knoop doorgehakt......... laat me opereren......nieuwe foto's p44
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: knoop doorgehakt......... laat me opereren.......update p28
Slapjes voelen is niet helemaal vreemd hoor, een week of 2 na een toch wel pittige operatie. Je lichaam is aan het herstellen en moet wennen aan kleine hoeveelheden. En ja, van alleen vloeibaar eten wordt je ook wat slapjes. Als je bang bent voor tekorten kun je een multivitamine nemen zolang je nog niet alles kunt eten.
- Pauline
- 5-sterren

Sterkte ermee Dian! Ik kan me wel voorstellen dat je je slapjes voelt, je eet uiteraard ook heel anders. Ook als je straks wel vast voedsel gaat nemen zijn de hoeveelheden uiteraard heel veel minder.
Edit: Niet vervelend bedoeld hoor!!
Maar ik ben op dit moment echt verbijsterd over het aantal mensen om me heen die een GBP of maagverkleining krijgen, lijkt wel een hype.
Ik ken er nu inmiddels al 4 die binnenkort geopereerd gaan worden.
Edit: Niet vervelend bedoeld hoor!!
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 24 nov 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zal wel vaker voorkomen dan een paar jaar geleden. Voor mij is het gewoon medisch noodzakelijk. Je komt ook niet zo door de screening.Pauline schreef: Sterkte ermee Dian! Ik kan me wel voorstellen dat je je slapjes voelt, je eet uiteraard ook heel anders. Ook als je straks wel vast voedsel gaat nemen zijn de hoeveelheden uiteraard heel veel minder.
Edit: Niet vervelend bedoeld hoor!!Maar ik ben op dit moment echt verbijsterd over het aantal mensen om me heen die een GBP of maagverkleining krijgen, lijkt wel een hype.
Toevoeging: ik voel me niet aangevallen hoor Pauline. ik weet wie het zegt
Laatst gewijzigd door Dian op zo 24 nov 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is de operatie wel aangepast ofzo?
Wat je een paar jaar terug hoorde was dat de kans dat je het niet overleeft erg groot was enzo, dat is nu toch niet zo groot meer?
Dat het daarom met minder risico toegepast kan worden en het dus bij meer mensen gedaan kan worden.
Wat je een paar jaar terug hoorde was dat de kans dat je het niet overleeft erg groot was enzo, dat is nu toch niet zo groot meer?
Dat het daarom met minder risico toegepast kan worden en het dus bij meer mensen gedaan kan worden.
Tja, wellicht omdat in het verleden de mensen veroordeeld waren om de overtollige kilo's mee te slepen tot aan hun grafPauline schreef:
Edit: Niet vervelend bedoeld hoor!!Maar ik ben op dit moment echt verbijsterd over het aantal mensen om me heen die een GBP of maagverkleining krijgen, lijkt wel een hype.
Ten derde , mensen zijn mondiger.
Dus ik vind het niet raar dat er steeds meer GBO"s uitgevoerd worden.
Dian, goed zeg dat het zo lekker gaat met de kilo's
-
renate1985
- 5-sterren

Zo dat gaaf al goed qua kilo's! Mijn zusje heeft de operatie ook gehad en maakte iedere maand een foto van zichzelf. Zo mooi om te zien wat een verschil dat steeds was.
- luka en kira
- 5-sterren

