De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja Nadia, ik zie ook een buikje!

Ik heb wat praktische vragen.
Ik ben gevraagd door de gyn om eens na te gaan denken over een bevallingsplan. Nu heb ik wat dingen weten te googelen, maar het meeste is niet zo van toepassing voor mij. Ik beval medisch en zal ook in het zkh mn kraambed hebben en het is gewoon maar af wachten wat er wel en niet gebeurd. En als ik toch (voortijdig) complicaties krijg, weet ik al dat ik er eigenlijk helemaal niets over te zeggen zal hebben.
Ik heb gelezen dat filmpjes etc niet worden gedaan tijdens de bevalling als deze medisch is en daar had ik zelf al geen behoefte aan. Mijn verdere wensen (kind zoveel mogelijk bij mij en borstvoeding en geen hele familiehappening) zijn al conform zkh-standaarden.
Heeft er iemand nog wat handige of praktische dingen waar ik mogelijk niet aan heb gedacht?

Hoe doen jullie dat met een verse baby en vervoer?
Net uit het zkh is met auto en maxicosi uiteraard. Ik heb zelf geen rijbewijs en meneer zal een maand geen klussen inplannen, maar na die maand zal hij weer aan de slag mogen. Ik kan van vrienden zo'n ding voor op de fiets waar je de maxicosi op kan bevestigen mogen overnemen, maar ik geloof dat die pas met 3-4 maanden gebruikt mogen worden. Nu zal ik niet gelijk weer op de fiets willen stappen, maar op een gegeven moment hopelijk toch wel. Ik kan niet zo ver en niet zoveel lopen. OV is hier best slecht te noemen.
Moet ik er al rekening mee houden dat ik veel taxi nodig ga hebben?
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Nadia schreef: Zojuist gemaakt :) 23+2

Afbeelding
Mooi buikje meis :-*
koekje schreef: Ja Nadia, ik zie ook een buikje!

Ik heb wat praktische vragen.
Ik ben gevraagd door de gyn om eens na te gaan denken over een bevallingsplan. Nu heb ik wat dingen weten te googelen, maar het meeste is niet zo van toepassing voor mij. Ik beval medisch en zal ook in het zkh mn kraambed hebben en het is gewoon maar af wachten wat er wel en niet gebeurd. En als ik toch (voortijdig) complicaties krijg, weet ik al dat ik er eigenlijk helemaal niets over te zeggen zal hebben.
Ik heb gelezen dat filmpjes etc niet worden gedaan tijdens de bevalling als deze medisch is en daar had ik zelf al geen behoefte aan. Mijn verdere wensen (kind zoveel mogelijk bij mij en borstvoeding en geen hele familiehappening) zijn al conform zkh-standaarden.
Heeft er iemand nog wat handige of praktische dingen waar ik mogelijk niet aan heb gedacht?

Hoe doen jullie dat met een verse baby en vervoer?
Net uit het zkh is met auto en maxicosi uiteraard. Ik heb zelf geen rijbewijs en meneer zal een maand geen klussen inplannen, maar na die maand zal hij weer aan de slag mogen. Ik kan van vrienden zo'n ding voor op de fiets waar je de maxicosi op kan bevestigen mogen overnemen, maar ik geloof dat die pas met 3-4 maanden gebruikt mogen worden. Nu zal ik niet gelijk weer op de fiets willen stappen, maar op een gegeven moment hopelijk toch wel. Ik kan niet zo ver en niet zoveel lopen. OV is hier best slecht te noemen.
Moet ik er al rekening mee houden dat ik veel taxi nodig ga hebben?
Vraag of er foto's gemaakt mogen worden, altijd leuk om terug te kijken ;) wil je het op dat moment niet kun je dat alsnog aangeven, of wil je ze later niet zien kun je ze altijd wissen.
Ik weet niet of ze het in het zh doen waar jij bevalt, maar waar ik bevallen ben hebben verpleegsters foto's gemaakt tijdens de keizersnee (niet van de wond zelf geloof ik)

Misschien is het een idee dat meneer koekje de baby op het laatst helpt met de geboorte ipv dat de gyn dat doet? Soms mag/kan dat.

Je hebt fietskarren met een speciaal 'schelpje' waar pasgeboren baby's in mogen. Voordeel is dat je kindje dan ook droog en uit de wind ligt.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Tijdens mijn keizersnee hebben de verpleegkundigen inderdaad foto's gemaakt. Vl heeft ook foto's gemaakt op de OK.

