Van vers terug naar brok?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Van vers terug naar brok?

happy girl
1-ster
1-ster

Bericht door happy girl »

tja ik hoor eigenlijk alleen maar mensen die brok voeren en dan ook nog erg te spreken zijn over dat merk ( rc, bonzo,frolic) hoe vaak je ook uitlegt wat er voor shit in zit ...nee hoor hond "doet t er goed op "wat dat dan moge inhouden , ik zie hopen poep,stinkende bekkies, slechte vacht enz.maar goed ieder zn ding dan maar, eerlijk gezegd snap ik ook het rotsvaste "vertrouwen" in dat bedrijf niet zo , mensen zijn zo gevoelig voor reclame, jammer

Ik voer barf en eerlijk gezegd vind ik het niet zoveel werk , maar goed ik heb maar een kleine hond? de dag dat er "spul"binnenkomt sta ik een halve dag met mn hub te knippen en te delen maar dan heb ik weer maanden genoeg in de vriezer wat ik er kan uitpakken en alleen in de bak hoef te doen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ja, mensen stappen weer terug van vers naar brok...om tig redenen die variëren van de financiën, het gemak, hond wil het niet eten (die heb je er nu eenmaal ook bij), de verwachting wordt niet waargemaakt, het nieuwtje is er vanaf, "men" vond dat ze onverstandig bezig waren enz. enz. Maar vergeet hierbij ook niet dat er maar weinig hondeneigenaren erg "voervast" zijn, zeg maar. Doet woef het vandaag helemaal fantastisch op brok A en zou eigenlijk iedereen brok A moeten voeren....3 maanden later is die toch maar overgegaan op brok B en had daar dan hele goede redenen voor, waarbij het er op neerkomt dat brok A toch eigenlijk niet echt bijzonder was. en je wilt ze de kost niet geven die op deze manier 3x het alfabet rondgaan in één hondenleven.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

ja voor het gemak zou ik ook wel weer over willen stappen hoor, graag zelfs. Alleen wordt ik al vrij snel herinnerd dat ik daar weer spijt van ga krijgen....Meer stront. Hondenlucht in huis, vette vachten, oorontstekingen, gewrichtsklachten, hotspots, tandaanslag, oogproblemen, maag darm klachten dus ook in huis ::)
Nee laat maar ga wel moeilijk doen met hompen stijf bevroren vlees.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Ja, mensen stappen weer terug van vers naar brok...om tig redenen die variëren van de financiën, het gemak, hond wil het niet eten (die heb je er nu eenmaal ook bij), de verwachting wordt niet waargemaakt, het nieuwtje is er vanaf, "men" vond dat ze onverstandig bezig waren enz. enz. Maar vergeet hierbij ook niet dat er maar weinig hondeneigenaren erg "voervast" zijn, zeg maar. Doet woef het vandaag helemaal fantastisch op brok A en zou eigenlijk iedereen brok A moeten voeren....3 maanden later is die toch maar overgegaan op brok B en had daar dan hele goede redenen voor, waarbij het er op neerkomt dat brok A toch eigenlijk niet echt bijzonder was. en je wilt ze de kost niet geven die op deze manier 3x het alfabet rondgaan in één hondenleven.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Zo waar!
En je ziet dat nu toch ook wel regelmatig met KVV.
Kim en Casper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kim en Casper »

Er zijn dus echt wel mensen die terug gaan naar brok omdat hun hond t niet goed doet op vers. Ontlasting, jeuk, anaalklieren, futloos, blaasgruis etc etc. Ook mensen met vele ervaring in t vers voeren waarvan de hond t toch echt beter doet op brok. Ook waarbij t bewezen dmv eliminatie, bloedonderzoek, allergieën etc...

Hier heeft dus op een na niemand ervaring met t terug naar brokken gaan?
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

[quote="Kim en Casper"]
Er zijn dus echt wel mensen die terug gaan naar brok omdat hun hond t niet goed doet op vers. Ontlasting, jeuk, anaalklieren, futloos, blaasgruis etc etc. Ook mensen met vele ervaring in t vers voeren waarvan de hond t toch echt beter doet op brok. Ook waarbij t bewezen dmv eliminatie, bloedonderzoek, allergieën etc...

Nee, ik ken er geen. ???
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jup. Frustrerend. Laatst nog veel tijd gestoken in een nieuw barfplaats lid. Voerde kvv. Maar wilde meer en beter. Een uurtje of wat aan informatie gegeven. Vraag ik na een paar dagen hoe het er mee gaat. Is hij terug brok gaan voeren. Want vriendinnetje vond het vies.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Kim en Casper schreef: Er zijn dus echt wel mensen die terug gaan naar brok omdat hun hond t niet goed doet op vers. Ontlasting, jeuk, anaalklieren, futloos, blaasgruis etc etc. Ook mensen met vele ervaring in t vers voeren waarvan de hond t toch echt beter doet op brok. Ook waarbij t bewezen dmv eliminatie, bloedonderzoek, allergieën etc...