Sterkte Dian! 
Fijn dat je al zo snel kilo's verliest!
Fijn dat je al zo snel kilo's verliest!
Die screening is zo zwaar.....
Ik zal liegen als ik zeg dat ik het 'om de gezondheid' begonnen ben....maar al gaande de onderzoeken bleek ik ik zieker was dan ik me voelde. Ik had al jaren een hoge bloeddruk(bloeddruk was prima alleen ik slikte 3 plastabletten per dag....), en hierdoor hartklachten(met de 'belofte' binnen 2-3 jr een open hart operatie aan de aorta net boven het hart) slaapapnue en beginnende suiker... Ik was daarintegen ervan overtuigd dat ik behalve een BMI van 42-43 niets mankeerde(vergeet zelf altijd wat ik mankeer(de) gelukkig)
Dus na onderzoek door chirurg, internist, dieetist, en psycholoog.... bleek dat ik een geschikte kandidaat was.
Nu -43 kilo.. en geen slaapapneu meer, suiker is rond de 4, geen hoge bloeddruk(ook geen medicijnen ertegen), en mn aorta is dit jaar niet gegroeid.....
Nog nooit zo gelukkig geweest met mn gezondheid een BMI van nog geen 27.
Gelukkig kan het!!!
(ik zal thuis een foto bijvoegen...
!)
Ik zal liegen als ik zeg dat ik het 'om de gezondheid' begonnen ben....maar al gaande de onderzoeken bleek ik ik zieker was dan ik me voelde. Ik had al jaren een hoge bloeddruk(bloeddruk was prima alleen ik slikte 3 plastabletten per dag....), en hierdoor hartklachten(met de 'belofte' binnen 2-3 jr een open hart operatie aan de aorta net boven het hart) slaapapnue en beginnende suiker... Ik was daarintegen ervan overtuigd dat ik behalve een BMI van 42-43 niets mankeerde(vergeet zelf altijd wat ik mankeer(de) gelukkig)
Dus na onderzoek door chirurg, internist, dieetist, en psycholoog.... bleek dat ik een geschikte kandidaat was.
Nu -43 kilo.. en geen slaapapneu meer, suiker is rond de 4, geen hoge bloeddruk(ook geen medicijnen ertegen), en mn aorta is dit jaar niet gegroeid.....
Nog nooit zo gelukkig geweest met mn gezondheid een BMI van nog geen 27.
Gelukkig kan het!!!
(ik zal thuis een foto bijvoegen...
Het schijnt dat er jaarlijks ca. 600 mensen een dergelijke operatie ondergaan, lijkt me niet echt een hype.
Ik hoor wel wisselende verhalen over de nazorg.
Dian, lijkt me logisch dat jij je slapjes voelt, je bent onder narcose geweest en ze zijn wel even bezig geweest.
Gun jezelf minstens een paar weken om daarvan bij te komen!
Ik hoor wel wisselende verhalen over de nazorg.
Dian, lijkt me logisch dat jij je slapjes voelt, je bent onder narcose geweest en ze zijn wel even bezig geweest.
Gun jezelf minstens een paar weken om daarvan bij te komen!
En daarnaast eet je ook nog eens een stuk minder dan dat je lichaam gewend was. Geef het tijd, je lichaam moet zich herstellen maar tegelijkertijd ook aan de nieuwe situatie wennen.
- Pauline
- 5-sterren

Dian schreef: Het zal wel vaker voorkomen dan een paar jaar geleden. Voor mij is het gewoon medisch noodzakelijk. Je komt ook niet zo door de screening.
Toevoeging: ik voel me niet aangevallen hoor Pauline. ik weet wie het zegt![]()
![]()
Aangevallen niet.... Absoluut niet!
Maar het is wel een "algemene" opinie momenteel..... Waardoor je steeds voelt uitleg te moeten geven(mijn gevoel he!)
Is trouwens wel iets meer dan 600 per jaar.... Alleen in het Slotervaart worden er al 1000 per jaar gedaan...
Ik vind het trouwens vreselijk dat er zoveel operaties nodig zijn. Met de criteria die er zijn blijkt dus wel dat er gigantisch veel morbide obesitas-mensen rondlopen in Nederland ....... Dat is vreselijk!!
Maar het is wel een "algemene" opinie momenteel..... Waardoor je steeds voelt uitleg te moeten geven(mijn gevoel he!)
Is trouwens wel iets meer dan 600 per jaar.... Alleen in het Slotervaart worden er al 1000 per jaar gedaan...
Ik vind het trouwens vreselijk dat er zoveel operaties nodig zijn. Met de criteria die er zijn blijkt dus wel dat er gigantisch veel morbide obesitas-mensen rondlopen in Nederland ....... Dat is vreselijk!!
Re: knoop doorgehakt......... laat me opereren.......update p32
Inmiddels 2 weken verder na de operatie. Ruim 9 kg afgevallen en ik voel me goed. Vandaag mag ik weer voor het eerst vast voedsel. De kwart boterham van vanmorgen smaakte geweldig
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van alle vloeibare producten. Ben ook benieuwd hoe het avondeten gaat. Vandaag alleen aardappels en groente en als dat goed gaat mag er morgen vlees bij.Het brood van vanochtend is in elk geval goed gevallen.......... 
Dat kan ik me voorstellen, dat een stukje brood dan echt hemels smaakt! Eet smakelijk vanavond, aardappeltjes met groenten, ook lekkerDian schreef: Inmiddels 2 weken verder na de operatie. Ruim 9 kg afgevallen en ik voel me goed. Vandaag mag ik weer voor het eerst vast voedsel. De kwart boterham van vanmorgen smaakte geweldigIk begin een beetje genoeg te krijgen van alle vloeibare producten. Ben ook benieuwd hoe het avondeten gaat. Vandaag alleen aardappels en groente en als dat goed gaat mag er morgen vlees bij.Het brood van vanochtend is in elk geval goed gevallen..........
![]()
-
Lil
Super om te horen Dian! 
Eet smakelijk.
Eet smakelijk.