'n 2 tot 3 keer in de week de luiers. Maar dat is ook afhankelijk van het weer. De droogtijd is nu erg lang (2 dagen op een koude zolder). In de zomer zijn ze buiten in een paar uurtjes droog. Soms gooi ik ze even een paar minuutjes in de droger want dan worden ze lekker zacht. Ik heb geen aparte dag/nachtluiers want de Bamboozles zijn al slurpers. Vond 2 systemen naast elkaar niet handig. Ik heb dus 25 luiers en 6 overbroekjes per maat.

Gesloten