Ja ik. Wat een drama
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Nou ik had laatst een keer het brilliante idee om een zak gewonnen brokken op te voeren......
het begon al met poep in de woonkamer... raar.. maar misschien was het wat zwaar gevallen ?
Mensenlief wat een stront kwam er uit die honden  O_O  Nou snap ik waarom de standaard poepzakjes bijna 10 liter zakken zijn !!!!  :-X
Dat kan toch niet goed zijn ? ? ? ?
En het verschil is ook echt enorm als je die kleine keuteltjes gewend ben die je bij wijze kan oppakken zonder vieze vingers.,....en je ziet dan die enorme kleffe drap hopen  :-X :-X :-X
Nee, ik denk dat "met de pot" mee eten dan nog gezonder is....
Fabienne88
1-ster
1-ster

Bericht door Fabienne88 »

Ik geef mijn labrador en weimaraner sinds februari dit jaar BARF.
Het bevalt me op zich wel goed .. alleen het WERK!!
maar man .. pfff.. naast mijn fulltime baan ook nog fulltime vleesverwerken is niet altijd even prettig..  :D
Heb het er wel voor over, want ik zie hoe goed mijn honden het er op doen..
Toch vind ik het vrij prijzig en HEEL VEEL WERK.. vergis je daar niet in !!
Ach ja.. alles voor mn hondjes  ;)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Fabienne88 schreef: Ik geef mijn labrador en weimaraner sinds februari dit jaar BARF.
maar man .. pfff.. naast mijn fulltime baan ook nog fulltime vleesverwerken is niet altijd even prettig..  :D
Met 2 grote honden zou je toch niet zoveel werk moeten hebben.
Misschien kunnen we eens met je meedenken hoe je dingen wat sneller voor elkaar kan krijgen  :)
syiryo
4-sterren
4-sterren

Bericht door syiryo »

Kim en Casper schreef: Er zijn dus echt wel mensen die terug gaan naar brok omdat hun hond t niet goed doet op vers. Ontlasting, jeuk, anaalklieren, futloos, blaasgruis etc etc. Ook mensen met vele ervaring in t vers voeren waarvan de hond t toch echt beter doet op brok. Ook waarbij t bewezen dmv eliminatie, bloedonderzoek, allergieën etc...

ja ik . Bowie bleef maar dun poepen de 2e keer. Van alles geprobeerd (mestonderzoek incl. giardia), wel/geen groenten, botpercentage verhogen, diersoorten wel/niet geven. Uiteindelijk bleef het zo. Ook spanning/opwinding (wel/niet los of andere honden) het maakt geen drol .. uit  ;D
Laatst gewijzigd door syiryo op wo 20 nov 2013, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Fabienne88 schreef: Ik geef mijn labrador en weimaraner sinds februari dit jaar BARF.
Ja dat is waar, het is gewoon heel veel werk.
Groentemixjes, orgaanmixjes maken, pens snijden, bot en vlees portioneren.
En de dag zelf ook nog hakken en snijden om te verdelen tussen 3 honden.
Toch zou ik nooit meer wat anders willen als ik zie hoe ze het er op doen
Chunga

Bericht door Chunga »

We zijn tijdelijk teruggegaan naar brokken.
Tot voor 4 jaar gaven we de honden altijd brokken, we wisten niet beter.

Toen we Luna kregen zijn we gestart met af en toe smuldier en de volgende stap was barf.
De fokker van Luna is een versvoer fokker (pens, kopvlees, groentemix).

Op een bepaald moment zijn we gestopt met barf, omdat we dachten dat Luna der erge jeuk kwam door het voer wat ze kreeg. We hebben daarna ongeveer een jaar brok gevoerd. Toen de jeuk niet overging zijn we weer begonnen met smuldier en pens. Nu geven we een menu van pens, vis, kip en af en toe wat andere soorten die in seizoen zijn.

De jeuk was uiteindelijk een zeer zware allergie, waarvoor Luna nu maandelijks injecties krijgt.
En die helpen goed. :)
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Bericht door helenavantroje »

Ik ben ook teruggegaan naar graanvrije brokken met Bessy. Ze is heel erg ziek geweest en kon toen het rauwe vlees niet verteren, vond het zo terug in de hopen.  Ze is nu weer beter, maar krijgt nog steeds antibiotica, ik wacht nog even met barfen. Bowy staat er nog wel steeds op, die doet het super op de Barf. Idd, het is heel veel werk, hier in Spanje kan je geen lijntjes bestellen, je rijdt je een versuffing om e.e.a te bemachtigen.

Plaats reactie