Qua vervoer is het hier dus de kinderwagen (woon vlak bij een winkelcentrum, dus dat is goed te doen), de draagdoek of de maxicosi in de auto. Ben ook een paar keer met de kinderwagen met de stadsbus mee geweest. Er zijn hier een aantal haltes waar de stoep verhoogd is en dan rij je zo de bus in zonder te hoeven tillen.

Qua vervoer met de fiets heb ik inderdaad al zitten denken aan de aanschaf van een fietskar, maar dan wil ik eerst een afdak in de tuin hebben waar we deze onder kunnen parkeren. In de schuur zal dat ding er niet meer bij passen, vrees ik.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Heb ook wel eens moeders met een baby in draagdoek zien fietsen...
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Jantina schreef: Heb ook wel eens moeders met een baby in draagdoek zien fietsen...
Zou ik echt nooit doen. Maar goed, dat ben ik...
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Fietskar met babyschelp kan ik aanbevelen. Misschien als ze nog zo ieniemienie klein zijn niet, maar als ze wat "steviger" zijn gaat dat prima. Ik denk dat ik mijn babyschelp tegen die tijd wel in de aanbieding heb omdat onze kleine dame er dan niet meer in past  ;)

Nog steeds een beschaafd buikje Nadia!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Draagdoek op de fiets vind ik ook geen prettig idee. NIet dat ik zo vaak van de fiets af val, maar zo'n doek heeft nul bescherming tegen mogelijk vallen en er zit dan wel gelijk een fietsstuur in mn kind.
Maxicosi is een vrij stevig ding met nog eens een extra beschermende beugel en er zit zo'n speciale gordel in.

Zo'n karretje achteraan weet ik nog niet zo. Er zijn hier best veel straatjes met keien ipv asfalt en dat geeft meer schokken. Ik moet rekening houden met een slap kind wat meer fysieke steun nodig heeft. En ik zie totaal niet wat er achter me aan gebeurt qua karretje en ik ben best onhandig. Ik zie mezelf al zo bochtjes te strak nemen.

Misschien toch eens met meneer over hebben om een invalidekarretje te ritselen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Sonja schreef: Zou ik echt nooit doen. Maar goed, dat ben ik...
Ik ook niet maar hier in de bible belt zijn veel mama's met veel kleine kindjes die tegelijk vervoerd moeten worden. Dus je ziet hier echt vanalles!
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik heb ook geen rijbewijs. Wij gaan voor een bakfiets....

Mooie buik nadia
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

koekje schreef: Draagdoek op de fiets vind ik ook geen prettig idee. NIet dat ik zo vaak van de fiets af val, maar zo'n doek heeft nul bescherming tegen mogelijk vallen en er zit dan wel gelijk een fietsstuur in mn kind.
Maxicosi is een vrij stevig ding met nog eens een extra beschermende beugel en er zit zo'n speciale gordel in.

Zo'n karretje achteraan weet ik nog niet zo. Er zijn hier best veel straatjes met keien ipv asfalt en dat geeft meer schokken. Ik moet rekening houden met een slap kind wat meer fysieke steun nodig heeft. En ik zie totaal niet wat er achter me aan gebeurt qua karretje en ik ben best onhandig. Ik zie mezelf al zo bochtjes te strak nemen.

Misschien toch eens met meneer over hebben om een invalidekarretje te ritselen.
Ik heb even voor je gezocht en ik weet natuurlijk niet hoe hoog je budget is en hoeveel je uberhaubt er aan uit wilt geven, maar volgens mij is dit een prima karretje:
http://www.futurumshop.nl/chariot-couga ... =discarded

Hier zie je welke babyschalen ze hebben, net zoals andere accessoires
  http://www.fietspunt.nl/nl/fietskar-kin ... d#Carepack

Best prijzig dus, maar dan heb je ook wat ;)
Dat die kar achter je fiets hangt, daar ben je zo aan gewent. Zelfs ik kan er mee fietsen en ik fiets al bijna nooit ;)

Maar goed, eerlijk is eerlijk, voor bijna net zoveel geld heb je ook een brommobiel waar je zelf ook warm en droog in kunt zitten en makkelijker een stukje verder mee kunt.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ow, die zijn best sjiek. Maar ook een sjiek prijsje  :o
Ik denk dat ik de resterende 2 maanden wel overbrug met andere taxi's en daarna kan ik zelf ongeveer misschien weer op pad met fiets en maxicosi.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mijn lekkere bolle Hollands glorie ventje maar weer eens. Dinsdag al weer 3 maanden.
Afbeelding
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Wat een heerlijke bolle toet, en dat schattige neusje! :-*
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Oh jeetje, wat een heerlijk manneke is Fedde!  :D
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Wat een heerlijk mannetje is het Jantine!  :smitten: :smitten:

Gesloten